با شهر وان آشنا شوید

وان از استان های واقع در کشور ترکیه است. استان وان در شرق ترکیه بین دریاچه وان و مرز ایران قرار دارد. استان وان از سمت غرب به استان بتلیس و از سمت جنوب به استان شرناق و حکاری محدود شده است. جمعیت استان وان در حدود یک میلیون نفر است. ساکنان وان را اغلب مسلمانانی تشکیل می‌دهند که از دو فرقه تسنن و تشیع هستند. بیشتر جمعیت وان کرد بوده و به زبان کردی صحبت می‌کنند. با این حال، اقلیتی از مردم ترک زبان هم در بین مردم این شهر زندگی می‌کنند. مساحت استان وان در حدود ۱۹هزار کیلومتر مربع است. استان وان مثل دیگر استان‌های ترکیه زیر نظر حکومت مرکزی قرار دارد و حکومت آن، پارلمانی از نوع دموکراتیک است.

وان

تاریخچه شهر وان

سابقه منطقه وان به هزاره سوم پیش از میلاد می‌رسد. وان در قرن نوزدهم میلادی زیر سلطه سلاطین عثمانی در آمد و با فروپاشی عثمانی جزوی از کشور ترکیه شد. با این حال نگاهی به سابقه تاریخی منطقه وان نشان می‌دهد که این استان در ابتدا بخشی از سرزمین ارامنه بوده است. این سرزمین در قرن نهم پیش از میلاد، تحت حاکمیت پادشاه اورارتو بود. در قرن ششم پیش از میلاد، تحت سلطه هخامنشیان قرار گرفت و در قرن دوم، بخشی از سرزمین ارمنستان شد. برای رفتن به استان و شهر وان، می‌توانید از طریق سفرهای هوایی و زمینی اقدام کنید. برای رفتن به وان از طریق هواپیما، می توانید از طریق فرودگاه فرید ملن اقدام کنید. اگر هم قصد رفتن به وان از طریق قطار را دارید، می‌توانید از طریق تهران و یا تبریز به آنکارا بروید و در مسیر خود از وان دیدن کنید.

استان وان شهرهای دیدنی زیادی دارد که از بین آنها، وان، ارجیس و مردایه از دیگر شهرهای آن دیدنی‌تر هستند. اگر قصد خرید در شهر وان را دارید می‌توانید به مرکز خرید آوم وان مراجعه کنید و از خرید در این شهر لذت ببرید. اگر تا کنون به شهر وان سفر نکرده‌اید و با این شهر زیبا آشنایی ندارید می‌توانید از طریق تور وان به این شهر سفر کرده و با دیدنی‌های آن آشنا شوید.

جاذبه‌های توریستی و دیدنی وان

استان وان دیدنی‌های توریستی بسیاری دارد. بیشتر جاذبه‌های وان، دیدنی‌های تاریخی و مذهبی را شامل می‌شوند.کلیسای صلیب مقدس وان، منطقه باستانی چاووش تپه، صومعه واراگاوانک و مسجد جامع وان و موزه آن را می‌توان از جمله این آثار تاریخی و مذهبی برشمرد. قلعه وان یکی از مهم‌ترین و زیباترین آثار تاریخی این شهر است. این قلعه قدیمی از قرن نهم قبل از میلاد به جای مانده است. پله‌های تراشیده این قلعه و کتیبه میخی به جای مانده از خشایارشاه هخامنشی از جذابیت‌های این قلعه تاریخی هستند. داخل قلعه وان، مقبره‌هایی سلطنتی از عهد پادشاهی اورارتو وجود دارد که از جاذبه‌های این قلعه تاریخی به شمار می‌روند. از دیگر استان‌های وان، می‌توان به خانه گربه‌های وان، آبشار و دریاچه وان نام برد.برای تور ارزان وان سایت توریاب مراجعه کنید

وان1

بهترین زمان سفر به وان

استان وان، دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک است. بیشترین بارندگی در شهر وان در بهار و پاییز صورت می‌گیرد. بنابراین بهتر زمان سفر به وان از لحاظ آب و هوا، نیمه دوم سپتامبر است. وان به طور کلی از آب و هوای نسبتا مناسبی برخوردار است و در میان منطقه‌های گردشگری جهان نمره ۴۵ را از ۱۰۰ در آب و هوا به خود اختصاص داده است. با این حال دمای هوا در وان، همواره متغیر است. هوا در نیمه‌ای از سال سرد و در نیمه دیگر آن گرم است. احتمال ریزش برف و باران در وان، بسار کم است. با این حال اگر قصد دارید که در فصل گرم به وان بروید می‌توانید ماه‌های جولای، آگوست و ژوئن را انتخاب کنید.

با تور وان سفر کنید

اگر قصد سفر به وان را دارید بهتر است از طریق تور وان سفر کنید. سفر با تور وان، هزینه‌ای به صرفه تر از سفر انفرادی برای شما خواهد داشت. زیرا وقتی با تور همراه شوید، تورگردان یا آژانسی که تور را برگزار می‌کند امکانات مورد استفاده در تور، را گارانتی می‌کمد. از این طریق هتل برای مسافر کمتر می‌شود. بیمه‌های مسافرتی نیز از دیگر مزیت‌هایی است که از طریق سفر با تور، نصیب مسافران و توریست‌ها می‌شود. سفر به وان تجربه‌ای لذت بخش و فراموش نکردنی را برای شما در کنار دریاچه وان، رقم خواهد زد.

وان2

پیشنهاد سایت توریاب شما میتوانید با توجه به استقبال تور زمینی وان از آژانسهای توریاب در این خصوص اطلاعات بیشتری را کسب نمائید و یا اینکه برای اطلاعات بیشتر مطلب راهنمایی سفر به وان توریاب را مطالعه کنید و یک ویدیو زیبا نیز از شهر وان در مطلب راهنما وجود دارد گویی شما در خود شهر وان ترکیه هستید

منبع: راهنمایی سفر به وان