آخرین خبرها از حمله به کنسولگری ایران در کربلا

به گزارش  اخبار ایران وجهان سایت شهرخبر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا در پی این حوادث تاکید کرد که نیروهای امنیتی بر اوضاع کنترل دارند و شرایط در اطراف این مقر دیپلماتیک کشورمان به حالت طبیعی بازگشته است. بر اساس اخبار، برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی افراد ناشناس در اطراف کنسولگری ایران در کربلا حضور پیدا کرده و ضمن سنگپرانی به ساختمان این کنسولگری اقدام به آتش‌افروزی کردند. طبق این خبر فرماندهی پلیس کربلا نیز اعلام کرد که اوضاع در اطراف کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا تحت کنترل است.

به گزارش  اخبار ایران و جهان سایت شهرخبر شبکه العالم در ادامه افزود: گروه حمله‌کننده به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا، از پیروان فرقه صرخی (از مدعیان دروغین و وابسته به سرویس‌های بیگانه) هستند که از استان‌های بابل و الدیوانیه به کربلا منتقل شده‌اند.

بر اساس اخبار ایران،  تحولات ساعات گذشته در عراق که سرعت زیادی گرفته توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرده به ویژه آنکه در میان این تحولات پای کنسولگری ایران در کربلا نیز به میان کشیده شده است. طبق اخبار شب گذشته شماری از افراد مجهول الهویه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی را محاصره کردند. عناصر مذکور در جریان این حمله خود اقدام به تعرض به کنسولگری ایران در کربلا کردند. بر اساس این خبر گزارش های رسانه ای حاکی از آن بود که شماری از نیروهای امنیتی عراق، از نزدیک شدن اعضای این گروه ناشناس به در اصلی کنسولگری ممانعت کردند و به گفته رئیس پلیس کربلا، اوضاع اکنون تحت کنترل است. طبق اخبار ایران وجهان سایت شهرخبر این اقدام تعداد از عناصر ناشناس در قبال کنسولگری ایران در کربلای معلی مورد توجه بسیاری از رسانه ها به ویژه رسانه های سعودی و غربی قرار گرفته است به طوریکه با بزرگ نمایی در خصوص این اقدام، به ارائه گزارش ها و تحلیل های جهت دار در این خصوص پرداخته اند. طبق اخبار ایران وجهان نکته مهمی که در این خصوص باید به آن اشاره کنیم این است که اقدام عناصر ناشناس دقیقا شبی رخ داد که ساعات قبل از آن نیروهای اطلاعاتی از متلاشی شدن تیم اطلاعاتی امارات در عراق پرده برداشته بودند. طبق اخبار ایران و جهان اقدام این افراد در حالی صورت می گیرد که مرجعیت دینی عراق به تازگی با صدور بیانیه ای و ترسیم نقشه راه و آینده سیاسی کشور تاکید کرده است که اولا از درخواستهای به حق معترضان مسالمت آمیز حمایت می کند و دوما هیچ گروهی اعم از داخلی و خارجی حق مصادره اعتراضات مردمی به نفع خود را ندارد. بر اساس اخبار ایران سایت شهرخبر عناصر مغرض و نفوذی پیش از این نیز با حضور در میان صفوف معترضان عراقی سعی کرده بودند خود را جزوی از آنها نشان داده و به هتک حرمت پرچم جمهوری اسلامی ایران مسیر خواسته های مردمی را منحرف کنند. طبق این خبر همان زمان نیز یک شاهزاده سعودی با انتشار تصاویر این اقدام نتوانست ذوق زدگی خود را پنهان کند. وی مدعی شده بود که این اقدام بزرگترین حرکت عراقی ها به شمار می رود. بر اساس اخبار  عناصر نفوذی، با هتک حرمت تصاویر مرجعیت دینی در عراق و حمله به برخی دفاتر وابسته به مرجعیت سعی کردند در این مسیر حرکت کننددر این میان نیز عراقی ها با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و برگزاری تظاهرات در حمایت از مرجعیت دینی کشور، نشان دادند که نسبت به اقدامات عناصر نفوذی کاملا هوشیار بوده و مسیر اعتراضات را منحرف نخواهند کرد. به گزارش  اخبار ایران و جهان سایت شهرخبر در هر صورت باید گفت که این اقدام عناصر نفوذی علیه ساختمان کنسولگری ایران در کربلا سبقه طولانی تری در اعتراضات اخیر مردم عراق داشته و همزمانی این حرکت آشوب گران با افشای نقش تیم اطلاعاتی امارات در جهت دهی به اعتراضات عراقی ها و حمایت مردم این کشور از مرجعیت دینی سؤالات زیادی را در میان افکار عمومی ایجاد کرده است.

به گفته منابع خبری و به نقل از اخبار ایران و جهان سایت شهرخبر ، طی روزهای گذشته برخی از اعضای گروه های منحرف و نفوذی به دنبال هدایت مردم به سمت کنسولگری ایران بودند که مردم از آن ها تبعیت نکردند. قابل ذکر است که نیروهای امنیتی کربلا در کنار کنسولگری مستقر شدند.طبق اخبار فرمانده پلیس کربلا اعلام کرد که با معترضان صحبت شده و این اشخاص از اطراف کنسولگری متفرق شده اند.از سوی دیگر العالم گزارش داد که برای چندمین شب متوالی دهها نفر تحت عنوان معترض و تظاهرکننده، پشت خط اول دیوار امنیتی پل سنک بغداد حدفاصل منطقه تجمع معترضان در غرب دجله با شرق آن که منطقه سبز و چند مرکز دولتی و سفارتخانه خارجی از جمله سفارت ایران در آن واقع است، جمع شده برای عبور از آن تلاش کردند.

به گزارش  اخبار ایران و جهان سایت شهرخبر شاهدان عینی تاکید کردند، مهاجمان به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی، با اتوبوس از استان های دیگر به محل کنسولگری منتقل شده اند. بنا به گفته این شاهدان، افرادی که یکشنبه شب به کنسولگری ایران در کربلای معلی حمله کردند، هواداران شخصی به نام "الصرخی" هستند و با اتوبوس از استان بابل و دیوانیه به کربلا منتقل شده بودند. طبق اخبار ایران شهرخبر الصرخی از عالم نمایانی است که در یکی از پایتخت های عربی خلیج فارس مستقر است و داعیه مرجعیت دارد و پیروانِ کم شمار اما بی پروای او، تاکنون چندین بار در کربلای معلی و دیگر شهرهای عراق دست به اغتشاش و آشوب زده اند.مقامات عراقی همچنین فعالیت شبکه های سعودی العربیه و الحدث در عراق را به دلیل دامن زدن به اغتشاشات و تشویق به خرابکاری، متوقف کرده اند.