رکوردشکنی هوآوی با فروش ۲۳۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند

پس از محدودیت‌هایی که در بهار برای هوآوی وضع شد، تصور می‌شد که این شرکت دچار ضرری هنگفت بشود و به مرور دچار افت در فروش محصولات شود. اما این شرکت با تصمیم‌های درست و مدیریت بهینه توانست به رشد خود ادامه دهد تا جایی که 64 روز مانده به پایان سال 2019، به صورت رسمی اعلام شد که میزان فروش محصولات هوآوی در حوزه گوشی‌های هوشمند به 200 میلیون دستگاه، برابر با کل آمار فروش سال 2018 رسیده است.

با این اوصاف می‌شد حدس زد که هوآوی سال 2019 را با آمار بهتری نسبت به سال گذشته به پایان برساند. بنا بر گزارش‌های منتشر شده ریچارد یو، مدیر عامل هوآوی در نشستی داخلی اعلام کرد که این شرکت آمار فروش 230 میلیون دستگاه را در روز 22 اکتبر گذرانده و تا به اینجای کار هوآوی رکورد قبلی خود را شکسته و به طور حتم فروش بسیار بهتری نسبت به سال گذشته را ثبت خواهد کرد.

21

اگر همین آمار 230 میلیون دستگاه را در نظر بگیریم، هوآوی حداقل رشدی 12 درصدی را نسبت به سال گذشته در سال 2019 به ثبت رسانده است و برای سال جاری باید هوآوی را در رتبه دوم فروش گوشی‌های هوشمند در جهان قرار دهیم؛ رتبه‌ای که بعید نیست با این سرعت رشد در آینده نزدیک به عدد «یک» برسد.

دورنمای هوآوی تکیه بر دانش و فناوری شرکت‌های تولید شده در کشور چین است و این شرکت در نظر دارد دستگاه‌هایی تولید کند که به صورت کامل در هر دو حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار وابستگی خود را به صفر برساند. با توجه به پیشرفت‌های اخیر در صنعت الکترونیک و ساخت تراشه، هوآوی این امکان را دارد که در سال 2020 تعداد بسیار زیادی از محصولات خود را به صورت 100 درصدی با قطعات تولید شده در داخل کشور خود بسازد.