با انتخاب تور اروپا ارزان هوای جیبتان را داشته باشید

همه ما دوست داریم که به اروپا سفر کنیم اما هزینه تورهای اروپایی خیلی از مسافران را از تصمیمشان منصرف می‌کند. ما در این مطلب سعی داریم چند روش که ممکن است در پایین آمدن هزینه‌های تور اروپا تأثیرگذار باشند را به شما پیشنهاد دهیم تا فشار کمتری به جیبتان بیاید و درعین‌حال بتوانید چند روزی را در اروپا سپری کنید.

1. از انتخاب هتل‌های لوکس و پنج ستاره صرف‌نظر کنید: حتماً لازم نیست چند شب اقامتتان را در یک هتل لوکس و باشکوه سپری کنید. اگر انفرادی سفر می‌کنید می‌توانید هاستل و یا هتل سه ستاره را برای اقامت انتخاب نمایید یا اگر هم خانوادگی سفر می‌کنید هتل پنج ستاره را انتخاب نکنید.

2. تعداد شب‌های اقامتتان را به حداقل کاهش دهید: اگر تمایل دارید زیاد هزینه نکنید، تورهای سه یا چهار شب را انتخاب کنید. طبیعی است که هرچه تعداد شب‌های اقامتتان بالاتر رود روی هزینه تور اروپا شما اثر مستقیم می‌گذارد.

3. بلیط هواپیما را زودتر بخرید: هرچه به تاریخ سفر نزدیک شوید قیمت صندلی‌های هواپیما افزایش پیدا می‌کند، پس برای تور ارزان اروپا زودتر اقدام کنید.

4. زمستان را برای سفر انتخاب کنید: اگر هدفتان ارزان تمام شدن سفر است، پس حتماً در زمستان سفر کنید. قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما در زمستان اصلاً قابل‌مقایسه با فصل بهار و تابستان نیست.

5. انفرادی سفر کنید: مسلماً هزینه سفر تک‌نفره خیلی کمتر از هزینه سفر با خانواده است.

6. یک مقصد را برای سفر انتخاب کنید: تورهای ترکیبی اروپا که شامل دو یا چند شهر و کشور اروپایی می‌شوند به طبع گران‌تر از تورهای تک مقصدی هستند.

7. از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید: برای تردد داخل شهر به‌جای استفاده از تاکسی بهتر است از اتوبوس یا مترو استفاده نمایید. به این صورت در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود.

8. از خوردن غذا در رستوران‌های لوکس صرف‌نظر کنید: شما می‌توانید به‌جای خوردن نهار یا شام در یک رستوران لوکس که در بعضی مواقع پول زرق‌وبرق رستوران را از شما می‌گیرند، از بازارهای محلی یا فروشگاه‌ها، غذاهای آماده بخرید یا مواد اولیه را تهیه کنید و خودتان آشپزی کنید.

9. در تورهای پیاده‌روی رایگان شرکت کنید: حتماً لازم نیست تمام آثار تاریخی را از داخلشان بازدید کنید و ورودی بپردازید. در بسیاری از شهرهای اروپایی تورهای پیاده‌روی رایگان وجود دارد که شما می‌توانید در این تورها ثبت‌نام کنید و به همراه راهنمای محلی از بسیاری از مکان‌های تفریحی و تاریخی بازدید داشته باشید و به این صورت تور اروپا ارزان را تجربه کنید.

zhivar 2

تور مجارستان زیبا و دیدنی

 

اگر دوست دارید یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین کشورهای اروپایی را ببینید ما تور مجارستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مجارستان کشور ترین‌هاست. بزرگ‌ترین پارلمان دنیا، بزرگ‌ترین تولیدکننده پاپریکا دینا، برگزارکننده بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی دنیا و دارنده یکی از قدیمی‌ترین متروهای دنیا کشور مجارستان است. شما در تور مجارستان می‌توانید در پایتخت این کشور یعنی بوداپست تجربه بهترین حمام سنتی و آب گرم را داشته باشید. از طرفی می‌توانید طعم اصیل یک گولاش خوشمزه را امتحان کنید. بهترین زمان سفر به مجارستان در ماه‌های مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر (اردیبهشت تا آبان) است. اما اگر قصد دارید تور مجارستان برایتان ارزان تمام شود می‌توانید در ماه‌های دیگر به این کشور زیبا سفر کنید. معمولاً در فصل زمستان به‌جز ایام کریسمس قیمت تور مجارستان کمتر از دیگر ماه‌های سال است.

zhivar 3

تور پاریس گران اما با ارزش

قرار نیست گولتان بزنیم پاریس شهر گرانی است. هزینه سفر به فرانسه هم کم نیست. اما ارزشش را دارد تا باکمی از پس‌اندازهایتان سفری دل‌چسب به پاریس رؤیایی داشته باشید. بهترین زمان برای تور پاریس فصول پاییز و بهار است. در این دو فصل با حجم کمتری از گردشگران مواجه می‌شوید و می‌توانید بدون اینکه در صف‌های طولانی بایستید از تمامی آثار تاریخی و فرهنگی بازدید داشته باشید. تابستان فصل اوج سفرهاست پس بالا بودن قیمت تور فرانسه نباید غافلگیرتان کند. مهم‌ترین دغدغه مسافران تور پاریس اخذ ویزای این کشور است زیرا که سفارت این کشور در خصوص صدور ویزا کمی به مسافران ایرانی سختگیری می‌کند. ما در ژیوار تمام تلاشمان را می‌کنیم تا حد زیادی از نگرانی‌های مسافرانمان را در خصوص اخذ ویزا برطرف نماییم تا با خیالی آسوده‌تر سفر کنند. از طرفی ویزا اولی‌ها می‌توانند به‌راحتی به ما اعتماد کنند، چراکه ما به سبب اعتباری که نزد سفارت فرانسه در ایران داریم می‌توانیم راحت‌تر برای افرادی که تابه‌حال برای دریافت ویزای شینگن اقدام نکرده‌اند، درخواست ویزا نماییم.

بی‌گدار به آب نزنید

پیش از سفر خوب تحقیق کنید. سعی کنید از چند آژانس مطمئن قیمت تورها و خدماتی که ارائه می‌دهند را جویا شوید. گول ارزان بودن برخی از تورهای آژانس‌ها را نخورید. ممکن است برخی از آژانس‌ها خدمات را باکیفیت خوب به شما ارائه ندهند. البته ارزان بودن هم به معنای بی‌کیفیت بودن نیست. اما ممکن است هتل خوبی به شما پیشنهاد ندهند و شما این مسئله را در طول سفر متوجه شوید. پیش از عزیمت از امکانات هتل محل اقامتتان از طریق سایت همان هتل یا از آژانسی که آن تور را خریداری کرده‌اید مطلع شوید. متناسب با آب‌وهوای روزهای اقامتتان چمدان ببنید. لباس‌هایی که شاید حتی یک‌بار هم در طول سفر فرصت پوشیدن آن‌ها را پیدا نکنید را در چمدانتان قرار ندهید. سعی کنید جملات و کلمات ساده و ابتدایی کشوری که قصد سفر به آن رادارید یاد بگیرید این کار به شما جهت برقراری ارتباط با مردم آن کشور کمک می‌کند.

سمبل آن کشور را به‌عنوان یادگاری بخرید

سعی کنید در هر سفری که دارید سمبل کوچکی از آن شهر یا کشور را به‌عنوان یادگاری بخرید. مثلاً نماد کوچکی از برج ایفل را به‌عنوان یادگاری از تور پاریس و عروسک فولکا را به‌عنوان یادگاری از تور مجارستان بخرید. به این صورت هر بار که نگاهتان به این اشیا بیافتد خاطرات خوشی برای شما تداعی می‌شود. این سمبل‌ها معمولاً شامل آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن شهر یا کشور هستند که در ابعاد کوچک به فروش می‌رسند.