5 نکته قبل از سفر به فیلیپین

اگر از ناشناخته‌ها هراس دارید، می‌خواهید آداب‌ورسوم را نادیده گرفته و مردم را پس بزنید، همان بهتر که در خانه بمانید! سفر دروازه ورود به دنیای ناشناخته‌هاست و هر مقصد آداب‌ورسوم و قوانین خاص خود را دارد که احترام گذاشتن به آن‌ها از اصول اولیه سفر است. پس بهتر است پیش از هر سفر اطلاعات لازم درباره قوانین کشور مقصد را مطالعه کنیم، در این مطلب با شرایط ورود به فیلیپین و آداب‌ورسوم این کشور آشنا می‌شویم.

3

فیلیپین کشوری با مناظر زیباست و مردم میهماندوست آن با پذیرایی سخاوتمندانه سفر به این کشور را لذت‌بخش‌تر می‌کنند؛ اما فیلیپین نیز همانند سایر نقاط دنیا قوانین خاص خود را داشته و ساکنانش آداب‌ورسومی دارند که هر مسافر بایستی به آن‌ها احترام بگذارد. اگر اولین بار است که می‌خواهید به این کشور سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر به خاطر بسپارید.

شرایط دریافت ویزای فیلیپین

 طبیعت حیرت‌انگیز و آب‌وهوای استوایی فیلیپین را در میان لیست‌‌ پرطرفدارترین پکیج‌های تور نوروز قرار داده‌اند؛ اما ورود به این کشور قبل از هر چیز نیازمند دریافت ویزا است. در ادامه شرایط دریافت ویزای فیلیپین را بررسی می‌کنیم.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای فیلیپین:

اصل پاسپورت با حداقل 9 ماه اعتبار.

کپی صفحه اول شناسنامه ترجمه شده به زبان انگلیسی

2 قطعه عکس تمام رخ زمینه سفید

گواهی حساب بانکی، به ازای هر نفر حداقل 100,000,000 ریال

گواهی اشتغال به کار یا جواز کسب ترجمه شده به زبان انگلیسی

تکمیل فرم ثبت نام

نکته مهم: از متقاضیان ویزای فیلیپین مصاحبه به عمل می‌آید.

دریافت ویزای فیلیپین 7 الی 10 روز کاری زمان می‌برد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم حداقل 15 روز قبل از زمان سفر برای تکمیل مدارک و ثبت‌نام در تور فیلیپین اقدام کنید.

4

هنگام ورود به فیلیپین چه وسایلی را می‌توانیم همراه داشته باشیم؟

قوانین فرودگاهی تقریباً در تمامی نقاط دنیا مشخص شده و یکسان است. مسافران با توجه به شرکت هواپیمایی و نوع بلیط می‌توانند به مقدار تعیین شده بار همراه داشته باشند. در سفر به فیلیپین می‌توانید وسایل شخصی، دو پاکت سیگار یا تنباکو و ارز را بدون پرداخت جریمه با خود داشته باشید. البته پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل قبل از پرواز سایت فرودگاهی فیلیپین را چک کرده یا قوانین را با کارشناس فروش بلیط چک کنید. کارشناسان واحد فروش بلیط در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تمام سؤالات شما در این زمینه را پاسخ می‌دهند.

چه مقدار ارز همراه داشته باشیم؟

همراه داشتن نوع ارز و مقدار آن از دغدغه‌های اکثر مسافران قبل از سفر است. با توجه به اینکه دلار رایج‌ترین ارز در بین سایر واحدهای پولی می‌باشد. بهتر است به مقدار لازم دلار همراه داشته و پس از رسیدن به فیلیپین دلار خود را با توجه به میزان هزینه‌ای که در طول روز دارید به واحد پول فیلیپین، "پزو" تبدیل کنید.

مقدار ارز همراه نیز بسته به هزینه‌های شما متفاوت می‌باشد. اما اگر می‌خواهید حسابی خوش‌بگذرانید و از تمام تفریحات لذت ببرید، بهتر برای هر روز اقامت 100 دلار در نظر بگیرید.

5

هزینه‌های سفر به فیلیپین

همانطور که گفته شد واحد پولی فیلیپین پزو است و شما می‌توانید از طریق صرافی‌های هتل و مرکز خرید دلار خود را به پزو تبدیل کنید. هزینه‌های سفر به فیلیپین با توجه به هتلی که انتخاب می‌کنید متفاوت است اما در کل فیلیپین کشور گرانی نیست و می‌توان با صرف هزینه‌های پایین از تفریحات آن استفاده کرد. به عنوان مثال هزینه یک پرس غذای کامل تقریباً 30,000 تومان است و غذاهای فست‌فودی یا خیابانی را با هزینه کمتر می‌توان خرید.

برای حمل‌ونقل نیز می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. مبلغ تاکسی برحسب تاکسی‌متر محاسبه شده و ورودیه تاکسی‌ها تقریباً 40 پزو می‌باشد. البته اتوبوس و قایق نیز از دیگر وسایل حمل و نقل در فیلیپین هستند که کرایه کمتری نسبت به تاکسی دارند.

6

آداب‌ورسوم مردم فیلیپین

فیلیپینی‌ها مردمی خونگرم و میهمان‌نواز هستند اما همانند سایر نقاط دنیا آداب‌ورسوم مخصوص به خود را دارند که هر گردشگر موظف است در طول اقامت خود در این کشور به آن‌ها احترام بگذارد.

فیلیپینی‌ها مردمی مذهبی بوده و به اعتقادات خود بیش از هر چیز دیگر اهمیت می‌دهند. مسیحیت، بودائی و اسلام سه دین رسمی در این کشور هستند. در سفر به فیلیپین اگر به مراسم مذهبی پیروان هر آیین برخوردید احترام گذاشته و در بازدید از کلیساها و معابد پوشش خود را رعایت کنید.

اکثر ساکنان فیلیپین می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. پس به راحتی می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و در صورت نیاز این مردم مهربان و خونگرم کمک بگیرید.

سنت دیگر که در رفتار مردم این کشور کاملاً مشهود می‌باشد احترام به بزرگ‌تر و حفظ ارزش خانواده است. در فیلیپین برای معرفی افراد ابتدا نام‌خانوادگی سپس اسم کوچک را بیان می‌کنند چرا که فیلیپینی‌ها به شجره خود بسیار افتخار می‌کنند. همچنین بزرگترها از احترام ویژه‌ای در بین سایر اعضای خانواده برخوردار هستند.

فیلیپینی‌ها علاوه بر مهربان بودن عاشق جشن و پایکوبی نیز می‌باشند. آن‌ها از هر رویداد تاریخی برای جشن گرفتن و تزئین خیابان‌ها استفاده می‌کنند. شاید به همین دلیل است که طولانی‌ترین جشن کریسمس در فیلیپین برگزار می‌شود.

7

جهت رزرو تور فیلیپین، تور ویتنام، تور مالزی و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا با شماره 88880000-021 تماس گرفته و یا به دفتر آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه کودک پلاک 53 مراجعه کنید.