بررسی استهلاک هیولای ژاپنی تویوتا اف جی کروز

بدون شک اگر بخواهیم یکی از مستحکم‌ترین خودروهای شاسی بلند و آفرود بازار معرفی کنیم، باید به تویوتا اف جی کروز اشاره کنیم. این خودروها از هر جهت کیفیت ساخت بالایی دارند که هم از لحاظ مشخصات فنی و موتوری و هم از لحاظ بدنه یکی از گزینه‌های محبوب در بازار هستند. آمار خرید و فروش تویوتا اف جی کروز چندان بالا نیست، زیرا اغلب دارندگان این خودرو تمایلی به فروش آن ندارند و ترجیح می‌دهند که برای بلندمدت از آن استفاده کنند.

در حال حاضر قیمت تویوتا اف جی کروز در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. اما آیا به نظر شما استحکام خودرو برای این قیمت مناسب است.

 بدنه تویوتا اف جی کروز فوق العاده محکم است

 شما حتی از نگاه دور هم می‌توانید متوجه شوید که میزان استحکام بدنه تویوتا اف جی کروز به چه صورت است. در طراحی بدنه این خودرو شاهد استفاده از ستون‌های پهن و محکم از اینکه اتاق را سرحال نگه می‌دارد. این وضعیت طراحی کابین به شکلی است که بیشترین فشار ممکن را تحمل می‌کند و حتی در برابر ضربه و تصادف هم مقاومت بالایی دارد. از طرف دیگر سپر خودرو و طراحی قسمت موتور به شکلی است که به هنگام برخورد کمترین انتقال فشار به کابین خودرو صورت می‌گیرد و این در حفظ جان سرنشینان بسیار مهم است. بنابراین اگر قصد خرید تویوتا اف جی کروز برای مسیرهای آفرود را دارید، به هیچ وجه در مورد استحکام کابین و اتاق خودرو نگران نباشید.

موتور خودرو یک هیولای به تمام معناست

در تویوتا اف جی کروز یک موتور با حجم ۳۹۵۶ سی‌سی استفاده شده است که دارای شش سیلندر v شکل و ۲۴ سوپاپ است. حداکثر قدرت تولیدی در این موتور ۲۶۰ اسب بخار است و می‌تواند نهایت گشتاور ۳۸۷ نیوتن متر تولید کند. البته این موضوع باعث شده که مصرف سوخت خودرو هم بالا باشد و چیزی در حدود ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف کند. مشخصات فنی و ویژگی‌های موتور به شکلی است که شما صرفاً برای سرویس‌های سالانه آن را به تعمیرگاه می‌برید. وارد کردن بالاترین فشار در مسیرهای آفرود هم کوچکترین فشاری به موتور خودرو وارد نمی‌کند و شما اطمینان خواهید داشت که با مشکلاتی مانند یاتاقان یا سرسیلندر مواجه نخواهید شد. فقط کافی است که در این خودرو از روغن باکیفیت استفاده کنید تا متوجه شوید که داریم در مورد چه موتوری صحبت می‌کنیم.

خودرو راحت کنترل می‌شود

 یکی از مشکلاتی که می‌تواند استحکام یک خودرو را تحت تأثیر قرار دهد، هندلینگ نامناسب و خارج شدن خودرو از کنترل راننده است. این در حالی است که شما می‌توانید از ویژگی‌های هندلینگ خودرو به عنوان یکی از عوامل اصلی تأثیر گذار در خرید تویوتا اف جی کروز یاد کنید. این خودروی ژاپنی دارای قدرت کمکی هیدرولیکی، سنسور سرعت و دکمه‌های چند کاره بر روی فرمان است. از طرف دیگر برای سیستم ترمز و پایداری خودرو هم از ترمزهای ضد قفل استفاده شده است و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم در آن استفاده شده است. بنابراین راننده کاملاً مطمئن است که خودرو تحت کنترل او بوده و به هیچ وجه از شرایط طبیعی رانندگی خارجی می‌شود.

سیستم تعلیق و فوق العاده با ضربه پذیری مناسب

سیستم تعلیق یکی از مواردی است که شما بعد از پرداخت قیمت تویوتا اف جی کروز مطمئناً پشیمان نخواهید شد. سیستم تعلیق این خودروها برای محور جلو از نوع جناقی دوبل است و برای محور عقب هم از چهار میله‌ای با میل عرضی استفاده شده است. این شیوه طراحی باعث شده که سیستم تعلیق خودرو بیش از حد نرم یا بیش از حد سفت نباشد. بنابراین راننده مطمئن است که در برخورد با ناهمواری‎‎ها خودرو دچار مشکل نمی‌شود و از طرفی دیگر سخت بودن سیستم تعلیق برای سرنشینان آزاردهنده نخواهد بود. این سیستم تعلیق ضربه‌های ناگهانی را به خوبی جذب می‌کند و مانع از فشار بیش از حد اتاق می‌شود.

 به عنوان جمع‎بندی نهایی، استهلاک تویوتا اف جی کروز بسیار پایین است، مصرف سوخت بالایی دارد، احتمالاً مجبور هستید که خیلی زود روغن موتور و فیلتر روغن را تعویض کنید، مصرف لاستیک خودرو به دلیل آفرود بودن بالاست، از موتور می‌توانید در شرایط سخت استفاده کنید. فقط باید توجه کنید که سرمایه شما برای سرویس‌های سالانه خودرو کافی باشد تا مشکلی برای استفاده از خودرو نداشته باشید.

 

 

رپورتاژ آگهی ویرلن