امید به سازمان بازرسی برگشت

اشکان میرمحمدی، با پایان ماموریت در بازرسی وزارت نفت به سمت سازمانی قبلی خود در بازرسی کل کشور بازگشت. وی که پیش از نفت مدیرکل صمت سازمان بازرسی بود، همواره عملکرد قابل دفاعی داشته است. چه در زمانی که در سازمان بازرسی کل کشور مشغول به فعالیت بوده و چه در وزارت نفت.

شاید شاخص ترین اقدام اشکان میرمحمدی در سازمان بازرسی، پیگیری و برخورد با فساد و رانت در صنعت خودرو بوده است. مقابله با انحصار و فساد در صنعت خودرو، برخورد با انتصابات سیاسی در خودروسازی و همچنین برخورد با تخلفات مالی میلیاردی که این روزها خبرش در وزارت نفت منتشر شد از جمله نقاط بارز عملکرد وی بوده است.

حال با برگشت مجدد میرمحمدی به سازمان بازرسی، امیدها به اصلاح صنعت خودرو دوچندان شده است. عملکرد وی در گذشته به خوبی نشان می دهد که اصلاح صنعت خودرو و مبارزه با جریان های مافیایی در سطوح مختلف صنعت خودرو یکی از دغدغه های اصلی وی می باشد. از این رو بایستی منتظر ماند تا دید این مدیر باتجربه و ارزشی در سازمان بازرسی کل کشورمی تواند مسیر خود را با قدرت ادامه دهد یا نه؟

هرچند که حضور برخی از افراد سیاسی و دولتی در شرکت های تابعه خودروسازی حاشیه امنی برای این مدیران ایجاد کرده است ولی با آمدن میرمحمدی انتظار می رود، برخورد قضائی با چنین مدیران متخلفی، در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه قرار گیرد.