بازارهای شبانه تایلند؛ بازاری پر رونق برای خریدان و فروشندگان

حتما تا کنون اسم "بازار شبانه" را زیاد شنیده اید؛ بازاری که در شب و عموما بصورت سیار برپا می گردد و مشتری های زیادی هم دارد. تایلند کشوری است که بازارهای شبانه در آن رونق زیادی دارد و جزو کشورهای معروف آسیا در برگزاری این بازارها نیز به حساب می آید؛ با ما همراه باشید تا چند تا از معروف ترین بازارهای شبانه در تایلند را به شما معرفی کنیم.

1

بازدید از بازار های شبانه تایلند، یک تجربه هیجان انگیز و جذاب برای خرید در تایلند است که با تخفیفات مناسبی هم همراه است. در کلیه بازار های شبانه تایلند، امتحان کردن اسنک های خیابانی و یک وعده غذای خوشمزه، خرید اجناس منحصر به فرد دست ساز تجربه هایی است که نباید از دست داد.

بازار های شبانه تایلند، اجناس مختلفی را ارائه می دهند؛ از کالاهای ویژه با قیمت عالی و ارزان گرفته تا نمایش های جذاب و یا خوراکی ها و غذاهای خوشمزه! در ادامه تعدادی از آنها را معرفی نموده ایم.

بازار شبانه روی فت (Roi Fat)

دو بازار با نام "روی فت" در بانکوک وجود دارد، اما بزرگترین و بهترین آن دقیقا پشت میدان مرکز خرید سیکون(Seacon)  واقع شده است. در این بازار حدود 200 هزار غرفه از اجناس مد روز تا لباس های خانگی وجود دارند. همچنین در بخش دیگری از آن اجناس عتیقه دست دوم به فروش می رسد و همچنین دوربین های قدیمی تا دوچرخه های قدیمی ارائه می گردد.

2

بازار شبانه رونگ کلوئی (Rong Kluea)

بازار شبانه رونگ کلوئی که به آن بازار "مرز دوستی" هم می گویند، دارای غرفه ها و فروشگاه های بسیار زیادی است و فقط یک بازار شبانه نیست و در طول روز هم باز است. وقتی از بزرگترین و شلوغ ترین خرده فروشی های تایلند نام می بریم، غیر ممکن است اسمی از بازار رونگ نیاید.  بازار رونگ کلوئی، دقیقا در امتداد مسیری که به مرز کامبوج منتهی می شود و در حدود 255 کیلومتری شهر بانکوک، قرار دارد. بازار دونگ کلوئی، منطقه ی وسیعی را با هزاران فروشنده در بر گرفته است و بسیاری از آنها مسافرانی از کشور های همسایه هستند که اجناس جدید و جالبی برای عرضه دارند. در بازار شبانه با وجود فرصت انتخاب خیلی زیاد در یک مکان و قیمت مناسب و ارزان اجناس (مثل تی شرت، جنس های بدلی طراحان معروف، وسایل برقی ارزان و غیره) شانس پیدا کردن بعضی از سوغاتی های خاص و منحصر به فرد بسیار بالاست.

3

بازار شبانه جی جی گرین (JJGreen Night)

 بازار شبانه جی جی گرین از دو بخش، بازار فضای آزاد و دیگری بارهایی که نوشیدنی های محلی سرو می کنند، تشکیل شده است. در حالیکه تعداد زیادی از بارها و فروشگاه های ثابت در تمام طول هفته باز هستند، دیدن بازار در شب های پنج شنبه تا یکشنبه یک تجربه ی کامل تری از خرید خواهد بود. در بازار شبانه جی جی گرین، لباس های دست دوم و مدل هایی از ماشین های قدیمی، آثار هنری، عتیقه جات و اجناس قابل اضافه کردن به کلکسیون را می توانید به قیمت خیلی ارزان پیدا کنید.

4

بازار شبانه فیشرمن (Fisherman)

بازار شبانه فیشرمن ویلج، احتمالا معروفترین بازار هفتگی جزیره ی ساموئی است که جمعیت عظیمی از توریست ها و تایلندی ها را جذب خود می کند. بازار سیار فیشرمن، در بخش قدیمی دلپذیر جزیره به اسم بوفوت قرار دارد و یک بازار دوست داشتنی است و می توانید دستفروش هایی که غذا می فروشند، رقاص ها، هنرمندان و طبیعتا انواع مختلفی از اجناس را ببینید که با قیمت عالی به فروش می رسند. در بازار سیار فیشرمن، می توانید از کارهای دستی منحصر بفرد گرفته تا کار طراحان معروف و در بین آنها تعداد زیادی از گزینه های جالب را ببینید.

 

 

چنانچه از تور تایلند و تور لحظه آخری تایلند در زمان سفر به تایلند استفاده کردید ، حتما بازدید از بازارهای شبانه این کشور را امتحان کنید؛ تجربه ای که قطعا فراموش نخواهید کرد!