بی وای دی اف 3 در برابر تویوتا کرولا

از زمانی که کمپانی‌های داخلی خودروسازی آستین بالا زدند و بر آن شدند که ماشین‌های خارجی را به ایران بیاورند، خیابان‌هایمان رنگ و بوی تازه‌ای گرفتند؛ سدان‌ها، هاچ‌بک‌ها و حتی کراس‌اوورهای جورواجور به کشور آمدند و ماشین‌بازها نفس تازه‌ای کشیدند.  بی وای دی، یکی از آن برندهاست که چند سالی می‌شود سر و کله‌اش پیدا شده و تا اینجا، توانسته دو مدل از خودروهایش را برایمان رونمایی کند: اف 3 دنده‌ای و اس 6. البته زمزمه ورود اس 7 هم شنیده می‌شود؛ اگر به سایت دیوار نگاهی بیاندازید حتی آگهی حواله اس 7 را می‌بینید. اما در این مطلب می‌خواهیم یکی از موجودی‌های این کمپانی در کشور را بررسی کنیم و چالشی هیجان‌انگیز شکل دهیم: مقایسه تویوتا کرولا و بی وای دی F3. ظاهر عجیب و غریب دو خودرو باعث شد این دوئل را سوت بزنیم و هر چه که جلوتر رفتیم، متوجه شدیم چرا خرید بی وای دی f3 در برابر تویوتا کرولا یک برگ برنده و یک انتخاب اقتصادی است.

برای اینکه عدالت را رعایت کنیم مدل 2014 هر دو خودرو برگزیدیم؛ با موتوری 4 سیلندر و 16 سوپاپه که حجم موتور بی وای دی 1500 و حجم موتور کرولا 1987 سی سی است. شاید در وهله اول حداکثر قدرت و حداکثر سرعت بیشتر کرولا باعث شود فکر کنید این خودرو نسبت به بی وای دی F3 مزیت دارد، اما باید به سمع نظرتان برسانیم 107 اسب بخار قدرت و 170 کیلومتر سرعت در ساعت که حداکثر قوای محرکه و سرعتی این خودرو است، اعداد کمی نیست و نباید این‌گونه گمان کنید:« بی وای دی نمی‌تواند.» همچنین وزن پایین‌تر بی وای دی، ارتفاع بیشتر و فاصله کمتر بین دومحور آن در مقایسه با تویوتا کرولا باعث شتاب و تعلیق نرم‌تر F3 شده است.همه این‌ها در نهایت منجر به هزینه نگهداری بالاتر تویوتا کرولا می‌شود؛ این‌ها را حالا بگذارید در کنار مصرف سوخت دو خودرو: 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر، بنزینی‌ است که بی وای دی اف 3 می‌سوزاند و 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر، مصرف سوخت ترکیبی تویوتا کرولا است! کار وقتی جالب‌تر می‌شود که آپشن‌های هر دو را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم.

 

بی وای دی اف 3 به امکاناتی مجهز است که تویوتا کرولا در مقابل آن باید به قول معروف لنگ بیاندازد! قفل مرکزی و سیستم ضدسرقت با صدای هشدار و کلید هوشمند و ترمز مک فرسون جلو منحصرا در خودروی بی وای دی f3 دیده می‌شود. همچنین دوربین جانبی روی غربلیک فرمان، صفحه نمایش چند منظوره تاچ 8 اینچی، فرمان هیدرولیک، قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین در 6 و 4 جهت، چراغ‌های هالوژن جلو، سانروف چند حالته، دی لایت، سنسور پارک بر روی چراغ‌های عقب و سیستم نمایش کیلومترشمار و میزان مصرف بنزین از دیگر آپشن‌هایی است که در کرولای نامدار وجود ندارد!

فراوانی کرولا و بی وای دی اف 3 در یک اندازه است؛ برای صحت این ادعا می‌توانید به سایت دیوار رجوع کنید. دوئل وقتی به انتهای خود رسید که فهمیدیم قیمت خرید بی وای دی F3 بسیار کمتر از تویوتا کرولا است! در سایت دیوار آگهی‌های زیادی از دو خودرو وجود دارد؛ با تماسی کوتاه با فروشندگان نیز قیمت‌های هر کدام دستتان می‌آید.

 

 

رپورتاژ آگهی ویرلن