علت علاقه ایرانیان برای اقامت در گرجستان چیست

اقامت به گرجستان

چرا ایرانی ها برای اقامت به گرجستان تلاش میکنند ؟ علت علاقه مردم ایران به گرجستان چیست ؟ در این مطلب میتوانید با جزئیات اقامت به دو شهر مهم گرجستان آشنا شوید و پس از تحقیق و درصورت داشتن شرایط به یکی از این دوشهر مهم گرجستان اقامت کنید. شاید بهتر باشد قبل از اقامت مدتی به این شهر ها سفر کنید و با فضای آن ها آشنا شوید.

تفلیس پایتخت گرجستان

تفلیس پایتخت کشور گرجستان است و کوه های بلندی در اطراف خودش دارد. این شهر آب و هوای مرطوبی در تابستان دارد و در زمستان سرد است. هتل های لوکس با قیمت ارزان موجب افزایش رزرو هتل و جذب گردشگران به این شهر شده است. تفلیس به دلیل تاریخی بودنش شهر مهمی است و این شهر از نظر اقتصاد بسیار پشرفته تر نسبت به سایر شهرهای گرجستان میباشد. ایرانی های بسیاری به این شهر برای اقامت و همچنین برای گردشگری می آیند. منبع درآمد در تفلیس صنعت، کشاورزی و گردشگری است. در تفلیس حدودا 40 درصد ایرانی زندگی میکنند و به آنجا اقامت کرده اند. با خرید ملک در گرجستان مردم میتوانند اقامت بگیرند. بسیاری از کسانی که در ایران بلیط تفلیس را تهیه میکنند هدف آنها خرید ملک برای اقامت است. یکی از نکات جالب و کاربردی برای ایرانیان وجود تابلوهایی با زبان فارسی در تفلیس میباشد. شهر تفلیس دیدنی ترین شهر گرجستان است و زندگی ایرانیان در این شهر بسیار راحت و کم هزینه است.

تبلیغ

باتومی بهشت گرجستان

باتومی یک شهر ساحلی است که در گرجستان قرار دارد. پس از تفلیس که پایتخت گرجستان میباشد شهر ساحلی باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان محسوب میشود. به دلیل ساحلی بودن این شهر زندگی در کنار ساحل دریای سیاه بسیار لذت بخش میباشد. شهر باتومی نسبت به شهر تفلیس مدرن تر است به همین دلیل ایرانیان زیادی سالانه برای خرید بلیط هواپیما باتومی اقدام میکنند تا از این شهر زیبا دیدن کنند. تفریحات باتومی جذابیت بیشتری برای ایرانی ها دارد. معماری این شهر مدرن و جذاب است . شهر باتومی از شهر تفلیس گران تر است زیرا امکانات پیشرفته تری دارد همچنین امنیت شهر باتومی بیشتر است. مردم گرجستان انسان های مهمان دوستی هستند و ایرانی ها با زندگی در گرجستان اصلا احساس غریبی نمیکنند. در شهر زیبای باتومی جوانان زیادی هستند که میتوانند انگلیسی صحبت کنند. باتومی شهر مدرن گرجستان دارای اینترنت بی سیم رایگان و پرسرعت در همه نقاط شهر میباشد که یکی از نکات مهم برای جوانان امروزی است که به آن توجه زیادی میکنند. اقامت و زندگی در شهر باتومی نسبت به تفلیس راحت تر است اما به دلیل پایتخت بودن و همچنین صنعتی بودن شهر تفلیس ایرانی های مقیم در تفلیس بیشتر از باتومی است. و اکثر ایرانی ها باتومی را یک شهر تفریحی و مناسب برای سفر میدانند. اما با این حال این دو شهر یکی از پرطرفدار ترین شهر های برای اقامت ایرانیان است.

 

3

 

شاید یکی از دلایل ایرانی ها برای اقامت به گرجستان پایین بودن خرج و مخارج آنها در زندگی روزمره باشد. در گرجستان کار بسیار زیاد است و خرج و مخارج پایین ، اما بهتر است برای مدتی با تهیه بلیط هواپیما ارزان به این کشور سفر کنید و از شهرهای مهم آن دیدن کنید و از همه مهم تر ، با توجه به تخصص و استعدادتان درمورد شغل مورد نظر خود بررسی و تحقیق کنید.