استانبول آهنربا جذب توریست!

استانبول در سال 2018 طبق ارزیابی مجله های معتبر بین اللملی نزدیک به 13 میلون توریست را جذب نموده است. این شهر زیبا و تاریخی را می‌توان بزرگترین شهر ترکیه دانست. شهر زیبای استانبول با داشتن جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های توریستی فوق‌العاده یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ترکیه است. مکان‌های اقامتی و هتل‌های لوکس این شهر از اهمیت زیادی برخوردار است و به دلیل داشتن امکانات بسیار عالی گردشگران از اقامت در آنها لذت می‌برند.

توریاب

استانبول از لحاظ موقعیت جغرافیایی، در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره است. شاید بتوان گفت استانبول تنها شهری است در جهان که در دو قاره قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی استانبول سبب شده است که این شهر چندین نوع آب و هوا و اقلیم متفاوت داشته باشد. بخشی از شهر شامل آب و هوای مدیترانه‌ای و گرمسیری مرطوب و بخش دیگر آن، آب و هوای اقیانوسی دارد. گرم‌ترین ماه در استانبول، ماه جولای  و سردترین ماه، فوریه است. استانبول تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی سرد دارد. بنابراین بهترین زمانی که می‌توان به استانبول سفر کرد، فصل‌های بهار و پاییز هستند. کلان‌شهر استانبول در سال ۲۰۱۰عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را کسب کرد. استانبول را سومین شهر توریستی جهان می‌دانند. جمعیت استانبول در سال ۲۰۱۸ در حدود پانزده میلیون برآورد شده است. اغلب ساکنان شهر استانبول، سنی مذهب هستند.

 

 

دیدنی‌های استانبول

اگر قصد دیدن شهر استانبول و زیبایی‌های آن را دارید بهتر است با تور استانبول همراه شوید تا بهتر بتوانید از دیدن مکان‌های شهر لذت ببرید.استانبول یک شهر تاریخی است و معماری‌های باشکوهی را در دل خود جای داده است. مساجد تاریخی و باشکوه این شهر را می‌توان نماد و شناسنامه‌ای برای معماری استانبول دانست. تقریبا می‌توان گفت تمامی این مساجد و معماری‌های باشکوه در دوره حکومت عثمانی ساخته شده‌اند. این مساجد معماری مشترکی دارند و بسیار شبیه هم هستند و هر کدام توسط یکی از سلاطین عثمانی ساخته شده‌اند. مسجد ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه، مسجد بایزید، مسجد سلطان احمد نمونه‌های از مساجد سلطانی و تاریخی استانبول هستند.

استانبول 1

استانبول علاوه بر مساجد تاریخی، آثار دیگری مانند موزه‌ها، برج‌ها، کاخ‌ها، تپه‌های تاریخی نیز دارد. بازار بزرگ شهر استانبول یکی از جاذبه‌های تاریخی و توریستی این شهر است. مراکز خرید استانبول نیز از جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند. اگر با تور استانبول همراه شوید می‌توانید بازار استانبول و مراکز خرید این شهر را ببینید. استانبول مال، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید فروم استانبول و دیگر مراکز این شهر برای خرید توریست‌ها ساخته شده است.

اگر به این فکر می‌کنید که با گشت و گذار در استانبول چه سوغاتی‌هایی می‌توانید بخرید، باید بدانید که تنوع سوغاتی در این شهر بسیار زیاد است. سوغات این شهر شامل هنرهای دستی، سفال، شیشه، سرامیک، فرش و قالیچه، زیورآلات، روتختی، قهوه ترک، شرینی‌جات و... می‌شوند.

اگر با تور استانبول به این شهر می‌رود غذاهای خاص استانبول را نیز امتحان کنید. غذاهای مانند کباب KuyuKebabı، آدانا کباب، کونفه، باقلوا، خوراک لوبیا چشم بلبلیاز خوراک‌های محبوب استانبول هستند.

روش‌های سفر به استانبول

با این توضیحات اگر تا کنون استانبول را ندیده‌اید و تصمیم دارید به استانبول بروید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که وارد سایت جامع گردشگری تور لحظه آخری استانبول شوید. زیرا سفر بهمراه تور استانبول به شما کمک می‌کند به راحتی در استانبول گشت و گذار کنید و از دیدن آن لذت ببرید. تورهای استانبول هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد و در زمان شما هم صرفه‌جویی می‌کند. بنابراین سفر با توریاب و مشاهد قیمت تور استانبول  می‌تواند بهترین گزینه برای کسانی باشد که تا کنون استانبول را ندیده‌اند. تورهای ارزان قیمت استانبول از بهترین تورهایی است که برای دیدن این شهر می‌توانید استفاده کنید.

استانبول2

روش دیگر سفر شخصی است. قطار یا هواپیما دو گزینه‌ای هستند که شما می‌توانید سفر زمینی یا هوایی به استانبول را تجربه کنید. سفر با قطار می‌تواند تجربه‌ای رویایی را برای شما رقم بزند. اگر در مورد قطار تهران آنکارا و قطار تهران استانبول و هزینه های آن و مسیر تردد آن اطلاعات بیشتری میخواهید وارد سایت توریاب.تراول به نشانی TOURYAB.TRAVEL شوید و در منوهای بالا در جستجو جاذبه های استانبول باشید کلی اطلاعات مفید مشاهده خواهید نمود همچنین تورهای تمام شهرهای ترکیه را میتوانید با خیال راحت مقایسه و برای سفر خود رزرو نمائید و اگر به دنبال سفر هوایی هستید، امکان رزرو پرواز به صورت اینترنتی هم موجود است که می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

نگران اقامت و ماندن در استانبول نباشید. زیرا استانبول پر از هتل و مهمانسرا است. در استانبول اقامتگاه‌های متنوع، ارزان و گران زیادی وجود دارد که بر طبق میزان هزینه و علاقمندی خود، می‌توانید آنها را انتخاب کنید. نرخ اقامت در هتل‌های استانبول را از طریق سرچ در وب‌سایت‌های هتل‌‌های این شهر می‌توانید به دست بیاورید و از طریق مقایسه، مکان اقامت و هتل دلخواه خود را انتخاب کنید.

برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از آشنایان یا دوستان خود که قبلا به استانبول رفته‌اند راهنمایی و کمک بگیرید. اگر به تور به استانبول بروید از این بابت خیالتان راحت خواهد بود، زیرا تور استانبول، برنامه‌ریزی شده است و هتل اقامتی آن از قبل، رزرو شده است. بنابراین سفر با تور، می‌توانید برای شما آرامش و تجربیات فوق‌العاده‌ای را رقم بزند.پس سعی کنید از آژانسهای توریاب با مقایسه تورهای استانبول یک تور ارزان استانبول با توجه به هزینه و بودجه خود انتخاب نمائید.

منبع: سایت تور لحظه آخری توریاب