سالپا؛ تجربه یک حس خوب در ملاقات با شرکت‌های ایرانی

فرقی نمی‌کند که در چه شغل و سبک کاری بخواهیم مشغول شویم؛ کارمند، فریلسنر یا حتی کارآفرین باشیم. در هر صورت یکی از مهم‌ترین تجربه‌های ما در هنگام شروع به کار انجام یک مصاحبه شغلی در مقام یک کارجو یا یک کارفرما است. شرکت ‌های ایرانی در زمینه‌ها و حوزه‌های متنوعی از تکنولوژی گرفته تا صنعت و خدمات، همه آن‌ها در برهه‌ایی از زمان به نیروهای جوان یا متخصص نیاز دارند. آنجا است که پس از فراخوان شروع به برنامه‌ریزی و جذب نیروهای تازه‌نفس از طریق مصاحبه‌های کاری می‌کنند. اما چه می‌شود که این قرارهای رسمی و شغلی حامل یک حس خوب می‌شود؟

همانطور که تجربه یک حس خوب از مصاحبه کاری برای نیروهای جویای کار اهمیت دارد، برای شرکت‌های ایرانی و منابع انسانی آن‌ها نیز بسیار مهم است. تجربه یک حس خوب از اولین قرار ملاقات می‌تواند به جذب نیروهای انسانی متخصص و برندسازی آن شرکت کمک شایانی کند.

احتمالا به همین دلیل است که سازمان‌ها این‌روزها بیشتر در تلاشند تا مصاحبه‌های شغلی خود را جذاب‌تر و موثرتر برگزار کنند.

اما شما به عنوان یک کارجو یا مدیر منابع انسانی چه عواملی را در تجربه این حس خوب موثر می‌دانید؟

شاید بتوانیم جواب این سوال را در وبسایت استارت‌آپ سالپا (به آدرس Salpaco.com) بخوانیم. سالپا کمک می‌کند تا افراد تجربه‌های مصاحبه‌ کاری خود در شرکت‌های ایرانی را به اشتراک بگذارند. به اشتراک گذاری تجربیات  به سایر کارجویان کمک می‌کند با مهمترین سوالات مصاحبه استخدامی شرکت‌های ایرانی آشنا شوند و خود را برای جلسات مصاحبه  آماده کنند؛ همچنین این کار به مدیران منابع انسانی بازخورد می‌دهد تا بهتر بتوانند جلسات مصاحبه خود را برنامه‌ریزی کنند.

تاکنون کارجویان بسیاری تجربه‌های خود را از مصاحبه‌ کاری‌شان در بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی همچون شیپور، اسنپ،کافه بازار، تپ‌سی، رهنما، دیجی‌کالا، تخفیفان، علی‌بابا و... به اشتراک گذاشتنه‌اند. افراد در قصه‌ها و خاطره‌هایشان به حس‌های خوب، بد خود حین جلسه مصاحبه اشاره کرده‌اند. برای مثال اغلب مصاحبه‌های شرکت شیپور در این وبسایت همراه با حس خوب بوده است. اما واقعا چه چیز سبب شده است تا شرکت‌هایی همچون شیپور، کافه بازار و اسنپ مصاحبه‌های کاریشان حامل حس خوب باشد؟

قطعا برای دانستن جواب این سوال باید به سراغ قصه‌های افرادی برویم که تجربه‌هایشان را در وبسایت سالپا به اشتراک گذاشته‌اند و از زبان آن‌ها بشنویم که این حس خوب چگونه بوده است. اگر شماهم به تازگی در یک شرکت ایرانی تجربه مصاحبه کاری داشتید، نگاهی به وبسایت استارت آپ سالپا بیندازید و تجربه خود را با هزاران فرد دیگر به اشتراک بگذارید.

اما اگر از مدیران یک شرکت ایرانی هستید شک نکنید که بهترین فرصت است تا با ایجاد پروفایل در این وبسایت، این فرصت را فراهم کنید تا بازخورد‌های مطمئنی از جلسات مصاحبه کاری خود برای بهبود فرآیند جذب نیروهای انسانی کسب کنید.

سالپا با شعار (همه چیز را همگان دانند) در تلاش است تا با انتخاب درست محیط کار براساس شناخت و تجربیات سایر افراد، کیفیت و رضایت از زندگی را افزایش دهد.