آیا استفاده از هندزفری به مدت طولانی عوارض دارد؟

شاید برایتان سوال پیش آید که چطور ممکن است یک هندزفری در صورت استفاده کوتاه مدت هم عوارضی داشته باشد. حقیقت این است که استفاده از انواع هدفون باید به شکل درست و اصولی باشد در غیر این صورت قطعا عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

به طور مثال اطلاع در مورد نحوه استفاده از هدفون در شرایط مختلف، یک موضوع مهم است. اگر هندزفری با صدای بسیار بلند در خیابان و محیط خارج منزل یا محل کار استفاده شود، احتمال تصادف را بالا میبرد زیرا صدای بلند هندزفری، شما را از دنیای واقعی دور می کند و حواستان به اطراف نیست.

بیماری، یکی از اصلی ترین عوارض استفاده از هندزفری

قبل از اینکه به عوارض استفاده بلند مدت از هندزفری فکر کنید، لازم است بدانید که هندزفری ها چطور سلامتی شما را به خطر می اندازند! استفاده از هدفون مشترک یکی از اصلی ترین دلایلی است که با ایجاد عفونت گوش، سلامتی شما را به خطر می اندازد.

دومین موردی که باعث ایجاد بیماری در افراد می شود، عوض نکردن سری های اسفنجی هدفون است. لایه های بیرونی گوش که به پرده گوش نزدیک تر نیستند، ممکن است به هر دلیل آلوده شده باشند و در صورتی که شما از هندزفری های اسفنج دار استفاده کنید و سری را به داخل گوش فشار دهید، این آلودگی ها به سادگی وارد گوش شما می شوند.

بهترین راه حل برای جلوگیری از نفوذ آلودگی به داخل گوش، تعویض سری های هدفون و هندزفری است. بهتر است هر چند ماه یک بار این کار را انجام بدهید.

حجم صدای یک هدفون نرمال چقدر است؟

اگر تجربه استفاده از هندزفری اپل را داشته باشید، این موضوع را می دانید که زمان استفاده از هندزفری در صورتی که صدا را تا انتها زیاد کنید، افراد کنار شما به خوبی صدای هندزفری را می شنوند.

 بسیاری از افراد برای جلوگیری از این اتفاق سراغ محصولاتی میروند که سری آن ها پلاستیک داشته باشد و هیچگونه صدایی از آن خارج نشود. در صورتی که استفاده طولانی مدت از هندزفری هایی که سری پلاستیکی دارند، ضرر دارد و سلامتی گوش را به خطر می اندازد.

حجم خروجی این مدل از مصحولات بسیار بالاتر است اما بهترین حالت ممکن استفاده از 50 درصد توان خروجی هدفون است. در همین راستا حد مجاز استاندارد صداهایی که یک فرد در طول روز می تواند بشنود، توسط سازمان جهانی بهداشت کار به شرح زیر اعلام شده است:

افراد در طول کل روز می توانند 80 دسی بل را در مدت 8 ساعت بشنوند. در صورتی که صوت از 80 دسی بل بیشتر شود، مدت زمان گوش دادن به موسیقی باید کمتر شود. در غیر این صورت به گوشتان آسیب وارد می شود.

21

صدای بلند هندزفری، نشانه کیفیت آن نیست!

اگر دقت کرده باشید زمانی که موسیقی را در گوشی های هوشمند پخش می کنید، زیاد کردن صدای موسیقی تا 50 یا 60 ایرادی ندارد اما زمانی که بخواهید صدای موزیک را بیشتر از 50 یا 60 درصد بالا ببرید، یک هشدار از گوشی های هوشمند دریافت می کنید که آسیب زننده بودن صدای زیاد را به شما گوش زد می کند و در صورتی که خودتان این پیام را تایید کنید می توانید صدای موسیقی را افزایش دهید.

به همین سادگی می توان متوجه مضرات صدای بلند شد. بسیاری از کاربران به اشتباه به دنبال هندزفری هایی می گردند که صدای بیشتری داشته باشد در صورتی که صدای بالا نشان دهنده کیفیت محصول نیست. شما باید به دنبال یک محصولا باشید که کیفیت ساخت داشته باشد و استاندارهای لازم را دارا باشد.

چطور عوارض استفاده از هندزفری را کاهش دهیم؟

آسیب به شنوایی و حساسیت گوش، عفونت گوش و حواس پرتی از رایج ترین عوارض استفاده از هندزفری است. برخی از عوارض مانند خطرآفرینی به دلیل حواس پرتی را می توان تا حدی کنترل کرد. به طور مثال می توانید برای مواقعی که قرار است مدت زیادی در خیابان باشید، از هدفون های تک گوشی استفاده کنید یا یکی از گوشی های هدفون را روی گوشتان قرار ندهید.

22

در موارد عوارض دیگر مانند حساس شدن گوش و همچنین جلوگیری از عفونت، بهتر است سهل انگاری را کنار بگذارید. در ادامه چندین راه حل ارائه می کنیم. اطمینان داشته باشید در صورتی که از این راهکارها استفاده کنید، چیزی سلامتی شما را به خطر نخواهد انداخت.

  • اگر می خواهید از یک هدفون به صورت مشترکی استفاده کنید، حتما سری هدفون را با دستمال کاغذی تمیز کنید.

  • سری هندزفری های اسفنجی و پلاستیکی را هر دوماه یکبار تعویض کنید.

  • استفاده از هندزفری های تقلبی را فراموش نکنید.

  • هیچگاه بیشتر از 2 ساعت به صورت مداوم از هندزفری استفاده نکنید، بلکه هر ساعت، حدودا 10 الی 20 دقیقه به گوش هایتان استراحت دهید.

اهمیت اصالت هندزفری و هدفون در عوارض استفاده از آن، کمرنگ نیست!

اگر فکر می کنید هدفونی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید استاندارد نیست، پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت یک هدفون مناسب تهیه کنید. توجه داشته باشید که قبل از خرید هدفون به خوبی در مورد مدل مد نظر تحقیق کنید و با مشاهده نمونه های مختلف، یکی از بهترین هدفون ها را با قیمت خوب تهیه کنید.

البته اگر به خرید اینترنتی علاقه دارید می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی جانبی بهترین هندزفری های استاندارد را مشاهده کنید و بعد از مطالعه نقد و بررسی محصول مورد نظر برای خرید آن اقدام کنید. در صورتی که به خرید حضوری تمایل دارید، حتما اطلاعات خود را در مورد شناسایی انواع هندزفری تقلبی بالا ببرید تا با خرید یک هندزفری نامناسب سلامتی خود را به خطر نیاندازید.