چرا مهاجرت به استرالیا

امروزه افراد بسیاری در نقاط مختلف جهان قصد و هدف مهاجرت را در سر دارند.اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا از این طریق راه ها و روش های مختلف مهاجرت به استرالیا دریابید. برای بسیاری از افراد افراد مهاجرت به معنی یک زندگی آرام تر و ایده آل تر می باشد چه بسا اگر شما مهاجرت به استرالیا را در سر داشته باشید. اغراق نکرده ایم اگر بگوییم استرالیا یکی از زیباترین ، آرام ترین و امن ترین کشورهای جهان است که دارای یک اقتصاد پایدار با رشد اقتصادی بالا و نرخ بیکاری پایین و سطح بالای زندگی به شمار می رود. این ها بخش کوچکی از دلایلی به شمار می رود که افراد زیادی در سرتاسر جهان بخصوص ایران ، استرالیا را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

انواع روش های مهاجرت به استرالیا

اولین سوالی که برای مهاجران پیش می آید این موضوع است که چگونه به استرالیا مهاجرت کنند و یا کدام روش برای آنها راحت تر است. شاید برای یک فرد روش های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا وجود داشته باشد بس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا مسیر مشخصی برای خود ترسیم کنید.

انواع روش هایی که شما می توانید به صورت قانونی به استرالیا مهاجرت کنید را در 5 دسته ذکر می کنیم و آنها را به صورت کاملا کاربردی توضیح می دهیم.

  1. مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

1

یکی از راحت ترین و مناسب ترین روش ها برای وارد شدن به استرالیا و اخذ ویزای استرالیا از طریق سرمایه گذاری می باشد. اما این روش در عین سادگی فرآیند پیچیده ای دارد زیرا متقاضیان آن این گونه می پندارند که فقط با داشتن سرمایه مورد نظر می توانند برای این ویزا اقدام کنند و از این طریق به راحتی اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند اما باید بدانند که ویزای سرمایه گذاری استرالیا پیچیدگی خاص خود را دارد و چه بسا شما حتی بتوانید با مبلغ کمتری سرمایه گذاری در استرالیا اقامت این کشور را دریافت کنید که این امر مستلزم دریافت مشاوره مناسب از یک وکیل مهاجرت استرالیا ، با تجربه کافی در بخش ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا را دارید.

برای این امر ما به شما چند دسته از ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا که در ایران بیشترین متقاضی را دارد و برای ما ایرانیان شرایط راحت تری دارد را معرفی می کنیم.

  • ویزای 188 استرالیا
  • ویزای 888 استرالیا
  • ویزای 132 استرالیا
  • ویزای 405 استرالیا

 

  1. مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار استرالیا

2

می توان گفت که اصلی ترین دلیل مهاجران برای انتخاب استرالیا به عنوان کشور مقصد کسب یک شغل مناسب و شرایط مناسب کاری در استرالیا می باشد همان گونه که اشاره کردیم نرخ پایین بی کاری در استرالیا باعث شده است که ویزای کار استرالیا در اولویت اکثر مهاجران به خصوص مهاجران ایرانی قرار بگیرد به همین علت  بهعنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری در سال ۲۰۱۸ برای ایرانیان رتبهبندی شده است .

متقاضیانی که به دنبال ویزای کار استرالیا هستند و تخصص و مهارت آنها در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود است می توانند از طریق ویزای کار استرالیا برای مهاجرت اقدام کنند. استرالیا به دلیل توسعه روز افزونی که دارد شدیدا به دنبال نیروی کار متخصص در رشته های مختلف می باشد. طبق آماری که اداره مهاجرت استرالیا منتشر کرده است هرساله 68% مهاجران به این کشور از طریق ویزای کار وترد استرالیا می شوند. بنابراین اقدام به مهاجرت ازطریق کار و تخصص یکی از متداولترین روشها برای اخذ ویزای استرالیا بهشمار میرود.

ویزای کار استرالیا دارای ساب کلاس های متنوعی می باشد که اصلی ترین آنها که در میان مهاجران ایرانی نیز محبوبیت بیشتری نیز دارند به شرح زیر می باشد:

  • ویزای کار استرالیا ساب کلاس 190
  • ویزای کار استرالیا ساب کلاس 189
  • ویزای کار استرالیا ساب کلاس 489
  • ویزای 476 استرالیا مختص فارغ التصیلان دانشگاه های امیرکبیر و دانشگاه تهران

 

  1. مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای والدین استرالیا

3

یکی دیگر از روش هایی که برای مهاجرت مرسوم شده است اخذ ویزای والدین استرالیا می باشد. مهاجران زیادی در استرالیا هستند که والدین آنها در کنارشان سکونت ندارند و این موضوع آنها را آزار می دهد به همین منظور دولت استرالیا حل این مشکل و ایجاد شرایط بهتر برای مهاجران ویزای والدین استرالیا را که دارای چندین شاخه و ساب کلاس است را به ویزاهای خود افزوده است. ما در این بخش 6 شاخه از ویزاهای والدین استرالیا را برای شما نام می بریم ، دقت داشته باشید که مهاجرانی که قصد دارند والدین خود را از این طریق به استرالیا بیاورند باید شهروند استرالیا یا دارای اقامت دائم استرالیا باشند و حداقل به مدت 2 سال قبل از درخواست این ویزای در استرالیا زندگی کرده باشند.

انواع ویزای والدین استرالیا به شرح زیر می باشد

ویزای والدین استرالیا ساب کلاس 103

ویزای والدین استرالیا ساب کلاس 143

ویزای والدین استرالیا ساب کلاس 173

ویزای والدین استرالیا ساب کلاس 884

ویزای والدین استرالیا ساب کلاس 804

ویزای والدین استرالیا ساب کلاس 864

5

نکته : متقاضیان این گروه از ویزا های استرالیا باید از مرحلهی تست بالانس فامیلی با موفقیت عبور کند بدین معنی که حداقل نصف از فرزندانشان ساکن استرالیا باشند یا تعداد فرزندانی که در خاک استرالیا زندگی می‌کنند، بیشتر از سایر کشورها باشد.افرادی هستند که ازدواج مسیری می شود برای دست یابی اخذ اقامت استرالیا اگر شما با یک تبعه و شهروند استرالیا یا شخصی که اقامت دائم استرالیا را دارد ازدواج کرده باشید یا در آینده قصد ازدواج داشته باشد می توانید روی ویزای ازدواج استرالیا حساب کنید. اما اخذ ویزای ازدواج استرالیا به این راحتی ها هم نیست شرایط اداره‌ی مهاجرت استرالیا برای دریافت ویزای نامزدی و ازدواج استرالیا به این صورت است که متقاضی باید به صورت قانونی با فرد مقیم استرالیا ازدواج کرده باشد و مدارک قانونی ازدواج ارائه کنند یا بتوانند به اداره‌ی مهاجرت ثابت کنند که در 12 ماه پیش از تشکیل پرونده، زندگی مشترک داشته‌اند. متقاضیان ویزای ازدواج استرالیا بعد از اخذ و ورود به استرالیا می توانند از اکثر امکانات و مزایای یک شهروند استفاده کنند.

انواع ویزای ازدواج استرالیا که در ایران مرسوم است عبارت است از :

  • ویزای ازدواج استرالیا 309
  • ویزای ازدواج استرالیا 100
  • ویزای ازدواج استرالیا 802
  • ویزای ازدواج استرالیا 801

 

  1. مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

4

استرالیا با دارا بودن 1100 کالج و دانشگاه و بیش از 22000 رشته تحصیلی یکی از اصلی ترین کشورهای مهاجر پذیر در بحث ویزای تحصیلی می باشد. به همین دلیل است که استرالیا از لحاظ  بیشترین تعداد دانشجوی خارجی پس از انگلیس و امریکا در جایگاه سوم قرار دارد در حالی که این کشور تنها 25 میلیون نفر جمعیت دارد. در میان 100 دانشگاه برتر دنیا نام 7 دانشگاه استرالیا به چشم می خورد . از دیگر دلایل پر مخاطب بودن ویزای تحصیلی استرالیا کیفیت بالای زندگی ، هزینه های پایین تر و فرصت های کاری در این کشور

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به استرالیا است که به شما اجازه می‌دهد به‌منظور تحصیل تمام وقت در یک مؤسسه‌ی آموزشی معتبر، در استرالیا اقامت داشته باشید.

 

چرا باید از وکیل مهاجرت استرالیا استفاده کنیم

برای اخذ ویزای و اقامت استرالیا اجباری برای استفاده از وکیل مهاجرت نمی باشد اما بدلیل پیچیدگی در پروسه اخذ ویزای استرالیا توصیه می شود از یک وکیل مهاجرت با سابقه و با تجربه استفاده نمایید به خصوص برای ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا و یا ویزای کار استرالیا . بحث مهاجرت موضوعی بسیار مهم است که زندگی یک فرد را به شدت تغییر می دهد. به همین دلیل شما باید بسیار در روند تکمیل مدارک و پروسه اخذ ویزا دقت کنید تا اشتباهی را مرتکب نشوید زیرا این امر علاوه بر ریجکت شدن شما باعث از دست دادن مبلغ قابل توجهی نیز می شود . به همین دلایل اکثر متقاضیان اقامت استرالیا و اخذ ویزای استرالیا از ابتدا پروسه مهاجرت خود اقدام به مشورت و مشاوره با یک وکیل رسمی مهاجرت استرالیا می گیرند تا هیچ مشکلی در مسائل اداری و حقوقی برای آن ها پیش نیاید و روند رسیدگی به کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

 

قوانین مهاجرتی کشور های مختلف به خصوص استرالیا به سرعت درحال تغییر می باشد به همین استفاده از یک وکیل مهاجرت استرالیا که واقف به این قوانین است بسیار مفید و ضروری است. وکیل مهاجرت استرالیا میزان ریسک پرونده شما را به شدت کاهش می دهد.

وکیل مهاجرت به استرالیا