استانبول؛ مقصدی ترکیبی از تاریخ و طبیعت

تورهای ترکیه عموماً با تمرکز بر موضوعاتی مانند بازدید از سایت ‌های باستانی شهرهای مختلف این کشور و تفریحات آبی شهرهایی که در سواحل دریای سیاه، دریای مرمره، دریای اژه و دریای مدیترانه قرارگرفته ‌اند برگزار می ‌شود. در بین شهرهای ترکیه، استانبول به‌ عنوان مشهورترین مقصد گردشگری شناخته می ‌شود و تنها شهر جهان است که هم‌زمان در آسیا و اروپا قرار گرفته است. این شهر از ترکیبی از فضای باستانی و مدرن تشکیل‌ شده است و به ‌نوعی هر آنچه برای انتخاب یک مقصد گردشگری نیاز باشد را در خود جای ‌داده است.

 البته این تعدد جاذبه می ‌تواند سردرگمی را نیز هنگام بازدید از شهر به همراه داشته باشد که برای جلوگیری از آن می ‌توان راه‌ حل‌ های مختلفی را در نظر گرفت. یکی از این راه‌ حل ‌ها انتخاب تور است؛ بنابراین احتمالاً شما هم اولین کلماتی که به ذهنتان می ‌رسد جستجوی تورهای ترکیه و تورهای استانبول است تا بتوانید مقایسه و انتخابی درست در میان گزینه ‌های مختلف داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که علاوه بر انتخاب تور، برای استفاده حداکثری از زمان خود در این شهر زیبا و تجربه ساعات مختلف و وعده‌های غذایی متنوع آن، حتماً صبح ‌ها زودتر از خواب برخیزید تا علاوه بر داشتن فرصت بیشتر برای گشت ‌و گذار بتوانید از صبحانه ‌های مشهور و لذیذ استانبول نیز لذت ببرید. ازجمله دیگر تفریحات استانبول می ‌توان به کشتی‌ سواری اشاره کرد که علاوه بر گشت و گذار و رسیدن به مقصد، هم ‌زمان تجربه استراحت، نوشیدن چای یا ساندویچ پنیرِ کبابی و استفاده از بهترین چشم ‌اندازهای شهر را برای شما به ارمغان می ‌آورد.

2

ازجمله مناظر بسیار دیدنی این شهر رؤیایی می ‌توان به مجاورت دریای مرمره، تنگه بُسفُر، غروبِ آفتابِ دیدنیِ استانبول همراه با چشم ‌اندازی خیره ‌کننده از گنبدها، مناره‌ ها و برج‌های قرون‌وسطایی اشاره کرد. استانبول در حال حاضر به ‌عنوان مرکز فرهنگی و مالی ترکیه شناخته می ‌شود و درگذشته پایتخت امپراتوری ‌هایی مثل؛ بیزانس، روم و عثمانی بوده است.

جاهای دیدنی استانبول

3

شهر استانبول به دلیل تاریخ غنی و آب ‌و هوای مناسبی که دارد مملو از جاذبه های تاریخی امپراتوری های مختلف و همچنین مناظر طبیعی و پارک های متعدد و دیدنی است. ازجمله این جاذبه های گردشگری که اکثراً جزء دیدنی ترین جاهای کشور ترکیه نیز محسوب می ‌شوند می‌توان به؛ کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، پارک امیرگان، بازار بزرگ استانبول، کاخ دولما باغچه، مسجد آبی، تنگه بسفر، مینیاتورک و پارک گولهانه استانبول اشاره کرد.

بهترین زمان رفتن به استانبول

4

به گزارش خبرآنلاین به نقل از لست سکند، بهترین زمان بازدید از استانبول فصل تابستان است، ولی از طرفی در فصول سردتر و خلوت‌تر سال مثل پاییز و زمستان نیز به دلیل بازدیدکنندگان کمتر، قیمت ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و می ‌توانید وقت بیشتری را در شهر عشاق بگذرانید. همچنین با توجه به تعدد مراکز اقامتی در استانبول معمولاً با بودجه های متفاوت می‌توان مراکزی مثل، هتل، هاستل و خانه را برای اقامت رزرو کرد.

 آیا برای رفتن به استانبول، ویزا نیاز است؟

مسافران ایرانی برای سفر تفریحی خود به ترکیه نیاز به ویزا ندارند و می‌توانند به مدت 90 روز در این کشور حضورداشته باشند.

تورهای استانبول

5

انتخاب تور به ‌عنوان یکی از راه‌ های مسافرت به دلایل زیادی ازجمله؛ مشخص شدن هزینه‌ها قبل از شروع سفر، برنامه ‌ریزی دقیق‌ تر و جلوگیری از سردرگمی، همراهی راهنمای فارسی ‌زبان و... معمولاً روشی باصرفه و اقتصادی است.

خوشبختانه تورهای متعددی همراه با گزینه‌ های بودجه ای متنوع برای انتخاب در قسمت تورهای استانبول و تورهای ترکیه سایت لست سکند وجود دارد که شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک تورهای استانبول و یا تورهای ترکیه از جزئیات برنامه ‌ریزی و قیمتی آن‌ها باخبر شوید و سفری متناسب با بودجه خود را برای تعطیلاتی لذت بخش همراه با خانواده برنامه ریزی کنید.

منبع: lastsecond.ir