چگونه بهترین بیمه بدنه خودرو را تشخیص دهیم(+محاسبه قیمت)

بعد از خرید بیمه شخص ثالث، انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو یکی از تصمیمات ضروری برای جبران خسارات وسیله نقلیه است، با این تفاوت که بیمه بدنه خودرو جزو بیمه‌های غیراجباری است. اما چرا خرید بیمه بدنه خودرو برای افرادی که برای امور زندگی خود برنامه ریزی می‌کنند و تهدیدها را به حداقل می‌رسانند مهم است؟ بیمه بدنه بدلیل پوشش‌ها و مزایایی که دارد، در مواقع خطر و حادثه می‌تواند به کمکِ فرد بیمه شده بیاید. در ادامه با ما باشید تا عوامل مهم در تعیین بهترین بیمه بدنه خودرو را بررسی کنیم.

بیمه بدنه چیست؟

فرض کنید در یک حادثه رانندگی، ماشینی که مقصر است دچار حادثه و زیان شود یا راننده مقصر از محل حادثه فرار کند؛ در این شرایط، بیمه بدنه خودرو می‌تواند یک انتخاب خوب برای جبران خسارات و استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای باشد. همانطور که می‌دانید جبران خسارت‌های مالی یا جانی برای اشخاص زیان دیده از سمت بیمه شخص ثالث امکان پذیر است اما در شرایط مشابه بالا، بیمه بدنه برای جبران خسارات و پوشش‌های کامل‌تر مطرح می‌شود.

 

بیمه بدنه البرز، آسیا، ایران، پاسارگاد و...، از کدام شرکت بیمه بدنه خریداری کنیم؟

بیمه بدنه خودرو توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شود، شرکت‌های بیمه‌ ایران، بیمه دانا، بیمه البرز، بیمه پاسارگاد، بیمه پارسیان، بیمه سامان و...

نکته‌ای که در خرید بیمه بدنه خودرو اهمیت دارد، توجه به نیازهای خودتان و شرایط شرکت‌های بیمه است که منجر به خرید بهترین بیمه بدنه خودرو می‌شود. نیاز شما ممکن است دریافت حداکثر پوشش‌های بیمه باشد یا خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو. توجه به این معیارها شما را در خرید بیمه بدنه مناسب یاری می‌کند.

 

پوشش‌های بیمه در تعیین بهترین بیمه بدنه خودرو

پوشش‌های بیمه بدنه در 2 دسته تقسیم می‌شوند:

  • پوشش‌های اصلی : سرقت‌های کلی ماشین، وارد شدن خسارت در زمان حادثه برای اتومبیل، ایجاد خسارت و هزینه به ماشین یا وسایل یدکیِ آن در اثر انفجار، رعد و برق یا آتش سوزی، خسارت در اثر انتقال خودرو، تصادفات و واژگونی خودرو.
  • پوشش‌های اضافی: پوشش‌های اضافی که متناسب با هر شرکت بیمه، به صورت پوشش‌های تکمیلی ارائه می‌شوند عبارتند از:
  • جبران هزینه خسارت وارد شده به خودرو در صورت وقوع حوادث طبیعی
  • دزدی از وسایل و لوازم خودرو
  • جبران خسارت در اثر پاشیدن مواد شیمیایی بر خودرو
  • جبران نوسانات قیمت بازار
  • پوشش هزینه ایاب و ذهاب
  • جبران خسارت شکستن شیشه
  • جبران خسارت وارد شده به خودرو در اثر خط و خش و اشیائی مانند میخ بر ماشین
  • پوشش حذف فرانشیز
  • جبران هزینه توقف خودرو در حوادث
  • و...

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه در تمامی شرکت‌های بیمه به صورت یکسان ارائه نمی‌شود، به طور مثال پوشش جبران خسارت خط و خش خودرو در بیمه ‌ایران و پوشش حذف فرانشیز در بیمه بدنه آسیا قابل تهیه است.

21

نحوه صدور و تمدید بیمه‌نامه در انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو

معمولا تمامی شرکت‌های بیمه از یکسری فرآیندهای یکسانِ تکمیل مدارک برای تمدید بیمه نامه استفاده می‌کنند. تفاوت شرکت‌ها ممکن است در شرایطی باشد که برای صدور بیمه بدنه داشته باشند، مانند عدم ارائه بیمه بدنه خودرو برای ماشین‌های بالای عمر 20 سال در بیمه پاسارگاد؛ که البته اگر بیمه نامه قبلیتان از این شرکت باشد قابل تهیه است.

مقدار فرانشیز در تعیین بهترین بیمه بدنه خودرو

فرانشیز مقداری از خسارت است که پرداخت آن بر عهده بیمه گذار بوده و مقدار آن در بیمه نامه‌ها مشخص می‌شود. طبیعتا هرچقدر میزان فرانشیز کمتر باشد، به نفع بیمه گذار خواهد بود. هرکدام از پوشش‌های اصلی و اضافی در بیمه بدنه، مقدار فرانشیز مخصوص خود را دارند که مقدار آن ممکن است در شرکت‌های بیمه متفاوت باشد. به طور مثال مقدار فرانشیز در پوشش جبران خسارت در اثر بلایای طبیعی در بیمه سامان به مقدار 10 درصد و در بیمه بدنه پارسیان به مقدار 30 درصد است. اطلاع از مقدار فرانشیزها در شرکت‌های بیمه می‌تواند به خرید بهترین بیمه بدنه خودرو به شما کمک کند، که برای اینکار می‌توانید از مشاوران شرکت بیمه ازکی کمک بگیرید.

 

کیفیت نحوه پرداخت هزینه و خسارات در خرید بیمه بدنه

کیفیت نحوه پرداخت خسارات در شرکت‌های بیمه را میتوان با ویژگی‌هایی مانند تعداد شعبه‌های پرداخت خسارت و داشتن امکان خسارت سیار سنجید. ویژگی خسارت سیار در بیمه بدنه ایران، البرز و بیمه بدنه پاسارگاد قابل ارائه است.

تعداد شعبه‌های پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

22

تاثیر تخفیف‌ها در انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو

از تخفیف‌های مهمی که بر قیمت نهایی بیمه بدنه تاثیر دارد، تخفیف عدم خسارت است که می‌تواند به کاهش قیمت بیمه بدنه خودرو کمک کند. به طور معمول تخفیف‌هایی که در شرکت‌های عرضه کننده بیمه بدنه ارائه می‌شوند عبارتند از: تخفیف سال ساخت وسیله نقلیه، تخفیف ماشین صفر، تخفیف بر پایه میزان ارزش وسیله، تخفیفِ داشتن بیمه شخص ثالث، تخفیف خرید نقدی، تخفیف در صورت داشتن حساب بانکی، تخفیف داشتن بیمه عمر از آن شرکت، تخفیف‌های مناسبتی و...

هرکدام از این تخفیف‌ها در شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شوند، مانند تخفیف ماشین صفر کیلومتر که در بیمه ‌ایران به مقدار ده درصد و در بیمه بدنه پاسارگاد به مقدار سی درصد است، همچنین مقدار تخفیفات در شرکت‌های بیمه دارای حداکثر سقف است، مانند سقف 70 درصدی تخفیف در بیمه بدنه آسیا.

 

خرید ارزان ترین بیمه بدنه خودرو

افرادی که به دنبال خرید ارزان ترین بیمه بدنه خودرو هستند؛ مسلما برای عامل قیمت حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند. البته برای بحث بیمه که برای جبران خسارات در مواقع غیرقابل پیش بینی مطرح می‌شود، بهتر است عامل نهایی در خرید بیمه بدنه را فقط قیمت تعیین نکنید؛ چرا که در زمان حادثه، کیفیت و دریافت پوشش‌های بیمه‌ایِ کامل و کیفیت پرداخت خسارات از عوامل مهم در رضایت از خرید بیمه بدنه است.

در سایت بیمه آنلاین ازکی می‌توانید قیمت‌های بیمه بدنه شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید، همچنین در ادامه روش محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو را توضیح می‌دهیم.

عوامل موثر در محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو

  • مقدار پوشش‌های اضافی در بیمه نامه: طبیعتا دریافت پوشش‌های اضافی بیشتر که شامل حق بیمه جداگانه‌ای هستند، قیمت بیمه بدنه خودرو را افزایش خواهد داد.
  • تخفیف‌های شرکت بیمه: تخفیف‌هایی که در بالا مطرح کردیم، مانند تخفیف سال ساخت خودرو، تخفیف عدم خسارت و... می‌تواند بر کاهش قیمت بیمه نامه شما تاثیر بگذارد.
  • ویژگی‌های وسیله نقلیه: عواملی مانند مقدار ارزش ماشین، سال ساخت یا نوع خودرو از عواملی هستند که بر نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو تاثیر دارند.

23

 

بیمه بدنه برای ماشین صفر کیلومتر

ماشین صفر کیلومتر در شرکت‌های بیمه‌ای به معنی مقدار کیلومتر وسیله نقلیه یا سال ساخت خودرو است که در بعضی از شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه خودروی صفر، شرایط و تخفیف‌هایی قائل می‌شوند.

خرید اینترنتی بیمه بدنه خودرو از ازکی

با توجه به مواردی که در بالا مطرح کردیم، برای انتخاب بهترین بیمه بدنه به بررسی معیارهای فاکتور و دریافت اطلاعات از یک متخصص بیمه نیاز است. به همین منظور شما می‌توانید با شماره 02154864 تماس بگیرید و از مشاوره‌های تخصصی و بی‌طرفانه کارشناسان ازکی استفاده کنید.

همچنین برای اینکه هم از لحاظ پوشش‌های بیمه‌ای و هم قیمت بتوانید بهترین بیمه بدنه خودرو را خریداری کنید لازم است از شرایط شرکت‌های بیمه آگاه شوید؛ که به این منظور می‌توانید تنها با مراجعه به azki.com و تماس با مشاوران این مجموعه، فرآیند خرید را برای خود ساده و بهینه کنید.