پر طرفدارترین تور های مسافرتی در میان ایرانیان

آشنایی با کشور بلغارستان

بلغارستان کشوری با غنی ترین میراث فولک دنیا است که برخی از فرهنگ های باستانی از جمله تراکیان، یونانیان باستان، استوروگوت ها، اسلاوها، وارانگیان ها و بلغارها، بر فرهنگ، تاریخ و میراث بلغارستان تاثیر گذاشته اند. ابزار و متعلقات تراکی کشف شده در بلغارستان از جمله قبر ها و گنجینه های طلای بیشماری بوده و می توانید رد پای بلغارهای باستان را در موسیقی و معماری قدیمی بلغارستان مشاهده کنید. در زمان قرون وسطی، بلغارستان به عنوان قطب اروپای اسلاو عمل کرده و از طریق مدارس ادبی پرسلاو و اوهرید، تاثیرات ادبی و فرهنگی قابل توجهی بر دنیای اسلاو ارتدوکس شرقی گذاشت. همچنین بلغارستان دومین الفبای پرکاربرد جهان (خط سیریلیک ) را به دنیا معرفی کرد؛ این خط در قرن دهم بعد از میلاد به وجود آمد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با سنت ها و آیین ها و تور هوایی بلغارستان آشنا شوید.

·فرهنگ مردم بلغارستان

موسیقی اهمیت و ارزش خاصی در فرهنگ کشور بلغارستان دارد. برخی از سازهای بلغارستان شامل کاوال (فلوتی که از ته دمیده می‌ شود) ، دودوک (سوت بلغاری) ، کاباگیوا (نی‌ انبان) ، گادولکا (ساز زهی قوس ‌دار) و توپان (طبل استوانه ‌ای دو سر) هستند. همچنین 70% عطر رز در بازارهای بین المللی از بلغارستان می آید و در نیمه اول ژوئن جشن رزها در دره گل سرخ برگزار می شود. سنت های مربوط به چرخه زندگی مانند مراسم تولد و تعمید اهمیت والایی در بلغارستان دارند. روزهای مقدس سنت جان، سنت جورج و دیمیتار مقدس برخی از مهمترین روزهای مقدس این کشور به شمار می روند.

·زبان و مذهب مردم بلغارستان

ریشه بلغارها از قبایل ترک زبان آسیای میانه سرچشمه گرفته است. گروه هایی نیز از روس ها، رومانی ها، ارمنی ها، یونانی ها و سایر اقلیت های کوچک در بلغارستان ساکن هستند. هرچند زبان رسمی این کشور زبان بلغاری است اما جوانان بلغار انگلیسی را بهتر صحبت می کنند. اعتقادات مذهبی مردم بلغارستان به طوری می باشد که 76% جمعیت پیرو آیین مسیحیت ارتودوکس، 10% مسلمان و مابقی از سایر مذاهب یا بدون اعتقادات مذهبی هستند. جالب است بدانید زبان بلغاری، زبان هندی و اروپایی از شاخه اسلاوی جنوبی بوده که نزدیک ترین زبان به آن زبان مقدونی است.

سفر به شهر زیبای آنتالیا

آنتالیا یکی از پربازدیدترین شهر های کشور ترکیه است و اغلب مسافران برای تفریحات ساحلی و لذت بردن از طبیعت به آنتالیا سفر می کنند. آنتالیا، گردشگرپذیرترین مقصد در منطقه مدیترانه است. رشته کوه های توروی در این شهر به سمت دریا امتداد پیدا کرده و خط ساحلی نامنظمی از صخره های سنگی و خلیج های کوچک بکر را ایجاد نموده است. در ساحل فیروزه ای آنتالیا رنگ های آبی و سبز تلفیق می شوند. از محبوب ترین تفریحات آنتالیا می توان به قدم زدن در سواحل، جنگل نوردی، کشتی گردی و بازی های آبی اشاره کرد. آب و هوای آنتالیا به طوری است که حدود 300 روز از سال آفتابی است. در تابستان دمای هوا بین 35 تا 45 درجه و رطوبت بین 65 تا 85 درصد می باشد. همچنین تور آنتالیا مقصد مناسب علاقه مندان به غذاست، صبحانه های ترکی همراه با عسل، پنیرها، زیتون و سالامی، شام کباب ترکی، بشقاب های مزه و شیرینی های معروف ترکیه از قبیل باقلوا را از دست ندهید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با فاصله آنتالیا تا تهران، قیمت بلیط، فرودگاه آنتالیا و قوانین کنسلی آشنا شوید.

2

·پرواز به آنتالیا

مسافت پروازی بین تهران و آنتالیا 1850 کیلومتر است. سریع ترین زمان پرواز مستقیم از آنتالیا به تهران 2 ساعت و 53 دقیقه زمان می برود. هرچند که متوسط زمان پرواز از تهران به آنتالیا حدود 2 ساعت و 30 دقیقه الی 3 ساعت می باشد. 5 ایرلاین پرواز مستقیم در مسیر آنتالیا-تهران ارائه می دهند.

·چگونه و چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟

بسته به شهر مبدا، روش هایی از قبیل هواپیما، قطار و اتوبوس برای دسترسی به آنتالیا وجود دارند. با توجه به این نکته که آنتالیا اقامتگاه اصلی تعطیلات در ترکیه و منطقه مدیترانه است؛ بهترین زمان سفر به آنتالیا بین ماه می تا سپتامبر است که آب دریا گرم و سواحل مناسب برای آفتاب گرفتن می شوند. ماه های ژانویه تا مارس به علت سرمای آب و هوا و مشکلاتی که در بازدید از جاذبه ها و سواحل آنتالیا ایجاد می کند، فصل خلوت گردشگری به حساب می آید.

آشنایی با برج کی ال در کوالالامپور

شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی، فرهنگ چینی، هندو و اسلامی را به زیبایی در خود جای داده است. معماری متنوع و مبهوت کننده کوالالامپور به علت دوران های توسعه ناگهانی این کشور می باشد. با وجود ساختمان ها و آسمان خراش های متضاد با برج هایی از قبیل برج های دوقلوی پتروناس و فستیوال های پرهیاهوی شهر و بازارهای خیابانی کوالالامپور یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای گردشگران تور کوالالامپور است. برج کی ال یا برج منارا در کنار برج های دوقلوی پتروناس ساخته شده و 421 متر ارتفاع دارد. جالب است بدانید برج کی ال کوالالامپور یکی از برج های بلند در جهان است که از بالای آن مناظر بی نظیری از کوالالامپور به چشم می خورد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا برای بازدید به داخل برج کی ال برویم و از امکانات آن و شباهت هایش به برج میلاد آشنا شویم.

3

·درباره برج کی ال کوالالامپور مالزی

همانطور که می دانید برج کی ال یک برج مخابراتی است و تعداد برج های مخابراتی در دنیا محدود هستند. لازم به ذکر است که برج منارا پنجمین برج مخابراتی در دنیاست که تا قبل از ساخته شدن برج های دوقلوی پتروناس، نماد کوالالامپور بود. برج کی ال در سال 1995 ساخته شد و یکی از جاذبه های مالزی شده است. برای دسترسی به طبقات بالای برج می توانید از پلکان عمودی و آسانسور استفاده کنید. لازم به ذکر است که از این برج برای تشخیص آغاز و پایان ماه های عربی استفاده می کنند و شروع ماه های رمضان، شوال و ذی الحجه را تشخیص داده و اعیاد اسلامی را جشن می گیرند. برج کی ال شباهت بسیار بالایی در طراحی نما به برج میلاد تهران دارد، با این تفاوت که نورهای برج میلاد آبی رنگ و برج کی ال صورتی هستند. برج میلاد با 435 متر ارتفاع از برج کی ال کوالالامپور بلندتر می باشد. در لابی اصلی در طبقه اول با گنبدهای شیشه ای روبه رو می شوید که مانند الماس های عظیم می درخشند. این گنبدها توسط طراحان اصفهانی طراحی شده اند.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر https://www.golfamsafar.com