دلایل ریزش موی سر چیست؟

هر فولیکول مو یک چرخه ی رشد دارد و در انتهای چرخه دچار ریزش می شود. حقیقت این است که ریزش روزانه 100 تا 125 تار مو غیر طبیعی محسوب نمی‌شود. موهای کمی که در طول روز ریخته می‌شود هیچ جای نگرانی ندارد. با این وجود، برخی از افراد دچار ریزش غیر طبیعی مو می‌شوند که تنها راه چاره، کاشت مو است.

دلایل ریزش موی سر

دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد که در این مطلب به شش مورد از رایج ترین دلایل ریزش اشاره می شود:

 پیری، علت ریزش مو

افزایش سن یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو به‌شمار می‌آید. بعد از سی سالگی، هم زنان و هم مردان ریزش موی بیش از حد طبیعی را تجربه می کنند که البته سرعت آن برای مردان زیادتر است.

متوسط رشد مو روی سر، نیم اینچ در هر ماه است اما هر چه سن بالاتر می رود سرعت رشد هم کم تر می شود. عوامل دیگری مانند ژنتیک، استرس های احساسی و رژیم غذایی ضعیف هم می توانند با رشد کند موها همراه شوند و همین، منجر به عقب رفتن خط موی پیشانی یا ظهور مناطق کم مو و طاس روی سر می شود.

وراثت، علت ریزش مو

دلیل دیگر ریزش موی سر چه در زنان و چه در مردان وراثت است. بنابراین اگر در فامیل شما ریزش مو در سن خاصی اتفاق می افتد (که معمولاً اواخر بیست سالگی شروع می شود) ، به این معنی است که شما نسبت به دیگران زودتر در معرض ریزش مو قرار می‌گیرید.

الگوی طاسی مردانه علت ریزش مو

الگوی طاسی مردانه یا آلوپسیای آندروژنیک دیگر دلیل شایع ریزش مو به‌شمار می‌آید و دلیل آن هم کوچک شدن آندروژنیک فولیکول های مو است. این نوع از ریزش مو بیش از 70 درصد مردان و 40 درصد خانم‌ها را درگیر خود می‌کند. البته توجه داشته باشید، الگوی ریزش مو در زنان و مردان کاملاً متفاوت است.

در آقایان، خط رویش مو عقب می رود و طاسی در مرکز سر پدیدار خواهد شد. اما در زنان، عقب رفتن خط سر و وجود ناحیه های طاس دیده نمی شود، بلکه ریزش مو به صورت منتشر در همه ی قسمت های سر است و زنان حتی اگر ریزش موی شدید هم داشته باشند هرگز همانند مردان ریزش موی سر را تجربه نخواهند کرد.

مدل موهای آسیب رسان

مدل های آسیب رسان می تواند باعث ریزش موی خیلی زودتر در بسیاری از افراد شود. از این جهت، استفاده از یک مدل موی خاص به طور مداوم، ریسک ریزش مو در آن ناحیه ی خاص از پوست سر را افزایش می دهد.

در مدل هایی که مو بیش از حد از روی پوست کشیده می شود، مثل بافت های خاص که کشش بسیاری ایجاد می کنند، خطر ریزش مو بسیار زیادتر است. همچنین استفاده از ژل و تافت نیز باعث ریزش زودتر از موعد موی سر می‌شود.

کم خونی، علت ریزش مو

کم خونی آنمی، اصطلاحی پزشکی است که در موارد کمبود آهن در خون افراد به کار می رود و یکی از دلایل شایع ریزش مو در زنان و مردان به‌شمار می‌آید. براساس تحقیقات صورت گرفته، یک نفر از هر ده زن 20 تا 40 ساله دچار کمبود آهن است و از ریزش مو رنج می برد.

تنش های احساسی و استرس، علت ریزش مو

استرس های احساسی، در مقایسه با تنش های فیزیکی، به احتمال کمتری باعث ریزش مو می شوند، اما مشخص شده است که در بسیاری از موارد، افراد از طریق استرس فیزیکی مبتلا به ریزش مو می شوند.

اگر فکر می کنید موهایتان کم پشت است یا دچار ریزش مو و طاسی شده اید، به دکتر مراجعه کنید تا علت دقیق ریزش مو را مشخص کند و بتوانید اقداماتی به موقع برای حل مشکل داشته باشید.

اگر دچار ریزش موی سر هستید، به هیچ عنوان نگران نباشید. کلینیک مدرن یکی از مجهزترین مراکز کاشت مو، کاشت ابرو و کاشت ریش و سبیل است و با بهره گیری از جدیدترین روش کاشت مو خدمات نوین و با کیفیت را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با هشتگ #بازمیشه در شبکه‌های اجتماعی نمونه کارهای این مرکز زیبایی و پوست و مو را دنبال کنید.

#بازمیشه که شعار کلینیک مدرن است بیانگر این موضوع مهم است که با هر وضعیت مالی و اقتصادی، با هر شرایط جسمی و سنی و با هر وضعیتی از تراکم مو در ناحیه سر، ابرو و ریش و سبیل خود می توانید امید داشته باشید که بازهم می شود مو، ابرو و ریش و سبیل پرپشت داشت حتی اگر بانک مویی بسیار ضعیف و کم تراکمی داشته باشید.

تلفن: ۰۲۱-۸۷۷۰۰۰۰۰ مشاوره 24 ساعته: 1181818-0912

آدرس ما در شبکه های اجتماعی: modernclinique

نشانی: تهران – سعادت آباد- بلواردریا- بین خیابان گلها و خیابان رامشه- پلاک ۷۰- طبقه ۳