مراحل و نکات لازم جهت راه اندازی تولیدی پوشاک زنانه

مراحل راه اندازی تولیدی پوشاک زنانه

اولین قدم شما این است که بدانیم چرا میخواهیم تولیدی پوشاک راه بیندازیم  و از همان اول هدفمان فقط کسب درآمد و سوددهی نباشد. زیرا دراین صورت شاید موفق نشویم ودر واقع باید قدرت ریسک داشته باشیم و برای شروع هر کاری باید صبر وتحمل داشته باشیم وهمچنین علاقه وحوصله داشته باشیم  ودر واقع خود را برای ضرر وزیان ومشکلات آماده کنیم ودر ابتدا برای اینکه زیاد ریسک نکرده باشیم باید تا جایی که امکان دارد ازخرج های غیر ضروری بکاهیم واین نوع پس انداز کردن می تواند  به ما تا حد زیادی کمک کند تا پیشرفت کنیم برای مثال ابتدا به فکر جای مناسب باشیم و سپس جواز کسب بگیریم تا بعدا به مشکل برنخوریم و نیروهای مجرب وتوانمند جذب و استخدام کنیم و در تولیدی پوشاک عمده زنانه به الگو وبرش ونمونه گیری ها دقت کرده و از طراحان الگو کمک بگیرید و یا از روی نمونه الگوی یک طراح ماهر الگوبرداری کنید..

سپس به تهیه مواد اولیه و پس از آن بازاریابی  وغیره بپردازیم ودر مرحله ی بعدی باید در تهیه مواد اولیه وسایل اولیه اطلاعات کافی کسب کنیم و قیمت وسایل مورد نیاز خود را از قبل تخمین بزنیم تا با یک دید کلی پیش برویم و پس از راه اندازی پوشاک عمده زنانه راه های فروش و سفارش گیری را بیاموزیم.  راه اندازی تولیدی لباس درابتدا نیروهای خوب می طلبد و سپس بازار ومشتریان خوب  منصف و در صورتی که به خوبی کار کنیم می توانیم مشتریان ثابتی را برای خود داشته باشیم.اما لازم است در همان ابتدای کار مراقب حساب ها باشیم و با جلب اعتماد دیگران برای خود برند سازی کنیم.

نکات مهم در راه اندازی تولیدی پوشاک زنانه

مکان مناسب

برای راه اندازی هر نوع کسب و کاری ابتدا لازم است با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنید و بدون ترس از مشکلات قدم بردارید تا پیشرفت کنید. برای راه اندازی اولیه ی کارگاه تولیدی پوشاک زنانه باید به فکر تهیه ی مکان مناسب برای مستقر شدن کارگاه باشید.  مکان مناسب برای ایجاد یک تولیدی پوشاک زنانه باید فضای کافی برای قراردادن 4 چرخ خیاطی، یک میز برش و محلی برای وسط کاری و دپو داشته باشد.

سایر ملزومات

بعد از تعیین محل باید لوازم و دستگاه های مورد نیاز خود را برآورد کرده و خریداری کنید. برای مثلا داشتن 4 عدد چرخ خیاطی، یک میز برش، میان دوز و راسته دوز و زیگزال و دیگر مقدماتی که در کارگاه های بزرگتر مورد نیاز می باشد که شامل بخار و بسته بندی، دکمه مادگی و گلدوزی است، می شود.

با کسب مجوز از اتحادیه ی مربوطه اقدام به تاسیس کارگاه تولیدی خود کنید و نیروی مجرب و متعهد جذب کنید. تهیه ی مواد اولیه بسیار ضروری است و پیش بینی نوع الگو و برشکاری شما را هدفمند خواهد ساخت. بعد از راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک زنانه می توانید از طریق روش های تبلیغاتی و بازاریابی، مشتری جذب کنید. می توانید ابتدا فروش خود را از بین اقوام و آشنایان شروع کنید و از آنها بخواهید که مشتریان جدید را به شما معرفی نمایند و اگر از کیفیت اجناس تولیدی راضی بودند خرید این اجناس را به دیگران نیز پیشنهاد دهند. در این شغل بهتر است در ابتدا تنها با هدف درآمدزا بودن وارد نشوید. بنابراین رعایت نکات زیر مهم ترین اصول در زمینه ی کار در حوزه ی تولیدی پوشاک زنانه است:

  • در ابتدا حجم کمی از البسه را تولید کنید و بازار خرید را بسنجید.
  • انواع پارچه و تفاوت جنس و کیفیت مواد اولیه را بشناسید و برای جذب مشتری مواد اولیه ی با کیفیت تهیه کنید.
  • نوع پوشاکی که می خواهید تولید کنید را مشخص کرده و بازار خرید این نوع لباس را بررسی کنید و مشتریان این نوع پوشاک را بشناسید.
  • روابط خوبی را با دیگر همکاران پایه گذاری کنید و تعامل داشته باشید.
  • وظایف افراد را تعریف کرده تا بتوانید تولیدی پوشاک زنانه ی خود را بهتر مدیریت کنید.

هر تولیدی پوشاک زنانه به دو صورت عمل می کند.

  • تولید سفارشی: در این نوع تولیدی باید قبل از احداث تولیدی مشتریان ثابت خود را جذب کنید و به صورت مزدی دوزی نیرو جذب کنید.
  • تولید مستقل: باید با توجه به نیاز بازار با عمده فروشان پوشاک در ارتباط باشید.