سپتیک تانک – فروش سپتیک تانک از کارخانه

شرکت ناب زیست تولید کننده سپتیک تانک در ایران می باشد این پست به معرفی سپتیک تانک می پردازیم . اطلاعات فروش کارخانه در پایین همین صفحه موجود می باشد . سپتیک تانک یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های طبیعی تصفیه است که در سپتیک تانک تصفیه مکانیکی ( ته نشینی فاضلاب سنگین ) و تصفیه زیستی با کمک باکتری های بی هوازی همزمان انجام می گیرد. سپتیک تانک برای مناطقی که امکان استفاده از چاه های جذبی وجود ندارد و مناطقی که دور از دسترس شبکه های جمع آوری فاضلاب قرار دارند، روشی مفید و مقرون بصرفه است. اصطلاح سپتیک تانک به محیط کشت باکتری های بی هوازی گفته می شود که در مخزن تجزیه میگردد نیز اشاره دارد. همچنین سپتیک تانک پلی اتیلن می تواند با دیگر واحد تصفیه ی فاضلاب مثل سیستم های هوازی و بی هوازی ادغام شود.

معمولا سپتیک تانک بصورت سرپوشیده و دفنی اجرا میگردد تا هم فاضلاب بصورت ثقلی وارد آن گردد و هم جلوی مزاحمت بوی نامطبوع آن گرفته شود. همچنین سپتیک تانک در دو نوع کورتیوب و اسپیرال ساخته میشود که سازه کورتیوب از نظر استحکام ( تحمل بار ترافیکی ) از سازه اسپیرال کمتر میباشد. تعمیر و نگهداری دوره ای سپتیک تانک پلی اتیلن نیز بسیار ضروری و لازم است.این کار برای حذف مواد جامدی که در ته مخزن باقی می ماند و به تدریج  باعث پر شدن مخزن شده که این امر باعث کاهش عملکرد سپتیک تانک می شود.

سپتیک تانک از نگاه زیست محیطی باعث می شود باکتری ها به آب های زیر زمینی آسیب نرسانند. پسابی که از سپتیک تانک خارج می شود قابلیت آشامیدن ندارد ولی در حالت کلی بافت های آن بقدری تجزیه شده است که با چند مکانیزم ساده عبور از فیلترهای درون خاک و چاه به راحتی می تواند به آب بیرنگ و بی بو تبدیل گردد.

انواع سپتیک تانک کدام است ؟

سپتیک تانک در کامل ترین دسته بندی به 5 دستگاه تقسیم بندی می گردد : 1- سپتیک تانک پلی اتیلن 2- سپتیک تانک کامپوزیت یا سپتیک تانک فایبرگلاس 3- سپتیک تانک بتنی پیش ساخته 4- سپتیک تانک بتنی درجا 5- سپتیک تانک سنگی

سپتیک تانک در اغلب نقاط کشور قابل استفاده است به شرط اینکه مزایای هر یک از انواع مختلف سپتیک تانک ها مد نظر قرار گیرد. فرض مثال شاید در شمال کشور که سطح آب زیر زمینی بالاست نتوان از سپتیک تانک بتنی استفاده نمود چرا سپتیک تانک بتنی به هنگام بالا آمدن آب با فشار معکوسی که به اتصالات و نقاط اتصال لوله های پلی اتیلن با بتن خواهد آمد آب زیرزمینی به داخل سپتیک تانک و بر عکس نفوذ نماید ولی استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن در این مورد مشکلات ناشی از سطح بالای آب زیرزمینی را مرتفع نماید.

2

طرز کار سپتیک تانک

سپتیک تانک در واقع یک مخزن ته نشینی کوچک است که مواد جامد فاضلاب دفع شده از لوله ها، پس از ورود به سپتیک تانک در کف ته نشین شده و در مدت زمان طولانی تحت اثر باکتری های بی هوازی بصورت لجن در می آید.باکتری های بی هوازی موجود در سپتیک تانک اکسیژن مورد نیاز خود را از تجزیه مواد آلی، معدنی موجود در فاضلاب بدست آورده و با احیای لجن و فاضلاب ، آن را بصورت مواد آلی ناپایدار و در نتیجه به پساب تبدیل می نماید.

از جمله اشکالاتی که در کار با سپتیک تانک بروز میکند این است که بعلت فعل و انفعالات شیمیایی و تولید گاز حاصل از تعفن لجن موجود در سپتیک تانک، قسمتی از مواد ته نشین شده در کف سپتیک تانک همراه این گاز به سطح فاضلاب آمده و بهمراه مواد معلق سبک مانند روغن و چربی گیر سطح فاضلاب معلق هستند، موجب اختلال در کار سپتیک تانک میشود که ممکن است حتی این مواد بهمراه فاضلاب از خروجی سپتیک تانک خارج شوند. جهت جلوگیری از این حالت در سپتیک تانک باید در بازه زمانی حدود 2 تا 4 سال یکبار بسته به میزان فاضلاب ورودی لجن موجود در کف سپتیک تانک تخلیه گردد.

از مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن به موارد زیر می شود اشاره کرد :

از مخزن سپتیک تانک در پروژه های مختلف جهت تصفیه فاضلاب ساختمانهای مسکونی ، ویلاها ، هتل ها ، مراکز درمانی ، بیمارستانها ، پادگانها و فاضلابهای شهری میتوان استفاده نمود که بسیار پرکاربرد نیز می باشند .

1 : استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون نمودن آن

2 : مقاومت بسیار بالا در مقابل خورندگی و مواد شیمیایی

3 : مناسب برای زمین هایی که قدرت جذب آب بسیار کمی دارند و یا در نقاطی که سطح آبهای زیر زمینی در آن بالا باشد

4 : با توجه به امکان دفنی بودن سپتیک تانک در زیر زمین مکانی را اشغال نمی نماید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا سپتیک تانک پلی اتیلن اینجا کلیک کنید

اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک

  1. لوله ورودی سپتیک تانک شامل لوله ای با سایز دلخواه که به صورت عمود برعدسی اول سپتیک تانک و دربالاترین نقطه ممکن تعبیه گردیده است. تعبیه فلنج سر لوله ورودی به سپتیک تانک بستگی به جنس لوله ای دارد که از ساختمان خارج می شود. چنانچه لوله ورودی به سپتیک تانک از جنس کاروگیت باشد می بایست از مادگی یا کوپلر در عدسی ورودی سپتیک تانک استفاده نمود.

3

2- سیفون ورودی که با نصب زانویی 90 درجه در طرف دیگر عدسی ورودی تعبیه می گردد. این سیفون باعث جلوگیری از برگشتن بوی بد درون سپتیک تانک بهنگام عدم استفاده طولانی مدت وخشک شدن سیفون و شترگلویی چشمه سرویس بهداشتی به درون واحد می گردد. سر این لوله 90 درجه همواره داخل آب است و گاز متان حاصل از فعالیت باکتری های بی هوازی نمی تواند به مجاری ورودی سپتیک تانک برگردد.

3- دیواره میانی یا بافل میانی سپتیک تانک : در طول 2/3 از بدنه اصلی سپتیک تانک وجود دیواره ای با ارتفاعی بیشتر و بالاتر از قسمت بالایی ورودی سپتیک تانک تعبیه می شود و وجود آبرویی به قطر حدودا 300 میلیمتر جهت عبور پساب زلال شده به قسمت دوم سپتیک تانک باعث جلوگیری از عبور فاضلاب جامد می گردد. در قسمت بالایی این دیواره وجود راهرویی بسیارکوچک موجب راه یافتن گازهای سمی به سمت ونت هوا می گردد. زمانی که بخواهیم از سپتیک تانک بعنوان ایستگاه پمپاژ استفاده کنیم می توانیم زیراین دیواره را نیز در حدود 30 سانتی متر باز نگه داریم تا فاضلاب جامدی که بصورت آرام درون سپتیک تانک (لیفت استیشن) تجمیع شده است از طریق پمپ خردکننده ای به بیرون دستگاه سپتیک تانک هدایت گردد.

ضخامت دیواره میانی درون سپتیک تانک بدلیل فشار برابر سیال دو طرف این بافل پارامتر قابل اهمیتی نیست لیکن جوش دو طرف بافل به دلیل تکانه های ناشی حرکت سیال درون سپتیک تانک بسیار مهم است.

4- ونت هوا : ونت هوای سپتیک تانک باعث فراهم شدن مسیری جهت عبور گازهای حاصل از فعالیت باکتری های بی هوازی همچون هیدروسولفور و گاز متان درون سپتیک تانک به بالاترین نقطه ساختمان می گردد. در بعضی از پروژه ها که سپتیک تانک در وسط محوطه نصب می گردد ضرورت دارد ونت گازها از طریق لوله ای تکجداره زیر خاک به سمت کناره های ساختمان هدایت گردد و نهایتا بهمراه سایر ونت های سرویس های بهداشتی به سمت بالاترین نقطه ساختمان منتقل می گردد. ونت هوا اصولا در قسمت بدنه اصلی سپتیک تانک و در بالاترین نقطه تعبیه می شود. برخی از تولید کنندگان سپتیک تانک ونت هوا را در دیواره یا عدسی خروجی سپتیک تانک و بالاتر از لوله خروجی (سطح لوله خروجی) تعبیه می کنند. علت عصایی بودن ونت سپتیک تانک جلوگیری از بسته شدن مجرای آن بواسطه ساختن لانه توسط پرندگان روی دهانه ونت از یک سو و جلوگیری از جریان پیدا کردن آب باران بدرون سپتیک تانک می باشد.

کارخانه  ناب زیست تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن در ایران می باشد . برای خرید و سفارش سپتیک تانک به سایت ما وارد شوید :

آدرس لینک سایت : https://naabzist.com/index.php?cat=75

شماره تماس : 02188721092