چهارشنبه سوری نشانی از پاکی ایرانیان

به گزارش اخبار حوادث شهر خبر چهارشنبه سوری ، جشنی برای شادمانی مردم و دربرگیرنده بسیاری از رسم های زیبای ایران کهن همچون قاشق زنی، کوزه شکستن، شالگردانی، فالگوش ایستادن و آتش بازی است. هدف از برپایی جشن چهارشنبه سوری ایناست که ایرانیان طبق رسوم نیاکان خود، دفع شر و بلا را انجام داده و برای برآورده شدن آرزوهایشان این مراسم را برگزار می کنند.

بنا بر اخبار شهر خبر در شاهنامه فردوسی نیز به چهارشنبه سوری جشن کهن ایرانیان اشاره شده، این جشن چهارشنبه سوری به این زیبایی فلسفۀ زیبایی هم دارد. چهارشنبه سوری در حقیقت نشانی از پاکی ایرانیان است، ایران پرمهر به راستی این چنین است.

طبق اخبار شهر خبر در شاهنامه، شاهکار فردوسی شاعر بلند آوازه ایران درباره دلیلنامگذاری روز چهارشنبه سوری آخر سال به عنوان چهارشنبه سوری آمده، «سیاوش یکی از مظلومترین چهره های شاهنامه است که وقتی زن پدرش سودابه، به او دل بست هرگز به مکر نامادری گرفتار نشد، تا اینکه این جسارت به گوش پدرش کیکاووس رسید و مورد خشم او واقع شد. سیاوش از پدر خواست تا برای اثبات پاکی و بیگناهی اش از هفت تونل آتش گذر کند و اگر سالم بیرون آمد، آن را دلیل بی گناهی اش بداند».

طبق گفته فردوسی، این آزمون آتش در آخرین سه شنبه سال رخ داد و سیاوش سرافرازانه بیرون آمد. به دستور پدر قرار شد که فردای آن روز یعنی چهارشنبه در وسط میدان اصلیشهر، سوری (مهمانی) به همه مردم بدهند که چهارشنبه سوری شد و این روز جشن ملیشناخته شد.

به گزارش اخبار حوادث شهر خبر امروزه استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا که بعضا دست‌ساز و خطرناک هستند بسیار رایج است و جایگزین آیین‌های کهن شده ‌است. در چند سال گذشته، این شب همواره دارای آمار آسیب ‌دیدگی و گاهی دارای تلفات جانی بوده ‌است.

در این سالها برگزاری چهارشنبه ‌سوری با حوادث ، آلودگی صوتی، آسیب به تابلوها و دیوارهای شهر و ایجاد فضایی خشونت‌آمیز و تنش‌زا همراه است به طوری که برخی شهروندان از رفت‌وآمد در خیابان‌ها بیم دارند.

طبق اخبار حوادث شهر خبر رئیس اورژانس تهران با اشاره به جزئیات حضور پررنگ اورژانس در شب چهارشنبه سوری، گفت:‌ مرکز اورژانس تهران همچون سالهای گذشته در کنار سایر ارگان ها، مجموعه عظیمی آمبولانس و موتورلانس های خود را برای خدمت رسانی به همشهریان آماده کرده است.صابریان توضیح داد: نیروهای اورژانس در قالب ۱۹۷ دستگاه آمبولانس، ۱۴۰ دستگاه موتورلانس، ۲۰ خودروی پشتیبانی با ۵۰۰ نیروی عملیاتی در چهارشنبه سوری حضور دارند.

به گزارش اخبار حوادث  شهر خبر رییس بیمارستان آموزشی- درمانی شهید مطهری بیابیان اینکه بیشترین سوختگی‌های چهارشنبه‌سوری در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بوده است، گفت:در سال گذشته از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، حددود ۲۰۰ مورد سوختگی در رابطه با چهارشنبه سوری داشتیم که به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کردند. وی افزود: از اینتعداد، نزدیک ۱۰۰ مورد سوختگی فقط در ۲۴ ساعت چهارشنبه‌سوری اتفاق افتاده بود که به بیمارستان ما مراجعه کرده بودند و از این افراد حدود ۲۰  نفر بستری شدند و متاسفانه یک نفر فوت کرد.بنا بر اخبار حوادث شهر خبر وی افزود بیشترین محل آسیب‌ها هم به ترتیب دست، صورت و چشم و سایر اندام‌ها بوده است. در عین حال سوختگی‌های شدید و متعدد هم دیدهمی‌شد.

طبق اخبار حوادث شهر خبر مانور مقابله با مخاطرات حریق و پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری در مدارس کشور برگزار شد. مراسم ویژه‌ای نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، مسؤولانی از آتش‌نشانی و هلال‌احمر در مدرسه دخترانه شهید بهشتی منطقه یک تهران برگزار شد.

به گزارش اخبار حوادث شهر خبر مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با اعلام آمار مصدومان و خسارت‌های وارده در چهارشنبه سوری سال گذشته از برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیتشهری در چهارشنبه سوری آخر سال خبر داد.بنا بر اخبار حوادث شهر خبر مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی و فرهنگ سازی بلند مدت، مدیریت موثر و برخورد با دلالان و متخلفین در این زمینه، بتوانیم آینده ای را متصور شویم که در آن وارثین جشن باستانی، آیینی درخور و شایسته تمدن و تاریخ پرعظمت ایران زمین را برگزار کرده و شادی و سلامتی را به همراه عزیزانشان در بهاری تازه تجربه کنند.

اخبار حوادث را از سایت شهر خبر دنبال کنید.