بهترین زمان سفر به کشورهای پرطرفدار چه زمانی است؟

سفر و گردشگردی همیشه یکی از مسائل مهم خانواده ها خصوصا در ایام تعطیلات بوده است. اینکه برای سفر به یک مقصد، باید چه زمانی را انتخاب کرد یکی از چالش های سفرهای خانوادگی است که در این مطلب در مورد آن توضیح داده شده است.

1(2)

اگرچه در ماه های اخیر و بواسطه افزایش هزینه های زندگی و بالا رفتن قیمت، مسافرت رفتن قدری سخت و مشکل شده است (خصوصا برای خانواده ها)، اما هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که معتقدند در زندگی سفر را نمی توان حذف کرد و در همین شرایط اقتصادی هم می شود با برنامه ریزی از قبل پیش بینی شده، تدارک سفر دید.

برای برنامه ریزی کردن سفر علاوه بر درنظرگیری مسائل مالی، مدیریت شرایط کاری نظیر مرخصی و ... نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اینستکه در چه فصلی هستید و کدام کشورها در آن زمان شرایط آب و هوایی مساعدی دارند. در ادامه بهترین زمان سفر به کشورهای پرطرفدار ایرانی اشاره شده است؛ با ما تا انتها همراه باشید.

1-تور طبیعت گردی داخلی

ایران زیبا با دارا بودن چهار فصل، همیشه و در هر شرایط آب و هوایی برای سفر مناسب است. از شمال تا جنوب ایران و از شرق تا غرب، شهرهای زیادی وجود دارند که هر کدام با دیدنی های جذاب مربوط به خود، علاقه مندان به سفر را سیراب می کنند. تور طبیعت گردی داخلی یکروزه و چند روزه زیادی در طول سال توسط آژانس های مسافرتی برگزار می گردد که درصد زیادی از آنها پر می شود و علاقه مندان آنها با لذت زیاد، از مکان های جذاب دیدن می کنند. تور های کویر در پاییز و زمستان و همینطور تورهای جنگل، ییلاق و ... در بهار و تابستان طرفداران زیادی دارند.

2(1)

2-تور خارجی

برای کسانی که به سفرهای خارجی علاقه مندند و دوست دارند از آن استفاده کنند؛ کشورهای مختلفی وجود دارند. بعضی از این کشورها از ایرانی ها ویزا می گیرند و تعدادی از آنها برای ورود ایرانی ها نیاز به ویزا ندارند. تور استانبول، تور گرجستان، تور مالزی و تور دبی از پرطرفدارترین تورها در بین ایرانی ها هستند که به ترتیب اولی و دومی در فصل های بهار و تابستان و سومی و چهارمی در فصل های پاییز و زمستان دارای آب و هوای مناسب و شرایط مساعد برای سفر هستند.

البته تور اروپا (کشورهای مختلف اروپایی حوزه شینگن) نیز در سالهای اخیر طرفداران زیادی در بین ایرانی ها پیدا کرده است. هوای اروپا عموما در فصل بهار و تابستان مناسب است و این تور در این فصل ها می تواند لذت بیشتری را داشته باشد.

3(1)

در آخر باید گفت هرچند که آنچه سفر را لذت بخش می کند فقط مقصد و زیبایی های مکان مورد بازدید نیست؛ انجام یک برنامه ریزی دقیق و درست برای سفر و کسب اطلاعات مورد نیاز از اماکن دیدنی آن منطقه و دسته بندی آنها بر اساس اولویت، می تواند سفر را لذت بخش تر کند.