معرفی انواع تشک طبی به همراه راهنمای خرید

خواب یکی از مهم‌ترین نیازهای یک انسان در طول حیاتش است. اگر در طول شبانه روز به اندازه کافی استراحت نکنید و یا کیفیت استراحت پایینی داشته باشید، قطعا زمینه‌های لازم برای ابتلا شما به بیماری‌های مختلف ایجاد می‌شود. امروزه تشک طبی با هدف افزایش کیفیت خواب و کاهش دردهای مفصلی و عضلانی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد و با خرید تشک متناسب با نیازهای خود می‌توانید خوابی راحت و آسوده داشته باشید.

انواع تشک طبی موجود در بازار

  • تشک فنردار (فنری منفصل)
  • تشک مموری فوم
  • تشک لتکس
  • تشک فوم

در ادامه به معرفی هر یک از تشک‌های طبی فوق خواهیم پرداخت.

تشک فنری منفصل

تشک فنری منفصل با رفع بسیاری از ایرادات تشک فنری متصل به بازار عرضه شد و در حال حاضر یکی از پرکاربردترین انواع تشک به حساب می‌آید. برخلاف طراحی یکپارچه فنر در تشک فنری متصل، اینبار در تشک فنری منفصل از فنرهایی مجزا که هر یک در داخل پاکت‌هایی جداگانه قرار می‌گیرند استفاده می‌شود.

شیوه طراحی فوق، نرمی و راحتی فوق العاده‌ای را به تشک فنری منفصل بخشیده است. تشک فنری منفصل به خوبی از قوس‌های بدن پشتیبانی کرده و در هنگام استراحت، شکل طبیعی بدن را حفظ می‌کند. البته این نوع تشک نسبت به مدل‌های دیگر از وزن بالاتری برخوردار است.

تشک فنری منفصل به عنوان تشک طبی شناخته شده و اگر به دنبال خرید تشک هستید می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خرید باشد.

تشک لاتکس

تشک لاتکس یکی از بهترین انواع تشک برای بیماران مبتلا به دردهای عضلانی و مفصلی است. در زمان لمس این نوع تشک سریعا متوجه نرمی بالای آن خواهید شد. اما این مقدار نرمی نیز به شکلی متعادل طراحی شده و با کمی فشار بیشتر سطح سفت و پشتیبان زیرین آن را حس خواهید کرد.

تشک لاتکس به خوبی از فرم بدن در زمان استراحت پشتیبانی کرده و هیچ گونه فشاری به بدن فرد وارد نمی‌کند. به علاوه این نوع تشک یکی از بادوام‌ترین انواع تشک به حساب می‌آید و برای کسانی که به دنبال خرید تشک طبی هستند می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم نیز با ارائه ویژگی‌های منحصربفرد به عنوان یک تشک طبی شناخته می‌شود. در ساختار این نوع تشک از ژل به همراه لایه‌های فوم به صورت مشبک برای عبور بهتر جریان هوا استفاده می‌شود. فوم به کار رفته در تشک مموری فوم با توجه به دمای بدن فرد تغییر شکل داده و به بهترین شکل از فرم بدن پشتیبانی می‌کند.

تشک مموری فوم سبب کاهش دردهای عضلانی و مفصلی شده و در برابر باکتری‌ها و حشرات موذی مقاوم می‌باشد. به طور کلی این نوع تشک یکی از پرطرفدارترین انواع تشک طبی به حساب می‌آید. پس می‌توانید خرید تشک پیش‌رو را مدنظر قرار دهید.

تشک فوم

در ساختار این نوع تشک از متریال‌های فوم پلی اورتان و فوم لاستیکی لتکس با تراکم‌های متفاوت استفاده می‌شود. قیمت تمام شده این نوع تشک تا حد زیادی به کیفیت و متریال به کار رفته در آن بستگی دارد.

تشک طبی فوم وزن شخص را به شکل مساوی در بخش‌های مختلف تقسیم کرده و از ایجاد فشار بر روی یک مفصل و آسیب دیدن آن در گذر زمان جلوگیری می‌کند. به علاوه این نوع تشک در بهبود گردش خون نیز موثر است و در هنگام خرید تشک می‌تواند گزینه‌ای ایده آل باشد.

راهنمای خرید تشک

1- برای خرید تشک به فروشگاهی معتبر مراجعه کرده و از خرید تشک در مغازه‌های بدون صلاحیت و اعتبار جدا خودداری نمایید.

2- به ساختار تشک توجه داشته باشید و متریال‌های مرغوب را بشناسید.

3- روکش تشک‌های غیراستاندارد فاقد الیاف طبیعی بوده و سبب ابتلا فرد به بیماری‌های پوستی و آلرژیک می‌شود.

4- امروزه تشک‌های ضد آب، ضد حریق و مقاوم در برابر حشرات می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای خرید باشند.

5- به پشت بر روی تشک دراز کشیده و یک دست را به شکل صاف به داخل گودی کمر فشار دهید. اگر دست خیلی راحت به سمت گودی کمر برود نشان از سفتی تشک است. اما اگر دست خیلی سخت به سمت گودی کمر حرکت کند این موضوع نشان دهنده نرمی تشک می‌باشد. به طور کلی یک تشک استاندارد باید نرمی و سفتی متعادلی داشته باشد.

خرید تشک طبی زست

شرکت زست آلمان تجربه حضور چندین ساله در بازار ایران را داشته و تشک‌های طبی آن از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار هستند. تشک طبی طراحی شده توسط زست تنها برای کسانی که دچار عارضه‌های عضلانی و استخوانی هستند طراحی نشده و گزینه‌ای ایده آل برای کسانی که به سلامت جسم و کیفیت خواب خود اهمیت می‌دهند.

با مراجعه به نمایندگی‌های زست در شهر خود کیفیت این تشک‌ها را از نزدیک نظاره‌گر باشید و با مشاوره با کارشناسان زست بهترین مدل را برای خود یا خانواده تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید به سایت رسمی زست به نشانی www.zest.ir مراجعه کنید و ضمن دریافت اطلاعات بسیار کاملی از تشک‌ها، با انواع مختلف آنها آشنا شده و پس از انتخاب یک مدل از طریق درگاه بانکی اقدام به خرید نمایید.