بدون دانستن این نکات در مورد ویزای کانادا، وقت و هزینه خود را تلف نکنید!

برای گرفتن ویزای کانادا، قبل از هرچیز باید بدانید که شرایط اخذ ویزای کانادا را دارید و یا خیر؟ یک سری شرایط کلی برای اخذ ویزای کانادا از سوی سفارت این کشور اعلام شده است اما جزئیات آن در جایی ذکر نشده است. ما تمامی نکاتی که باید برای گرفتن ویزای کانادا بدانید را برای شما ذکر می‌کنیم. توجه داشته باشید که این نکات از تجربیات کارشناسان ویزالند برآمده است و ممکن است نمونه آن را جایی نبینید!

شرایط اخذ ویزای کانادا چیست؟

ابتدای کار، شما باید ببینید با چه هدفی به کانادا سفر می‌کنید. شرایط اخذ ویزای توریستی، تحصیلی و کاری کانادا با هم متفاوت است و برای هر کدام یک از این ویزاها، باید دارای یک سری شرایط خاص باشید. در ادامه، ابتدا به شرایط کلی اخذ ویزای کانادا می‌پردازیم و سپس شرایط ویزای کانادا را به تفکیک انواع برای شما بیان می‌کنیم:

شرایط کلی اخذ ویزای کانادا

شرایط کلی ویزای کانادا، مواردی است که توسط سفارت کانادا تعیین شده است. در صورتی که دارای این شرایط نباشید، موفق به اخذ ویزای کانادا نخواهید شد. شرایط کلی اخذ ویزای کانادا به شرح زیر است:

1. داشتن پاسپورت معتبر

2.برخورداری از سلامت ذهنی و جسمی کامل

3. داشتن منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت هزینه های مورد نیاز در کانادا

4.  ارائه ضمانت برای اینکه پس از بازدید از جاذبه های گردشگری کانادا به کشور و زادگاه خود بازخواهید گشت.

5. باید برنامه ریزی کنید تا برای مدت زمان خاص و محدود در کانادا اقامت داشته باشید.

6.  باید تعهد دهید که پس از اینکه بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور به اتمام رسید این کشور را ترک خواهید کرد.

7.  باید تعهد دهید که در مدت زمان حضور خود در کانادا به دنبال کار و استخدامی نباشید.

8. شما باید ثابت کنید که هیچ گونه سوء پیشینه کیفری ندارید.

9.  باید ثابت کنید که هیچ یک از اعمال و اقدامات شما در این کشور امنیت ملی را تهدید نکرده و به خطر نمی‌اندازد.

10. باید در طول مدت زمانی که در کانادا اقامت دارید از قوانین این کشور پیروی می کنید.

11. همچنین ممکن است نیاز باشد تا برخی از آزمایشات پزشکی (مانند ایدز، هپاتیت، سل و غیره) را انجام دهید

این موارد، شرایط کلی اخذ ویزای کانادا می‌باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که نکات 4 تا 7 مختص ویزای توریستی کانادا است.

کانادا1

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا:

شرایطی که در ادامه به شما اعلام می‌کنیم، فقط و فقط نتیجه گیری براساس تجربیات کارشناسان گروه مسافرتی ویزالند می‌باشد و ممکن است نمونه آن را در جایی نبینید! شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا به شرح زیر می‌باشد:

1. تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا:

بزرگترین دغدغه متقاضیان ویزای توریستی کانادا، تمکن مالی می‌باشد. بیشترین سوالی که از ما پرسیده می‌شود این است که برای ویزای توریستی کانادا چقدر باید تمکن داشته باشیم؟ توجه داشته باشید که مبلغ تمکن مالی فقط و فقط به مدت زمان اقامت شما در کانادا بستگی دارد. ایده‌آل ترین مبلغ تمکن مالی، 50 هزار دلار کانادا برای هر نفر می‌باشد.

توجه داشته باشید که تمکن مالی ویزای توریستی کانادا باید به دلار کانادا صادر شود و توسط مدیر شعبه صادر به مهر و امضاء برسد. نرخ دلار کانادا در بانک‌های ایرانی، حدودا 3200 محاسبه می‌شود.

2. گردش حساب مورد نیاز ویزای توریستی کانادا:

منظور از گردش حساب، مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست و فقط تعداد تراکنشات است که اهمیت دارد. هیچ میانگین و معیاری برای گردش حساب مشخص نشده است اما این نکته را باید بدانید که هرچه تعداد تراکنشات شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای توریستی کانادا خواهید داشت.

3. تاریخچه سفری مناسب ویزای توریستی کانادا:

منظور از تاریخچه سفری ویزای توریستی کانادا، ویزای شینگن نیست! تاریخچه سفری متقاضیان ویزای توریستی کانادا براساس منابع مالی آن‌ها بررسی می‌شود. سنگاپور، چین، ژاپن، کشورهای شینگن، انگلیس و آمریکا جزو کشورهایی هستند که ویزای آن‌ها برای گرفتن ویزای کانادا تاثیر زیادی دارد.

کانادا 2

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا:

بهتر است شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا را برای شما به 3 دسته تقسیم کنیم. دسته اول شرایط اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا، دسته دوم شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای کالج و دسته سوم شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای دانشگاه. برای اعلام شرایط ویزای تحصیلی کانادا، از شرایط اعلام شده از سوی سفارت کانادا و تجربیات کارشناسان ویزالند استفاده می‌کنیم. شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر می‌باشد:

1. شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا:

مهم ترین شرط اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا، تمکن مالی سرپرست شخص متقاضی می‌باشد. تمکن مالی سرپرست متقاضی، باید شامل شهریه مدرسه و هزینه‌های یکسال زندگی ایشان باشد. لزومی به ارائه مدرک زبان آیلتس برای گرفتن پذیرش از سوی مدرسه نیست و متقاضی دوره‌های آموزش زبان را در مدرسه می‌گذرانند. توجه داشته باشید که برای متقاضیان زیر 18 سال، باید یک سرپرست حقوقی (Custodian) که دارنده اقامت کانادا می‌باشد، معرفی کنید.

2. شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا (تحصیل در کالج):

جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا نیز، تمکن مالی مهم ترین شرط می‌باشد. شما باید بتوانید هزینه‌های اقامت، هزینه‌های روزانه و هزینه‌های مربوط به شهریه کالج را پرداخت نمائید. در صورتی که وقفه زیادی در تحصیل خود نداشته باشید، می‌توانید دوره های آموزش زبان خود را در کالج خود بگذرانید. شما در کالج می‌توانید تا مقطع لیسانس به تحصیل خود ادامه دهید.

3. شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا (تحصیل در دانشگاه):

علاوه بر تمکن مالی و شرایط سنی، شما برای تحصیل در دانشگاه های کانادا، حتما باید مدرک آیلتس آکادمیک ارائه کنید. سطح آیلتس با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر تعیین می‌شود. اما معمولا برای تحصیل در دانشگاه های کانادا، باید آیلتس 6 اکادمیک داشته باشید.

 

گروه مسافرتی ویزالند با دارا بودن کارشناسان مجرب در زمینه اخذ ویزای کانادا، موفق به شناسایی سودجویی‌هایی مختلف در زمینه اخذ ویزای توریستی و تحصیلی کانادا شده است. شما نیز می‌توانید برای شناخت سودجویی‌های اخذ ویزای کانادا به سایت Visaland.org مراجعه کنید و یا برای درخواست ویزای کانادا، به صورت مستقیم با شماره 02633143 تماس بگیرید.