دوره های آموزشی تعمیرات موبایل و تعمیرات ایسیو خودرو

آموزشگاه های مختلف در سطح کشور بر پایه دانش و توانایی اساتید و کارگاههای مجهز، فضایی را فراهم نموده اند که هر کارآموزی به راحتی بتواند دانش عملی خود را در فضایی کارگاهی و دانش محور محک بزند. دوره های آموزشی تعمیرات ایسیو خودرو، تعمیرات تخصصی موبایل و نصب و تعمیر جک های برقی از جمله دوره های محبوب و کارآمد بازار کار می باشند که در آموزشگاه های برق سراسر کشور به افراد جویای هنر و مهارت آموزش داده می شود.

آموزش تعمیر موبایل

تعمیر موبایل یکی از درآمدزاترین مشاغل فنی حوزه تعمیرات است. برای اینکه وارد این حرفه شوید باید دوره آموزش تعمیر موبایل را بگذرانید. اگر شخصی با مشکل خرابی موبایل به شما مراجعه کرد، ابتدا بررسی نمایید که مشکل او نرم افزاری است و یا سخت افزاری. اگر مشکل نرم افزاری بود که به راحتی بر طرف می گردد ولی اگر مشکل از خرابی قطعات داخلی گوشی است باید مراحل زیر را دنبال نمایید.

مرحله اول، ابتدا بررسی نمایید که قطعه خراب شده در کدام قسمت قرار دارد و سپس اقدام به باز کردن بدنه گوشی تلفن همراه کنید. به طور مثال برخی از گوشی های موبایل به گونه ای طراحی شده است که باطری آن ها از بدنه به راحتی جدا می شود و تعویض می گردد ولی برخی دیگر تعویض باطری تنها با بازشدن بدنه امکان پذیر شده است. بنابراین محل خرابی موبایل را به خوبی شناسایی کنید.

مرحله دوم، بعد از باز کردن بدنه، صحت عملکرد قطعات را بررسی نمایید. به طور مثال گوشی ضربه خورده است و تاچ آن کار نمی کند، در این مورد نیازی به تعویض سایر قطعات نیست و تنها کافی است که تاچ جدید خریداری و نصب شود.

مثال دوم: به داخل گوشی آب رفته و برخی از قسمت های برد سوخته است. برد اصولاً  قطعه گران‌قیمتی است که خرید مجدد آن چندان به صرفه نمی باشد ولی اگر بررسی کردید و متوجه شدید که صرفاً یکی از قطعات آی سی دچار خرابی شده، می توانید آن قطعه را تعویض نمایید. مولتی متر یکی از ابزارهای رایج برای تست صحت عملکرد برد موبایل است.

41

مرحله سوم، بستن بدنه گوشی است که کار حساسی است، چراکه در صورت اشتباه ال سی دی و تاچ به راحتی می شکند و مجدد هزینه ای بر دست تعمیرکار می گذارد. بهتر است گه برای بار اول این کار را نزد یک تعمیرکار با تجربه انجام دهید.

به طور کلی تعمیر موبایل علی الخصوص تعمیر برد کاری حساس و نیازمند تجربه است. چراکه روزبه‌روز SMD  ها و IC ها پیچیده تر طراحی می شوند و ریزتر می گردند. بنابراین برای شناخت بهتر آن ها باید مدام تغییرات فناورانه موبایل را بررسی نمود و با دانش روز همراه بود. این مهم ترین مسئولیت یک تعمیرکار موبایل است.

آموزش نصب جک برقی

برای نصب جک برقی باید کلیه قطعات آن را به خوبی شناخت و آن را به درستی در مکان مشخص نصب نمود. توجه داشته باشید که گاهی شما کنترل، موتور، گیرنده کلیه قطعات را با هم در یک پکیج خریداری می کنید و گاهی جک برقی را در کنار سایر قطعات مورد نیاز نظیر چشمی، مرکز رادیویی و ریموت ها خریداری خواهید کرد. اما اگر از شرکتی کلیه قطعات را در یک پکیج تحویل بگیرید کار شما راحت تر است، چراکه آن ها سازگار با هم به نسبت قدرت و سرعت و شرایط محل نصب ساخته شده اند ولی اگر با هم خریداری نکردید، باید به ویژگی های فنی آن بیشتر دقت نمایید. در زیر آموزش نصب جک برقی را بصورت خلاصه برای شما آورده ایم.

42

مرحله اول تراز نمودن محل نصب جک : زمانی که جک مناسب درب خانه را بر اساس وزن درب ها و میزان تردد درب انتخاب کردید، می بایست در این مرحله به درستی محل نصب دو جک روبروی هم را تنظیم نمایید. برای این کار باید از ابزارهای مناسب تراز کردن استفاده کنید و به گونه ای اندازه گیری کنید که دو جک دقیقاً روبروی هم با زاویه 90 درجه نسبت به دیوار قرار بگیرند. ارتفاع یک سوم پایین درب بهترین محل برای نصب جک ها است.

مرحله دوم زمانی است که می خواهید سیم بندی مرکز کنترل را انجام دهید و به درستی فرمان های لازم را به سیستم بدهید. این مرحله اهمیت زیادی دارد، چراکه در صورت سیم کشی اشتباه باز و بسته شدن درب درست عمل نکرده به دستگاه آسیب می رسد.

 

مرحله سوم، نصب کلیه تجهیزات جانبی بر روی دستگاه است. محل نصب چشمی را به خوبی بررسی نمایید که در مقابل فرمان ریموت پاسخ مناسبی بدهد. همچنین چراغ علامت باز و بسته شدن درب را چک نمایید که کار کند. نور ضعیف این چراغ ممکن است کاربر را به اشتباه بیاندازد و او را مجبور به تکرار فرمان ریموت نماید.

آموزش تعمیرات ایسیو خودرو

کسی که توانسته ایسیو یک خودرو را تعمیر نماید، به معنای واقعی متخصص مغز و اعصاب خودرو شده است. چراکه ایسیو در خودرو مانند مغز در انسان حکم فرماندهی کل سیستم برقی ماشین را بر عهده دارد. در خودروهای مدرن این مرکز گسترش پیدا کرده است و وظایف جدیدی برای آن تعریف شده است. ولی به طور کلی کنترل دمای داخل کابین، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، کنترل انتقال قدرت و تعیین میزان اکسیژن مورد نیاز برای ترکیب، همگی وظایف ایسیو خودروها است.

43

ایسیو در اصل مانند هر مرکز کنترل دیگری بر اساس اطلاعات ورودی ، پردازش ها و.. تصمیم می گیرد و فرمان صادر می کند. این داده ها و اطلاعات ورودی نیز بر اساس سنسورهای تعبیه شده در خودرو عمل می کنند. سنسورهایی نظیر فشار، دما، روغن و گشتاور که اطلاعات مورد نیاز راننده را مخابره کرده و زمینه هشدار و یا فرمان در سیستم ایسیو را فراهم می آورد.

امروزه با هوشمند سازی قطعات خودرو نقش ایسیو خودرو پر رنگ تر شده است به گونه ای که هر چه ایسیو مدرن تر و پیشرفته تر طراحی شده باشد، امکان سرقت خودرو کمتر می شود. همین‌طور خطرات ناشی از سهل انگاری فنی و حتی رانندگی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به عبارت بهتر با آموزش تعمیر ایسیو خودرو می توان پا به میدان بزرگی گذاشت که در صنعت خودرو با بیشتر قطعات داخلی ارتباط پیدا می کند.