حال و هوای پهناورترین کشور دنیا در نوروز

روسیه پهناورترین کشور دنیا است و به دلیل همین دلیل با کشورهای زیادی از شرق تا غرب دنیا همسایه است و به واسطه ی این وسعت و قدمت خود دارای مقاصد گردشگری و اماکن تاریخی بسیار محبوبی است. از جمله مواردی که باعث می شود هر توریستی عاشق این کشور بشود فرهنگ روسیه است چرا که ادبیات روسیه در سراسر دنیا شناخته شده است و نویسنده های بنامی همچون تولستور و فئودور داستایوفسکی و موسیقی دانانی نظیر چایکوفسکی، راخمینف و کارگردانان سینما مانند تارکوفسکی، آیزن اشتاین و سوخوروف و ... اهل روسیه بوده اند. غذاهای روسی نهایت لذت غذایی را برای شما به ارمغان می آورند و  از جمله غذاهای روسی می توان بلینیز را نام برد که تقریبا شبیه پنکیک می باشند و به صورت ترش و یا شیرین پخته می شوند همچنین بناهای تاریخی با معماری های فوق العاده و طبیعت بکر و زیبا مواردی می باشند که افراد بسیاری را مجاب به خرید تور روسیه برای بازدید و گشت و گذار در این کشور و گذراندن تعطیلات خود در این کشور تاریخی می کنند.

1

نوروز 99 در روسیه

باتوجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و در پی آن انگیزه مردم برای سفر به شهرها و کشورهای دیگر، بسیاری نیز تصمیم می گیرند تا با خرید تور روسیه نوروز 99 ، این ایام را در بزرگترین کشور دنیا همراه با دوستان و آشنایان خود سپری کنند.

باتوجه به اهمیت آب و هوا در سفر باید گفت که میانگین دمای هوا مسکو در فصل بهار 2 درجه سانتیگراد است و تقریباً به طور میانگین دارای 44 میلی لیتر می باشد البته که به دلیل اینه هوا رو به گرما می رود برف های زمستانی شروع به آب شدن می کنند و از اواسط فروردین ماه از سرمای هواکاسته می شود و هوا خنک می شود و درجه هوا به آرامی به 8 درجه سانتیگراد در روز می رسد.

2

فستیوال های روسیه در ایام نوروز

فستیوال های روسیه در فصل بهار بیشتر در شهرهای بزرگ روسیه (مسکو، سن پترزبورگ و سوچی) برگزار می شوند که اکثرا در قالب فستیوالهای ملی و فستیوال های فرهنگی روسیه هستند و در ادامه به معرفی برخی از فستیوال ها و جشن های روسیه در فصل بهار خواهیم پرداخت:

روز بین المللی بانوان – 8 مارس

مردم کشور روسیه در روز بین المللی بانوان هدیه و گل برای بانوان، مادر، مادر بزرگ و یا همسران خود تهیه می کنند و این روز را جشن می گیرند.

روز کیهانشناسی – 12 آوریل

کشور روسیه بسیار به تاریخ فضانوردی خود افتخار می کند. در واقع روز کیهانشناسی در ماه آوریل به مناسبت سفر یوری گاگارین به فضا در سال 1961 گرامی داشته می شود مانند جشنی که برای یادبود ماهواره اسپوتنیک-1 (نخستین ماهواره فضایی جهان) در پنجاه سال گذشته برگذار شده است و به همین دلیل مراسم ها و رویدادهای خاصی در روز کیهانشناسی در روسیه برگذار می شود.

مسکو سنت پترزبورگ، ترکیبی ایده آل در سفر به روسیه

مسکو سن پترزبورگ محبوب ترین شهرهای دنیا و روسیه هستند که از مقاصد گردشگری و اماکن تاریخی بسیار زیادی برخوردار می باشند. از جمله مواردی که باعث می شود هر توریستی عاشق این دو شهر بشود سبک معماری خاص بناهای تاریخی آن دو می باشد که شامل دوره هایی از ساختمان های مذهبی یا امپراطوری بوده که امروزه یک به عنصر قدرتمند در جذب توریست و معرف هویت معماری شرق اروپایی تبدیل شده است.

تماشای کلیسای سنت اسحاق ، شفق قطبی و گردش با قایق در کانال قدیمی سنت پترزبورگ می تواند رویایتان را به حقیقت تبدیل کند و هرچند نمی توان از میدان سرخ و کاخ کرملین مسکو و کلی بنای تاریخی این شهر که به جا مانده از شوروی و روسیه هستند به سادگی گذشت.

در این راستا به وسیله تور ترکیبی تور مسکو سنت پترزبورگ می توان یکی از بهترین سفرها را تجربه کرد.

3