10 ویژگی بهترین شرکت تبلیغاتی در گوگل

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید برای تبلیغات برند خود از تکنیک Google AdWords استفاده کنید، باید به سراغ یک شرکت حرفه‌ای، متخصص و مجرب بروید. اگر چه تبلیغات در گوگل یکی از موفق‌ترین روش‌ها برای معرفی برند تجاری است. اما انتخاب نوع شرکت در تبلیغات هم اهمیت زیادی دارد. مدل تبلیغاتی پرداخت برای هر کلیک (PPC) زمانی موفق است که شرکت تبلیغات در گوگل را به درستی انتخاب کرده باشید. در ادامه ما به روش‌هایی برای شناخت این شرکت‌ها می‌پردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

1. ارائه‌ی مشاوره به مشتریان

یکی از ویژگی‌های بهترین شرکت‌های  تبلیغات در گوگل ارائه‌ی مشاوره به مشتریان است. این مشاوره‌های راهبردی و ارزشمند به شما کمک می‌کند تا استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت خود را برای تبلیغات طراحی کنید. با کمک مشاوره‌های این شرکت می‌توانید در زمان و هزینه‌ها در دنیای تبلیغات تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید.

2. داشتن تجربه قبلی در زمینه‌ی فروش

قبل از انتخاب شرکت تبلیغات در گوگل ابتدا باید به تجربه‌ی آن در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات، بازاریابی گوشی‌های همراه، تجارت الکترونیک و ... دقت کنید. آژانس مورد نظر باید در گذشته در رابطه با همان محصول یا خدمات شما فعالیت کرده باشد.

برای مثال وقتی در زمینه‌ی فروش محصولات لوازم پزشکی فعالیت می‌کنید، باید به سراغ آژانسی بروید که در گذشته در همین زمینه فعالیت موفق داشته است. حتی اگر بهترین شرکت تبلیغات در گوگل هم محسوب شود، ولی هیچ تجربه‌ای در این زمینه برای خود ثبت نکرده باشد، انتخاب مناسبی برای شما نیست.

3. داشتن گواهی تبلیغات در گوگل

شرکت‌هایی که در زمینه‌ی AdWords فعالیت می‌کنند باید گواهینامه‌ی این کار و برنامه Google Partners را دریافت کرده باشند. هر شرکتی که این اعتبار یا گواهی‌نامه را نداشته باشد، برای تبلیغات مناسب نیست. شرکت‌هایی که دارای گواهینامه‌ی AdWords  هستند، امتحانات و آزمون‌های مربوط به تبلیغات در گوگل را پشت سر گذاشته‌اند.

4. به سراغ شرکت‌های چند شبکه‌ای بروید

در یک شرکت موفق تبلیغات در گوگل متخصصان و کارشناسان زبده فعالیت می‌کنند. اگر چه تبلیغات PPC بخش بزرگی از پروژه‌ی تبلیغات (به طور کلی) محسوب می‌شود، اما یک کار مستقل و مجزا نیست. اگر با یک متخصص PPC کار می‌کنید، باید همزمان با افرادی که به پیگیری نرخ تبدیل‌ها، طراحی صفحه فرود، بازاریابی ایمیلی و یا طراحی تجارت الکترونیک آشنایی دارد، همکاری کنید.

در واقع تیم تبلیغات در گوگل باید متشکل از یک گروه متخصص باشد که هر یک از آن‌ها یکی از بخش‌های تبلیغات PPC را بر عهده بگیرند.

5. بهترین شرکت تبلیغات در گوگل مدل قیمت گذاری مختلف دارد

آژانس‌های تبلیغات PPC چندین مدل قیمت‌گذار برای نحوه‌ی پرداخت‌های مشتریان را تعیین می‌کنند. برخی از متداول‌ترین مدل‌های قیمت‌گذاری عبارتند از:

  • ساعتی
  • هزینه تبلیغات به صورت درصدی
  • دریافت هزینه براساس میزان بازدهی
  • دریافت هزینه براساس نقطه تمرکز تبلیغات

در بین این 4 مدل، پرداخت ساعتی رایج‌ترین مدل قیمت‌گذاری و در عین حال ساده‌ترین مدل محسوب می‌شود. در واقع درک اینکه برای تبلیغات در گوگل چقدر پرداخت می‌کنید، در مدل ساعتی بیشتر مشخص است. این مدل قیمت‌گذاری برای مشاغل کوچک با سرمایه‌ی محدود مناسب است.

بهترین شرکت تبلیغات در گوگل تمامی شرایط پرداخت را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد. درصد هزینه‌ی تبلیغات معمولاً بین 15 تا 30 درصد از کل هزینه‌ی PPC است که از مشتریان دریافت می‌شود. این روش برای شرکت‌های بزرگ مناسب است. البته پایین بودن این نرخ به معنای بهتر بودن آژانس تبلیغات در گوگل نیست.

2

6. انعقاد قرارداد همکاری با آژانس‌ها تبلیغات دیجیتال

زمانی که برای تبلیغات PPC به سراغ آژانس‌های تبلیغاتی می‌روید، باید قرارداد منعقد کنید. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و می‌خواهید تبلیغات گوگل ادز را امتحان کنید، بهتر است با شرکت تبلیغات قرارداد یک ماهه منعقد کنید. از این طریق آژانس تبلیغاتی مجبور است هر ماه برای قرارداد ماه بعد به نحو بهتری با شما همکاری کند.

نرخ قراردادها و نحوه‌ی همکاری در همه‌ی شرکت‌های تبلیغات در گوگل یکسان نیست. وقتی در حال انعقاد قرارداد هستید، باید آن را متناسب با نیاز خود طراحی و امضا کنید. اگر می‌خواهید شرکت به تبلیغات PPC متعهد باشد و به نحو بهتری برای شما فعالیت کند، قرارداد طولانی مدت و دقیق می‌تواند به نفع دو طرف شما باشد.

7. امتیاز کیفیت و پیشنهاد قیمت CPC

تبلیغات PPC به نظر ساده می‌آید. اما جرای کمپین AdWords اهمیت زیادی دارد. گوگل رتبه‌ی واقعی تبلیغات شما را از طریق پیشنهاد CPC (هزینه برای هر کلیک) دریافت و امتیاز کیفیت را محاسبه می‌کند. امتیاز کیفیت یک معیار پنهان برای Google است که براساس میزان کلیک در هر 1000 بارگذاری یا نمایش، زمان صرف شده حضور مشتریان در صفحه و ... محاسبه می‌شود.

حال اینکه آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین به تمامی این موارد مسلط است و می‌تواند تبلیغات شما را با بهترین نرخ انجام دهد.

8. سئو ارگانیک در تبلیغات گوگل

بهترین شرکت‌هایی که در زمینه‌ی PPC فعالیت دارند، در کنار این روش تبلیغات، به SEO نیز توجه می‌کنند. طبق نظرسنجی در سال 2018 که در مورد تبلیغات در گوگل صورت گرفت، مشخص شد که حدود 45 درصد از مشاغل کوچک از طریق تبلیغات PPC نرخ فروش خود را بالا می‌برند. اما در بین این گروه حدود 90 درصد از شرکت‌های موفق در کنار تبلیغات PPC، به استراتژی سئو نیز توجه داشته‌اند.

وقتی هر دو استراتژی تبلیغات PPC و SEO با هم انجام می‌شود، قطعاً بازدهی بیشتری در ROI (نرخ بازگشت سرمایه) دارد. به همین دلیل باید سراغ شرکت‌هایی بروید که علاوه بر تسلط بر تبلیغات در گوگل، به SEO نیز مسلط باشند.

9. شرکت‌های تبلیغاتی ROI را پیگیری می‌کنند

هر آژانس AdWords می‌تواند تمامی متغیرهای تبلیغات از جمله میزان کیفیت، تبدیل، هزینه‌های هر کلیک، میزان بازگشت سرمایه و تبلیغات انبوه را در طی یک دوره‌ی زمانی بررسی کنند. میزان بازدهی سرمایه یا نرخ ROI اهمیت زیادی دارد و از میزان موفقیت تبلیغات در گوگل حکایت دارد.

وقتی شرکت تبلیغاتی این نرخ را در طی یک بازه زمانی اندازه‌گیری می‌کند، از هدر دادن هزینه‌های شما جلوگیری و مشکلات را برطرف می‌کند. این شرکت‌ها از هر تبلیغاتی که در گوگل انجام می‌دهند، یک سند همراه با میزان هزینه‌ها را ثبت می‌کنند.

این شرکت‌ها از ابزارهایی استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد داده‌هایی مثل فروش انبوه یا کلیک کاربران را مشاهده کنید. پس با کمک این اطلاعات متوجه می‌شوید که آیا تبلیغات در گوگل مؤثر بوده است یا خیر؟ به همین دلیل باید به سراغ آژانس‌هایی بروید که ROI را ردیابی و اطلاعات آن را در اختیار شما قرار دهند.

3

10. نحوه‌ی اجرای تبلیغات

تنها سرمایه‌گذاری برای تبلیغات در گوگل کافی نیست. بلکه این کار باید به نحوی انجام شود که بیشترین بازدهی را برای شما به همراه داشته باشد. نحوه‌ی اجرای تبلیغات، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، عناوین جذاب، دیسکریشن‌های اغواگر و ... می‌تواند در افزایش نرخ بازدهی تبلیغات مؤثر واقع شود.

یک شرکت که در زمینه‌ی تبلیغات PPC فعالیت دارد، به همه‌ی این امور مسلط است. یعنی می‌تواند عناوین، توضیحات متا و کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کند. از سوی دیگر طراحی صفحه‌ی فرود هم اهمیت زیادی دارد. بعد از اینکه کاربران بر روی عنوان کلیک کردند، باید محتوای این صفحه به گونه‌ای باشد که آن‌ها را نگه دارد.

در صورتی که کاربر صفحه فرود را مناسب تشخیص ندهد، فوراً صفحه را ترک می‌کند که تاثیر منفی در نتیجه‌ی تبلیغات دارد.