نرم افزارها دستیار پزشکان برای مدیریت کلینیک

نرم افزار مدیریت پزشکی، یک نرم افزار جامع پزشکی بوده که به صورت گسترده بخش های مختلف خدمات درمانی مانند درمانگاه، مطب، آزمایشگاه و داروخانه را مدیریت می کند. ارتباط موثر این بخش ها با یکدیگر که به صورت الکترونیک انجام می شود، کار پرسنل و بیمار را آسان کرده و در نهایت رضایت بیمار و پرسنل را به همراه خواهد داشت.

آشنایی با نرم افزار مدیریت پزشکی

با مجازی شدن و اینترنتی شدن خدمات مختلف، امروز نوبت به الکترونیکی شدن خدمات درمانی و پزشکی رسیده است. از این رو بر آن شدیم تا با طراحی ومدیریت بهتر و جامع تر خدمات درمانی بخش های مختلف پزشکی را تحت کنترل قرار داده و سازماندهی نماییم. نرم افزار آزمایشگاهی امکانات و بخش های مختلفی بوده که می تواند خدمات ارزنده ای را در اختیار شما عزیزان و البته پزشکان گرامی قرار دهد.این نرم افزار شامل بخش های مختلفی می شود و به صورت جامع می تواند بخش های مختلف شبکه درمانی کشور را پوشش دهد. یکی از اصلی ترین اهداف طراحی این نرم افزار سهولت سازماندهی پرونده های پزشکی و درمانی و کاهش وقت تلف شده در مطب پزشکان می باشد. همانطور که می دانید استفاده از کاغذ از همه لحاظ نامناسب بوده و به هیچ وجه توصیه نمی شود. اما سازماندهی پرونده های درمانی بیماران به صورت الکترونیکی باعث می شود که امنیت اطلاعات درمانی بیماران در نظر گرفته شود. البته در ادامه دقیق تر با این نرم افزار آشنا خواهیم شد.

امکانات نرم افزار مدیریت پزشکی

از جمله امکانات کاربردی این نرم افزار می توان به سیستم وقت دهی بیمار، گزارش شرح حال بیمار، مدیریت آزمایشگاه، نمایش سوابق بیماران، مشاهده پرونده پزشکی بیمار، پذیرش بیمار، در نظر گرفتن انواع بیمه ها، نوبت دهی داروخانه، نوبت دهی آزمایشگاه، مدیریت داروهای موجود در داروخانه، ورود و خروج دارو و ... اشاره کرد. این که دقیقا چه امکاناتی برای هر بخش نرم افزار جامع موجود است به آن بخش مربوط می شود. برای مثال اگر از بخش نرم افزار مطب استفاده می کنید، می توانید امکانات مربوط به مطب را در اختیار داشته باشید و استفاده نمایید. نکته دیگه شبکه بودن این نرم افزارها می باشد و می تواند با دیگر نرم افزار ها ارتباط برقرار کند. برای مثال نرم افزار مطب می تواند با نرم افزار مدیریت داروخانه مرتبط باشد.

مزایا استفاده از نرم افزار جامع مدیریت پزشکی

استفاده از نرم افزار درمانگاهی و همچنین استفاده از این نرم افزار برای پزشکان، پرسنل داروخانه، آزمایشگاه و درمانگاه و ... بسیار مفید بوده و ضمن کنترل صحیح هر بخش می تواند در کاهش زمان تلف شده نیز کمک کند. گذشته از این ها این اطلاعات در سیستم ثبت شده و در هر زمان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. پزشک به راحتی می تواند سوابق قبلی بیمار را مشاهده کرده و طبق این سوابق وضعیت فعلی او را در نظر بگیرد. نکته بعدی ارتباط بین بخش ها می باشد. برای مثال پزشک شما می تواند با کمک این نرم افزار، از نتایج آزمایش شما آگاه شده و دیگر نیازی به انتقال جواب آزمایش وجود ندارد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که کار با این نرم افزار بسیار آسان بوده و نیاز به آموزش خاصی ندارد. سرعت کار با این نرم افزار نیز بالا بوده و دچار هیچ گونه قطعی و مشکل دیگر نخواهد شد. نرم افزار مطب سلاک طب از جمله نرم افزار های مهم مدیریتی کلینیک میباشد.

21

نرم افزارهای مختلف مدیریت پزشکی

نرم افزار مدیریت پزشکی، یک نرم افزار جامع بوده که شامل بخش های مختلفی می شود. هر یک از این بخش ها وظایف خاصی داشته و مدیریت یک بخش از بخش های درمانی را برعهده دارد. از جمله قسمت های دیگر این نرم افزار جامع می توانیم به نرم افزار مطب، نرم افزار آزمایشگاه، نرم افزار داروخانه، نرم افزار درمانگاه و ... اشاره کنیم.

چرا باید از نرم افزار مدیریت پزشکی استفاده کنیم؟

یکی از سوالاتی که احتمالا ذهن شما را به عنوان یک پزشک درگیر کرده است، این است که چرا باید از نرم افزار مدیریت پزشکی استفاده نماییم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گذشته از مزایایی که برای استفاده از این نرم افزار عرض کنیم، استفاده از نرم افزار مدیریت پزشکی، برای بیماران شما نیز مزایا فوق العاده زیادی دارد. راحتی ارتباط شما و بیمار باعث می شود که رضایت بیمار از خدمات درمانی افزایش پیدا کند. الکترونیکی شدن برخی خدمات درمانی به کارها نظم بخشیده و این موضوع می تواند بار سنگینی را از روی دوش پزشک و البته بیمار بردارد. بیمار بسیاری از خدمات درمانی را به راحتی و بدون مراجعه به پزشک دریافت کرده و تا حد زیادی در وقت خود صرفه جویی می کند. ضمن این که سازماندهی ارتباط پزشک و بیمار نیز راحت تر خواهد شد.

22