جاذبه های گردشگری وان در تور لحظه آخری

جاذبه های گردشگری وان در تور لحظه آخری ، با پتانسیل جذب توریست بالا از کشورهایی چون آلمان، ارمنستان، خود ترکیه و ایران فضایی مناسب برای گردش به شما ارائه می‌کند:

اگر به فکر فاصله گرفتن از زندگی روزمره پرهیاهو و استراحت دادن به تن و روح خود هستید، جاذبه های گردشگری وان در ترکیه را مقصد خود قرار دهید. چه برای اقامتی کوتاه و چه برای تعطیلاتی یک هفته ای، این منطقه نیازهای مد نظر شما را تامین خواهد کرد.

شهر وان با زبان ترکی استانبولی و واحد پول لیر، سرزمینی پریادگار است که دارای آب و هوایی بینظیر و دریاچه ای زیباست، با پتانسیل جذب توریست بالا از کشورهایی چون آلمان، ارمنستان، خود ترکیه و ایران فضایی مناسب برای گردش به شما ارائه میکند: منطقه ای که برای سفر در شرق ترکیه و تاریخ ارامنه نمیتوان از آن چشم پوشی کرد.

جاذبه های گردشگری وان ازاین قرار هستند:

قلعه هوشاپ: این بنای ساخته شده در قرن 16، به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ابریشم دو وظیفه داشته: یکی تامین امنیت جاده و دیگری به گونه ای مرکز راهداری برای مسافران تلقی میشده. این قلعه در روستای گوزل سو کنونی قرار دارد.

کلیسای صلیب مقدس در جزیره اختامار: این کلیسا که از نظر جایگاه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری وان محسوب میشود کلیسای یک کشیش ارمنی در قرن دهم است که به مانند اکثر کلیساها دارای نقاشی های دیواری جذابی است که علاوه بر اینکه نشانه ی اهمیت مذهب در این منطقه است، نمایانگر فرهنگ و هنر نیز هست و با مرمت های پی در پی تا حد قابل قبولی حفظ شده است. نام این جزیره از زبان ارمنی گرفته شده است. این کلیسا از هر جانب، چشم اندازی بی بدیل دارد. برطبق افسانه ای محلی اسم این جزیره از شاهدختی ارمنی  به نام "تامار" که در این جزیره زندگی میکرده،گرفته شده است. او دلباخته ی یک رعیت میشود. آن مرد هرشب به کمک خود دختر  از طریق راهنمایی با نوری که ازآن سمت جزیره برای او میفرستاده، این فاصله را برای دیدن معشوقه اش شنا میکرده است. اما از بخت بد یک شب پدر دختر به این ماجرا پی میبرد و با قطع کردن تلالو نور از روی دریاچه، باعث گم شدن مرد در آب  و غرق شدن او میشود.

کاخ ایشاک پاشا: در نزدیک ترین فاصله با مرز ایران با یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری وان و بناهای تاریخی کشور ترکیه مواجه خواهیم شد که به سان گذشته که نظر مسافران و تاجران پارچه ی جاده ابریشم را به خود جلب مینموده است، امروزه نیزاز منظر معماری موجب شگفتی گردشگران این منطقه میشود.

از اولین بازدیدکنندگان این کاخک میتوان  از "پی یر آمده ژوآبر"  دیپلمات فرانسوی نام برد که البته شاید نتوان نام گردشگر را بر او اطلاق کرد، چراکه او به خواست خود آمد ولی در زندان این مکان محبوس گردید. او مشاور شرق شناس ناپلئون بود که در سال 1805 طی یک ماموریت به سرزمین پارس آمد تا آغازگر مراوده ی سیاسی با فتحعلی شاه باشد اما در این مکان دستگیر و زندانی آخرین پاشای ساکن در این کاخک یعنی مصطفی پاشا شد. او کتابی نوشته بود که بعدها در سال 1821، آنرا تحت عنوان "سفری به ارمنستان و سرزمین پارس " به چاپ رساند.

قلعه تاریخی وان : بنایی ساخته شده از سنگ که دارای کتیبه هایی نیز هست و مشرف به شهر 3000 ساله ی  تمدن "اورارتو" قرار دارد و بدلیل قرارگرفتن بر روی تپه، چشم اندازی دیدنی در اختیار شما خواهد گذاشت.

هتل لوکس دبل تری بای هیلتون: این هتل در آفرهای تور لحظه آخری سفر باتو ارزان قیمت با فاصله 5 دقیقه از فرودگاه دارای اتاق های مشرف به دریاچه و دارای عایق صوتی برای آرامش میهمانان است. هتل دارای سالن کنفرانس، اسپا و رستوران غذاهای بین المللی و دریایی است. هتل هایی که بتوانند فضایی آرام برای مسافرتی بی دغدغه در اختیار شما قرار بگذارند نیز از جاذبه های گردشگری وان به شمار می آیند.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به گربه ها علاقه ی خاصی دارند، باز هم جاذبه های گردشگری وان برای شما سورپرایزی دارد .خانه ای هست که برای بازدید عموم با ورودی ارزان قیمت در نظر گرفته شده و در آن از نژاد خاص گربه های وان، معروف به "وان کدیسی" با چشمانی دو رنگ : یکی آبی و دیگری کهربایی، نگه داری میشود.

آبشار مرادیه: این آبشار از نام سلطان مراد ششم یکی از پادشاهان عثمانی گرفته شده و در فاصله 80 کیلومتری از وان قرار دارد و تفرجگاهی دلپذیر برای مسافران فراهم آورده است. این آبشار پنج الی شش متر ارتفاع دارد و بسیار پر آب است. اگر به این منطقه سفر میکنید این آبشار که شاید یکی از مفرح ترین جاذبه های گردشگری وان باشد را فراموش نکنید.

اسکله وان و بافت قدیمی شهر: اگر پیاده روی در یک عصر آرام و تماشای غروب آفتاب را مد نظر دارید میتوانید به اسکله وان بروید. جالب است که با ورود به هریک از جاذبه های گردشگری وان میتوانید با سبک زندگی مردم در گذشته آشنا شوید. برای مثال میتوانید با قدم زدن در خیابان های "وان قدیم" با نحوه زندگی مردم این منطقه که اغلب کرد هستند آشنا شوید. البته بعد از زلزله ی وان بخشی از مغازه های این منطقه بازسازی شده اند. همینطور فراموش نکنید که خود را به صبحانه در یکی از کافه های این منطقه مهمان کنید.