دعوت پادشاه سعودی از سران عرب برای شرکت در دو نشست فوق‌العاده

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر پادشاه عربستان سعودی از سران کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای عربی دعوت کرده تا اواخر هفته آینده در دو نشست فوق‌العاده برای بررسی حوادث اخیر در تاسیسات نفتی عربستان سعودی و بندر «الفجیره» امارات شرکت کنند. طبق این خبر  یک منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان سعودی، روز گذشته اعلام کرد، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی از رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و رهبران کشورهای عربی دعوت کرده است در تاریخ 30 ماه مه( 9 اردیبهشت) در دو نشست اضطراری کشورهای حوزه خلیج‌فارس و نشست سران عرب با هدف بررسی حوادث اخیر علیه تأسیسات نفتی این کشور و انفجارهای بندر الفجیره امارات و پیامدهای این حوادث بر منطقه، در شهر مکه مکرمه گرد هم آیند. طبق اخبار هفته گذشته بود که ارتش یمن در پاسخ به حملات عربستان سعودی، طی عملیاتی پهپادی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف قرار داد و پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی برای ساعاتی متوقف شد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه ای از درخواست پادشاه سعودی از کشورهای عربی برای برگزاری ۲ نشست فوق العاده استقبال کرد.طبق این خبر  امارات متحده عربی درخصوص درخواست پادشاهی سعودی برای برگزاری ۲ نشست فوق العاده، بیانیه صادر کرد. بر اساس این خبر ، این وزارتخانه در بیانیه خود در این خصوص از درخواست پادشاه سعودی استقبال به عمل آورده است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر رئیس‌جمهوری مصر ضمن استقبال از سفیر ریاض در قاهره گفت که این کشور برای تحقق امنیت عربستان و ثبات خلیج فارس، در کنار ریاض قرار دارد. «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر با «اسامه بن احمد نقلی» سفیر ریاض در قاهره دیدار و گفتگو کرد. بر اساس این خبر ، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر به دنبال حمله خمپاره ای مزدوران سعودی به «الضالع» یمن شماری از غیر نظامیان شهید و زخمی شدند. طبق این خبر ، مزدوران سعودی منطقه‌ای در استان الضالع یمن را هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند. به دنبال این حمله شماری از غیر نظامیان یمنی شهید و تعدادی دیگر به شدت زخمی شدند.

 

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر یک نماینده جمهوریخواه آمریکا که از منتقدان جدی ترامپ به شمار می‌رود رسما خواستار استیضاح رئیس جمهور ایالات متحده شده است. طبق این خبر وی در پیامی در توئیتر تاکید کرد: گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نشان می دهد که ترامپ در اقدامات خاصی دست داشته است و نوع اقدامات وی به گونه ای است که مطابق با روند استیضاح رئیس جمهور است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای نخستین بار به ویژه پس از دور اخیر درگیری‌ها در نوار غزه و ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در برابر موشک‌های مقاومت، به فکر ایجاد جایگزین برای این سامانه افتاده است. بر اساس این خبر ، ارتش صهیونیستی در حال بررسی ایجاد سامانه‌ای جدید برای مقابله با موشک‌های مقاومت به جای سامانه گنبد آهنین است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که اعلام انصراف ترکیه از خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ به هیچ وجه در دستور کار نیست. طبق این خبر اردوغان در مود استراتژی دفاعی ترکیه گفت: اعلام انصراف ترکیه از خرید سامانه موشکی اس 400 به هیچ وجه در دستور کار نیست. مساله خرید اس 400 یک قرارداد کامل و پایان یافته است. بعد از آن٬ اولویت ما خرید سامانه موشکی اس 500 است و در مورد مساله اس 500 توافقات اولیه برای مشارکت در ساخت٬ صورت گرفته است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی، با او درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرده است.طبق این خبر  پامپئو و بن‌سلمان در این مکالمه تلفنی، درباره تحولات اخیر در منطقه و تلاش‌های صورت گرفته برای تقویت امنیت و ثبات منطقه گفت‌وگو کردند. طبق این خبر هفته گذشته بود که ارتش یمن در پاسخ به حملات عربستان سعودی، طی عملیاتی پهپادی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف قرار داد و پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی برای ساعاتی متوقف شد.

اخبار سیاسی را از سایت شهرخبر دنبال کنید.