9 ویژگی یک همسفر خوب

سفر با گروه می تواند به دو صورت پیش برود، یا فوق العاده خوب و یا بسیار بد. در حقیقت سفر راهی عالی برای شناختن دوستان و همسفرانتان است. سفر می تواند باعث تقویت دوستی و یا ایجاد دشمنی بین افراد شود. از یک طرف زمان مناسبی است برای وقت گذراندن با دوستان و ایجاد پیوند قوی تر، و از طرف دیگر برخی از خصوصیات رفتاری و خلق و خوی آنها را فاش می کند که شما هرگز در تعاملات کوتاه مدت روزانه نمی توانستید آنها را ببینید.

برخی نکات مشخص می کند که آیا دوست ما یک همسفر خوب است یا خیر. بنابراین قبل از رزرو هتل برای سفر رویایی که در ذهن دارید به این ویژگی ها دقت نمایید.

سفر به خودی خود یک موقعیت استرس زا است به همین خاطر احساس گیر افتادن با یک همسفر بد در هتل و یا تحمل یک همسفر بد در اتوبوس یا قطار برای 12 ساعت پیاپی حال شما را خراب تر می کند.

بهترین افراد برای تشکیل یک گروه برای شروع یک سفر ماجراجویانه واقعی، 9 ویژگی زیر را دارند.

1. آنها می دانند که چطور خوشبین باشند زمانی که اتفاق های بد می افتد

در طول یک سفر همیشه همه چیز به درستی اتفاق نیم افتد ممکن است پروازی با تاخیر شروع شود، قطاری را از دست بدهید، خودرو شما خراب شود و یا غذای خیلی بدی گیراتان بیاید. یک ذهن مثبت بین می تواند تمام این اتفاقات بد را با گفتن یک ضرب المثل و یا با تعریف یک داستان به شکل خنده داری در بیاورد و احوال همه اعضای گروه را خوب کند.

2. آنهای دارای علایق مشترک هستند

اعضای یک گروه که با هم همسفر شده اند باید دارای علایق و انتظارات مشترکی باشند. ممکن است در برخی موارد تفاوت هایی وجود داشته باشد ولی در مسائل مهم باید علایق و انتظارات مشترک باشد. برای مثال اگر شما با اتومبیل شخصی سفر می کنید و یک نفر به موسیقی سنتی علاقه دارد و یک نفر به موسیقی رپ، یا یک نفر دوست دارد در سفر به کنسرت و تئاتر برود و دیگری دوست دارد به بازدید از جاذبه های تاریخی برود و یا یک نفر دوست دارد دائما آدرس از افراد غریبه بپرسد و دیگری علاقه دارد هوشمند سفر کند و از نقشه آنلاین استفاده کند از قبل با هم بر سر این مسائل توافق کنید. اگر به توافق نرسیدید از رفتن به سفر با این شخص منصرف شوید چون تمام طول سفر برای شما عذاب آور خواهد بود.

3. آنها اگر خود مشتاق به انجام کاری نباشند دیگران را از انجام آن کار منع نمی کنند

مسافرت یعنی خارج شدن از منطقه ی امنی که به واسطه قواعد زندگی روزانه برای خودمان درست کرده ایم. ممکن است در طول سفر دوست داشته باشید به بالای یک قله بروید و یا در زیر یک آبشار بزرگ عکس بگیرید و از غذا های محلی که تا کنون تجربه نکرده بودید بخورید. همسفر شما اگر خودش حاضر به همراهی شما در این فعالیت ها نیست حداقل نباید مانع شما باشد. یکی از مواردی که در شروع سفر در هنگام رزرو هتل از طریق رزرواسیون آریا ممکن است با همسفرانتان به مشکل بر بخورید تحمیل نظر برای رزرو هتل به روش سنتی در برابر روش آنلاین رزرو هتل است. این  یکی از راه های شناختن افرادی هست که می خواهند در طول سفر نظرشان را به دیگران تحمیل نمایند.

4. آنها شرایط مالی مشابهی دارند

پول موضوع قابل توجهی است بخصوص وقتی که قرار است با گروه سفر کنید. هیچگاه قبل و بعد از سفر درباره پول صحبت نکنید. سعی کنید همسفری را پیدا کنید که از نظر مالی با شما همسان باشد. شاید شما بخواهید در یک هتل 5 ستاره اقامت کنید ولی همسفر شما بخواهد در اقامتگاه بومگردی شب را بگذراند. ممکن است بوجه شما زیاد باشد و همسفرتان بخواهد سفر ارزان را تجربه کند. حتما در زمان انتخاب وسیله برای جابجایی، انتخاب و رزرو هتل و انتخاب رستوران برای وعده های غذایی به مشکل برخواهید خورد.

5. آنها می توانند از خودشان مراقبت کنند

در سفر گروهی همه با هم هستند ولی گاهی مشکلاتی پیش میاید که افراد باید توانایی کنترل و مدیریت هیجان ها و رفتار خود را داشته باشند. اینجا مدرسه ابتدایی نیست که بقیه به خواهند به خاطر خبر بدی که از خانواده به شما رسیده تمام وقتشان را برای شما صرف کنند. باید خودتان توانایی مدیریت حال بدتان را داشته باشید.

6. آنها به سفر با اعضای گروه وفادار هستند و به هر دلیلی اعضای گروه را در سفر ترک نخواهند کرد

در سفر گروهی مطمئن شوید که با کسی همسفر خواهید شد که اگر مشکلی در گروه ایجاد شد و یا اگر اتفاقی افتاد به راحتی گروه را به مقصد دیگری ترک نخواهد کرد.

7. شما می توانید با همدیگر واقع بینانه برخورد کنید

اگر حالتان بد است و یا از رفتار همسفرتان ناراحت شده اید واقع بینانه برخورد کنید و موضوع را درون خودتان نگه ندارید بلکه با او صحبت کنید.

8.آنها می دانند که چگونه با موبایل یک عکس خوب بگیرند

یک همسفر خوب میداند که چطور یک عکس ایستاده از شما بگیرد در حالی که کادر مناسبی انتخاب کرده و به زاویه ن ور هم توجه می کند. منظور از این موضوع این است که یک همسفر خوب توانایی هایی معمولی برای یک سفر گروهی را در خود دارد.

9. آنها می توانند گوشی موبایلشان را کنار بزارند

یک همسفر خوب می داند که سفر در گروه یعنی مشارکت فیزیکی و کلامی، بنابراین بجای صحبت با دیگران در گوشی موبایل باید در فضای گروه مشارکت کند.