نکاتی که باید در زمان استخدام پرستار در منزل به آن توجه کنید!

بسیاری از شما تمایل دارید برای انجام امور منزل خود و یا مراقبت و پرستاری از عزیزانتان، پرستار کودک ، پرستار سالمند و مراقب غیر تخصصی در منزل استخدام کنید. شاید از خود پرسیده باشید آیا می توانم هزینه های آن را بپردازم؟ آیا می­توانم به یک فرد غریبه در خانه خود اعتماد کنم؟ در این مقاله به شما در روند استخدام یک پرستار یا مراقب در منزل کمک می کنیم.

آیا به پرستار و مراقب در منزل نیاز دارید؟

مراقبت از فردی دیگر در تمام مدت شبانه روز و در تمام روزهای هفته عوارض جسمی و روانی بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. مراقبت از فردی که نمی تواند تنها بماند و یا نیاز دارد شبها در کنار او هوشیار باشید برای شما کم خوابی و عوارض روانی ناشی از کم خوابی را به دنبال خواهد داشت.

کمک کردن به فردی که نمی تواند از روی تخت و یا ویلچر خود را جابجا کند به ستون مهره های شما آسیب می زند. مراقبت از سالمندان و افرادی که دچار فراموشی شده اند بسیار چالش برانگیز و استرس زا است، زیرا این افراد احتمالا خود و اطرافیان را در معرض خطر قرار می دهند و یا دچار سرگردانی می شوند و نیاز به مراقبت تخصصی دارند.

اگر بخاطر مشغله کاری نمی­توانید به امور اداری و پزشکی خود رسیدگی کنید و زمانی برای مراقبت از خود ندارید، حتما نیاز به پرستار در منزل دارید. استفاده از خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل به شما این فرصت را می دهد که در جامعه حضور داشته باشید، با کیفیت بالاتری وظایف شغلی خود را انجام دهید. زمانی را برای تفریح و معاشرت با دوستان خود سپری کنید و بتوانید و ظایف همسری، مادری خود را به بهترین وجه انجام دهید. همچنین این افراد به دلیل تخصص و تجربه کاری بالا وظایف خود را با مهارت و سرعت بیشتری انجام می دهند.

با توجه به مواردی که اشاره شد و همچنین اهمیت مراقبت تخصصی توسط نیروهای آموزش دیده ، مجرب و قابل اطمینان ، در زمینه استخدام پرستار و مراقب در منزل نکاتی را باید مد نظر قرار داد.

اولین گام در استخدام پرستار در منزل تعیین نیاز است. لیستی از کارهایی که در انجام آنها به کمک پرستار یا مراقب در منزل نیاز دارید تهیه کنید:

خدماتی که در منزل ارائه می شوند به گروه های مختلفی دسته بندی می شوند که بر اساس آن نیروی مناسب برای شما تعیین می شود.

خدمات درمانی در منزل: ویزیت پزشک در منزل

خدمات پرستاری در منزل: ارزیابی علایم حیاتی، گاواژ، سونداژ، مراقبت از زخم بستر، زخم دیابتی، تزریقات، پانسمان و...

خدمات توانبخشی در منزل: کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی

خدمات مراقبت روانی: مشاوره و روانشناسی

خدمات مراقبت فردی در منزل: مراقبت از کودک و سالمند (استحمام و نظافت شخصی، آماده کردن غذا، شست وشوی لباس، تحرک و جابجایی، تفریح و سرگرمی )

خدمات امور منزل: انجام نظافت روزانه و تهیه غذای خانواده و خرید اقلام مورد نیاز

گام دوم: بودجه خود را مشخص کنید

از قبل تعیین کنید که ماهیانه حداقل و حداکثر چه مبلغی را می توانید پرداخت کنید. مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی و پرستاری در منزل بزرگ و معتبر برای تمامی مراجعین خود متناسب با توان مالی آنها می تواند مراقبین و پرستاران خود را معرفی کند. همچنین این مراکز با ارائه راهکارهای مختلف می توانند به شما در صرفه جویی هزینه کمک کنند.

51

گام سوم: یافتن مراقب و پرستار قابل اعتماد

مهمترین مرحله پیدا کردن فردی است که بتوانید به او اعتماد کنید و مراقبت از عزیزان خود را به او محول کنید. برای این کار سعی کنید از تجربه سایرین استفاده کنید. افرادی که از خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل استفاده کرده اند بهترین راهنمای شما خواهند بود.

از جست و جو در سایت ها غافل نشوید: سایت های مراکزپزشکی ـ پرستاری اطاعات کاملی از خود به شما ارائه می دهند.

کمک از مشاورین

مشاورین و کارشناسان در مراکز پرستاری و مراقبتی توضیحات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد و به تصمیم گیری شما کمک می کنند.

52

از مراکز معتبر پرستاران و مراقبین خود را انتخاب کنید

بسیاری از افراد به واسطه تجربه کاری در زمینه مراقبتی ممکن است به صورت شخصی اقدام به یافتن شغلی در این زمینه کنند، اما خانواده ها باید در این زمینه با احتیاط عمل کنند و هرگونه خجالت در این مورد را کنار بگذارند. حضور فردی غریبه در منزل در ابتدا برای همه با خود نگرانی و استرس به همراه خواهد داشت. از این رو بهترین گزینه استفاده از مراکز خدمات پزشکی ـ پرستاری است. این مراکز علاوه بر این که جست و جوی پرستار و مراقب را به عهده می­گیرند و در وقت شما صرفه جویی می کنند، با بررسی مدارکی مانند مدارک تحصیلی، عدم سوء سابقه و عدم اعتیاد و سایر مدارک مورد نیاز از استرس شما به میزان قابل توجهی می­کاهند. همچنین مراکز معتبر پزشکی ـ پرستاری با خدمات پشتیبانی خود تمام جوانب احتیاط را در نظر می­گیرند و خانواده را در شرایط مختلف حمایت می کنند.

از جمله مراکزی که در این زمینه سابقه درخشانی دارد مرکز پزشکی پرستاری سفیر آرامش است. این مرکز زیر نظر وزارت بهداشت و آموزش پزشکی خدمات خود را طی سالهای گذشته به کمک نیروهای مجرب و قابل اعتماد خود به شهروندان تهران ارائه می دهد. مشاوره رایگان 24 ساعته ، پاسخگویی و پشتیبانی شبانه روزی در تمامی روزهای سال از جمله نقاط قوت این مرکز است که آن را از سایر مراکز متمایز می کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پرستاری و مراقبتی به وب سایت https://safirearamesh.com/ مراجعه کنید .