کامپوزیت ونیر و لمینت زیبایی دندان در دندانپزشکی هروی

لمینت های دندانی یعنی هم لمینت سرامیکی دندان و هم لمینت کامپوزیت دندان لایه ای است همرنگ دندانها، که برای اصلاح رنگ و اصلاح طرح دندان ها استفاده می شود. در ادامه درباره کاربردهای لمینت های دندانی بیشتر توضیح می دهیم:

می توانیم لمینت را به عنوان روشی برای اصلاح طرح لبخند بشناسیم. اشخاصی که زمان زیادی برای انجام عملیات ارتودنسی جهت اصلاح بهم ریختگی دندان خود ندارند می‌توانند از لمینت استفاده کنند.

انواع روش های لمینت دندان

بسیاری از افراد این سوال را دارند که لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیتی؟ در ادامه با مطالعه این مطلب هم درباره لامینت های سرامیکی و هم لامینت های کامپوزیتی می توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید و با مشورت با متخصص دندانپزشکی بهترین انتخاب را داشته باشید.

لمینت کامپوزیتی یا لامینت به روش مستقیم

لمینت کامپوزیتی دندان یا باندینگ کامپوزیتی دندان مواد همرنگ دندانها هستند که غالبا در مطب دندانپزشکی ساخته می شوند و نهایتا در 1 یا 2 جلسه (با توجه به وسعت کار, وضعیت نامرتبی و بد فرمی ها دندانها, فواصل باز دندانی و …) روی دندان چسبانیده می شوند.

در این روش، از کامپوزیت های پلیمری استفاده می‌شود. در این روش، دندان مقدار کمی تراش داده می‌شود و در برخی موارد ممکن است نیازی به تراش دندان نباشد و لمینت بدون تراش دندان انجام بشود.

لمینت سرامیکی یا لامینت به روش غیر مستقیم

همانطور که در بالا اشاره کردیم این روش به روش غیر مستقیم لمینت نیز معروف می‌باشد. جنس این نوع لمینت، از سرامیک یا همان پرسلن که نوعی چینی است می‌باشد, برای همین هم است که به آنها لمینت سرامیکی گفته می شود. این نوع از لمینت ها مزایایی دارند, برای مثال دندان های شما با لمینت سرامیکی ثبات رنگی بیشتری خواهند داشت. البته هزینه های لمینت سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی بیشتر می باشد. همچنین لامینت های سرامیکی بسیار مقاوم و درخشان بوده و محافظت مطلوبی از دندان های آسیب دیده تان خواهند داشت.

ترمیم شکستگی دندان با لمینت

از مواردی که می تواند در زیبایی لبخند موثر باشد، شکستگی دندان ها است. حتی گاها شکستگی دندان می‌تواند تأثیر مخربی روی ظاهر فرد داشته باشد. این موضوع به سادگی با بسیاری از روش های دندانپزشکی قابل حل نمی باشد, بنابر این نیاز است که روش درمانی جدی‌تری برای بازسازی دندان شکسته انجام شود. با استفاده از لمینت های دندانی می توان زیبایی دندان شکسته شده را دوباره به دست آورد.

کمک به رفع کجی و نامرتبی دندان ها

از لمینت ها برای اصلاح بدشکلی ها و نامنظمی دندانها استفاده می شود. این بدشکلی ها می تواند شامل شکستگی دندان، ترک خوردگی، کج بودن دندان، بدرنگی و شکل نامناسب دندانها باشد.

رفع بدرنگی دندان ها با لمینت

تغییر رنگ در دندان ها می تواندد علل مختلفی داشته باشد. برای مثال یکی از دلایل این موضوع می‌تواند عصب‌کشی دندان باشد. یا در برخی موارد این تغییر رنگ می‌تواند به دلیل تتراسایکلن و یا داروهای مختلف باشد. یا مصرف بیش از حتی نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه, پوسیدگی دندان, عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و . . .

یکی از مهم‌ترین فواید و مزایای لامینت دندان دادن رنگ طبیعی به دندان ها می باشد. به این شکل می‌توانید زیبایی ظاهری دندان‌هایتان را دوباره به دست آورید. برای داشتن تصوری بهتر نسبت به تأثیرگذاری لامینت دندان ها می‌توانید انواع نمونه‌کار لمینت دندان را در سایت های مختلف دندانپزشکی مشاهده کنید.

پوشش مناسب دندان هایی که دچار پوسیدگی شده اند

همه ما می دانیم که پوسیدگی های دندانی عامل بسیاری از مشکلات دندانی می باشند، پوسیدگی دندان اکثر اوقات باعث خرد شدن دندانها می شود. با لمینت های دندانی می توان به کمک این پوسیدگی ها رسید, البته برای استفاد از لمینت دندان در جهت پوشش دندان های پوسیده شده لازم است حداقل مقداری از مینای دندان تان باقی مانده باشد.

از لمینت دندان مراقبت کنید

برای افزایش طول عمر لامینت های دندانی بهتر است از آن ها به خوبی مراقبت کنید, توجه داشته باشید که اگر محیط دهان با تغییرات گرما و سرما مواجه شود ممکن است لمینت کنده بشود.

همچنین بهتر است از گاز زدن میوه های سفت, یخ و … خودداری کرد و مراقبت های لازم و توصیه شده توسط متخصص دندانپزشکی را به خوبی انجام بدهید.

بهداشت دهان و دندان هایتان را به خوبی رعایت کنید, چرا که درصورت رعایت نکردن و پوسیده شدن دندان ممکن است به لمینت هم از پشت دندان آسیب برسد که در چنین مواردی ممکن است لمینت نیازمند ترمیم یا حتی تعویض بشود.

برای لمینت دندان به کجا مراجعه کنم؟

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی هروی با بهره مندی از کادر درمانی باتجربه و حرفه ای و با حضور هیئت علمی دانشگاه های مطرح کشوری و همچنین با استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته استریلیزاسیون آماده ارائه خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی مانند لمینت, ارتودنسی, ایمپلنت و . . . با بالاترین کیفیت به همشهریان تهرانی می باشد.

خدمات دندانپزشکی در کلینیک دندان پزشکی هروی با کیفیت بالا توسط دندانپزشکان مجرب انجام می شود.

آدرس: میدان هروی – خیابان مکران شمالی – پلاک 18 – طبقه 4

شماره تماس: 02122984100 - 02122984060