جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی را بشناسید

کوش آداسی از تفریحگاه‌های زیبای ترکیه است که توریست‌ها تعطیلات خود را در آن می‌گذرانند. این منطقه رویایی ترکیه، سواحل زیبایی دارد. در این منطقه، تفریحات جذابی در نظر گرفته شده است. برای شناخت بیشتر این جزیره زیبا، ما جاهای دیدنی آن را به شما معرفی می‌کنیم، تا در تور جزیره از آنها دیدن کنید.

رزرو تور کوش آداسی از جزایر زیبای ترکیه است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.  این مکان تفریحی و تاریخی، جاذبه‌های گردشگری زیادی برای ارائه به گردشگران، دارد.  آیا شما جاذبه‌های گردشگری این شهر ساحلی زیبا را می‌شناسید؟ این جزیره رویایی به جزیره پرنده نیز شهرت دارد.  اگر قصد دارید در تور کوش آداسی شرکت کنید، بهتر است با ما همراه باشید و پیش از رفتن، برخی جاذبه‌های دیدنی این شهر تفریحی جذاب را بشناسید.

جزیره کبوتر

به گزارش سفر باتو ، جزیره کبوتر از دیدنی‌های شهر جزیره پرنده است. این جزیره در حدود ۳۵۰متر از بندر فاصله دارد. باقی ‌مانده‌هایی از یک دژ نظامی قدیمی از قرن سیزدهم در این مکان وجود دارد. این دژ نظامی، سال‌ها بعد به عنوان آشیانه دزدان شناخته شد. دیوارهای این دژ مانند یک حصار، کل جزیره کبوتر را در بر گرفته است. اگر می‌خواهید مکانی را برای قدم زدن در نظر بگیرید، این جزیره مناسب است. قدم زدن در کنار دریا، خوردن نوشیدنی قهوه در کافه جزیره کبوتر و تماشای غروب، رویایی‌ترین تجربه حضور در این جزیره است.

ناحیه بندرگاه

اکثر علاقمندان به جزیره و کسانی که با تور کوش آداسی به این مکان مسافرت می‌کنند را می‌توان در بندرگاه جزیره دید. این مکان یکی از جذاب‌ترین جاهای جزیره پرنده است. در این مکان، کاروانسرایی دیده می‌شود که مربوط به قرن شانزدهم میلادی است. این بندرگاه، در قرن ۱۶ میلادی بازسازی شده و امروزه با کارویژه هتل باشگاهی در کاروانسرا، مورد استفاده قرار گرفته است. در جنوب غربی بندرگاه، خانه‌هایی وجود دارد که مربوط به شاهزاده الواری قرن نوزدهم است. این خانه‌ها با سبک معماری سنتی ساخته شده‌اند. در این مکان‌ها، انواع سوغاتی‌های ترکی پیدا می‌شود این بازار روبروی بندر واقع شده است.

ساحل بانوان (Kadınlar Denizi)

ساحل بانوان یا لیدیز در نزدیکی جزیره است. این مکان جزو دیدنی‌های محبوب جزیره است. سواحل شنی این مکان، برای تفریحات توریست‌ها در نظر گرفته شده است و بسیار رضایت بخش است. ورزش‌های آبی این ساحل و صرف نوشیدنی‌های جذاب در کافه‌های آن جزو خاطرات بسیار خوب توریست‌ها است. دراز کشیدن روی شن‌های ساحل برای گردشگران جزو جاذبه‌های تفریحی ساحل شنی است. در طول تابستان، تعداد زیادی از خانواده‌های گردشگران خارجی به جزیره می‌آیند و در ساحل بانوان تفریح می‌کنند. این ساحل همیشه شلوغ و پر از توریست است. اگر به دنبال این هستید که این مکان را خالی از جمعیت ببینید، هرگز این ساحل، خلوت نبوده است.

ملط (Miletus)

ملط هم مانند پرینه یکی از بنادر بزرگ باستانی است که در دوره هلنیستی ساخته شده است. این بندر تا دوره سلجوقیان نیز رونق خود را حفظ کرده بود. با دیدار از این بندر تاریخی، می‌توانید شاهد فعالیت آن در طول دوره‌های مختلف باشید. در طول بازدید از شهر ملط، از تئاتر بزرگ این شهر با ظرفیت ۱۵۰۰۰ صندلی و چشم‌اندازی جذاب، دیدن کنید. تاریخ بنای این سالن تئاتر به زمان یونان باستان می‌رسد. این تئاتر در دوره روم، بازسازی شده است و در قسمت شرقی آن نیز بازمانده‌هایی از معبد آپولون به چشم می‌خورد. حمام فاستینا و کاروانسرای سلجوقی از جاذبه‌های رویایی این مکان هستند که در جنوب کوش آداسی قرار گرفته‌اند.

دیدیما (Didyma)

دیدیما جزو مراکز مذهبی هلنیستی است که در گذشته، پناهگاه دیدیما بوده است. این معبد را دومین معبد بزرگ در جهان، دانسته‌اند. بخش قابل توجهی از این معبد، سال مانده و می‌توان ستون‌های محکم آن را مشاهده کرد. معبد دیدیما جزو معابد محافظت شده یونانی در ترکیه است. این معبد در عهد باستان از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. این مکان در نزدیکی کوش آداسی است و در سفر به جزیره می‌توانید از آن دیدن کنید.

پرینه (Priene)

پرینه از مناطق مسکونی ترکیه است که در گذشته در قلمرو یونان باستان بوده است. این مکان تاریخی از طبیعت زیبایی نیز برخوردار است. رونق این بندر باستانی در سال‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ پیش از میلاد بوده است. این مکان در گذشته، کارکرد اقتصادی و تجاری داشته است. این بندر در قرن دوم میلادی، متروکه شده است. معبد آتنا نیز در این مکان قرار دارد، که علاقمندان زیادی را جذب خود کرده است. اگر قصد دارید پرینه را ببینید یک روز برای شما کفایت می‌کند که تمامی آن را مشاهده کنید. حتی می‌توانید در یک روز هم پرینه را ببینید و هم از شهر زیبا و تاریخی ملط، دیدن کنید.

کیرازلی (Kirazli)

روستای جذاب کیرازلی در میان باغ‌های انگور و مزارع سرسبز قرار دارد. حضور در این روستا، حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند. این روستا، جای خوبی برای گشت و گذار در بعد از ظهر است. کوچه باغ‌های آن حسی شاعرانه و لطیف دارد و شما را به فضای سنتی و لطیف کودکانه‌هایتان می‌برد. رستوران و کافه‌ این روستا برای توریست‌ها، جذابیت زیادی دارد. بنابراین زمان استراحتتان را می‌توانید در آنها سپری کنید. شنبه بازار روستا، یکی از جاذبه‌های کیرازلی است، که با حضور در آن، می‌توانید از جذابیت‌های روستا، بهره ببرید. این مکان جذاب تنها ۱۰ کیلومتر از روستا، فاصله دارد.

شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک پر از تصاویر کوهستانی جذاب و چشم‌اندازهای ساحلی زیبا است. پارک ملی دیلک در حدود ۲۶ کیلومتر با شهر کوش آداسی فاصله دارد. در این مکان، سواحل زیادی برای آفتاب گرفتن و شنا وجود دارد. این سواحل، گزینه بسیار خوبی برای حمام آفتاب گرفتن هستند. ساحل آیدین، یکی از سواحل شبه جزیره دیلک است. غار زئوس یکی دیگر از جاذبه‌‌های توریستی این مکان است، که می‌توانید در تور کوش آداسی از آن دیدن کنید.