بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟

از آنجایی که امروزه کانادا به یکی از محبوب ترین و بهترین کشورها از نظر سطح زندگی و کار تبدیل شده است، روزانه افراد بسیاری از سراسر جهان در تلاش اند تا با استفاده از روش های مختلف مهاجرت به کانادا، ضمن دریافت ویزا در این کشور اقامت نمایند.

برای مشاوره تخصصی دریافت اقامت کانادا و بهترین شرایط مهاجرت به کانادا با آتلانتیک 724 تماس بگیرید.

کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار

از آنجایی که طی چند سال اخیر مهاجرت اتباع خارجی در اقتصاد کانادا پیشرفت چشمگیری داشته، این کشور همواره خواهان جذب مهاجران و نیروی کار ماهر و متخصص از سراسر جهان می باشد.

به همین منظور مهاجرت کاری یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا است که افراد می توانند با کمک آن اقامت دائم کانادا را نیز دریافت نمایند.

در این روش متقاضیان واجد شرایط می توانند جهت دریافت ویزای کاری از طریق 4 برنامه زیر اقدام نمایند:

  • مهاجرت کانادا از طریق نیروی متخصص فدرال (برنامه اکسپرس اینتری)

سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) یکی از سریعترین راه مهاجرت به کانادا می باشد که به متقاضیان دارای تخصص کاری و مهارت خاص کمک می کند تا از طریق این برنامه برای اخذ ویزا و مهاجرت اقدام نمایند.

در ابتدای امر لازم است تا متقاضیان با ورود به برنامه اکسپرس اینتری، پروفایل شخصی خود را ایجاد کنند تا بر اساس معیارهایی جون سن، مهارت در زبان فرانسوی یا انگلیسی، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، پیشنهاد شغلی و انطباق پذیری مورد امتیاز بندی قرار گیرند.

سپس آنها در صورت کسب امتیاز لازم (حداقل 67 و حداکثر 100) می توانند در قرعه کشی این برنامه جهت ویزا کاری کانادا شرکت نمایند.

البته باید توجه شود که متقاضیان با کسب امتیاز بالاتر، از شانس بیشتری جهت دریافت دعوتنامه برخوردار خواهند بود.

  • مهاجرت به کانادا از  طریق خوداشتغالی

برنامه خود اشتغالی بیشتر برای متقاضیانی که در زمینه سرمایه گذاری و یا کارآفرینی مهارت دارند، مناسب است. همچنین در این برنامه نیز افراد بر اساس معیار هایی چون تجربه کار، سن، تحصیلات، مدرک زبان (انگلیسی یا خارجی) و انطباق پذیری مورد ارزیابی قرار می گیرند که حداقل باید 35 امتیاز را کسب نمایند.

البته بدلیل تقاضای زیاد، در حال حاضر این روش با محدودیت های بسیاری مواجه است.

  • مهاجرت به کانادا با برنامه کوتاه مدت

در این برنامه نیز فرد جهت مهاجرت کانادا، نیازمند پذیرش و دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی کانادایی است که با صدور مجوز کار از سوی کارفرما در بازه چند روزه الی چند ساله، می تواند برای دریافت ویزا و اقامت دائم کانادا اقدام نماید.

  • برنامه های مهاجرت استانی

کانادا از جمله کشورهایی است که به لحاظ وسعت از استان ها و ایالت های مختلفی تشکیل شده است به همین جهت در صورت مهاجرت به کانادا با کمک برنامه های مهاجرت استانی می توانید بسته به نوع تخصص، استان مناسب را برای مهاجرت انتخاب نمایید، که از این بین دو استان ساسکاچوان و کبک، با فراهم آوردن فرصت های شغلی مناسب، توانسته اند از طریق کار، متقاضیان بسیاری را جهت مهاجرت به کانادا جذب نمایند.

کانادا

شرایط مهاجرت کاری به کانادا

  • سابقه کاری (حداقل 3 ساله) مرتبط با رشته تحصیلی
  • داشتن از حداقل مدرک تحصیلی لیسانس
  • برخورداری از دانش زبان (نمره حداقل 6.5 در آزمون آیلتس)
  • برخورداری از سن حداقل 18 سال و حداکثر 40 سال
  • برخورداری از رشته تحصیلی مورد نیاز در لیست مشاغل کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از دیگر روش های مناسب اما طولانی مدت اخذ اقامت کانادا است که متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایطی خاص و انتخاب نوع سرمایه گذاری (سرمایه گذاری استانی، سرمایه گذاری فدرال، کارآفرینی و خود اشتغالی)، پس از اخذ ویزا به این کشور مهاجرت نمایند.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

  • برخورداری از مدرک زبان با نمره حداقل 5 در آیلتس
  • برخورداری از حداقل مدرک لیسانس
  • داشتن سابقه کار مدیریتی
  • تمکن مالی در حدود 350 هزار دلار

همچنین متقاضیان در صورت اثبات داشتن دارایی کافی جهت مهاجرت به کانادا لازم است تا از توان مالی برای سرمایه گذاری نیز برخوردار باشند، البته این میزان هزینه برای سرمایه گذاری بسته به استان های کانادا متفاوت می باشد چراکه هر استان از برنامه مهاجرتی مخصوصی برخوردار است. 

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

ویزای استارتاپ کانادا (Start Up) از بهترین روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا تضمینی است که کارآفرینان و متقاضیان خلاق و دارای ایده، می توانند با سرمایه گذاری در این کشور، پروسه مهاجرت خود را سپری نمایند.

در واقع در این روش متقاضیان پس از نوشتن و ارائه یک ایده خلاق به کارفرمایان و شرکت های کانادایی (مرکز رشد استارتاپی، شرکت های کارآفرینی و سرمایه گذاری) و تایید ایده از سوی آنها، می توانند با کمک مشاورانی باتجربه و کار آزموده، اقامت دائم کانادا را در بازه ای 12 الی 16 ماهه دریافت نمایند.

موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 نیز یکی از معتبرین موسسات مهاجرتی است که متقاضیان می توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ با مراجعه به مشاوران متخصص آتلانتیک، تمامی اطلاعات و مدارکی را که برای پروسه ویزا و اقامت کانادا نیاز دارند، دریافت نمایند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ

  • داشتن مهارت لازم در زبان انگلیسی یا فرانسوی (کسب حداقل نمره CLB 5 در یکی از آزمون های TEF، CELPIP-G و IELTS General
  • ارائه ایده و طرحی خلاق جهت جذب شرکت های معتبر اداره مهاجرت کانادا
  • در دست داشتن سرمایه ای اولیه برای حداقل 6 ماه از زندگی

برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی آتلانتیک تماس بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

وجود استاندارهای بالای آموزشی و دانشگاه های برتر در کانادا باعث شده تا ادامه تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی (study permit)، به یکی از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین روش های مهاجرت به کانادا تبدیل شود.

کانادا

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • داشتن نامه پذیرش یا دعوتنامه
  • مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ارائه مدارک و روزمه تحصیلی
  • برخورداری از تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه

بدین صورت متقاضیان دارای شرایط می توانند با ارائه مدارکی چون رزومه تحصیلی، مهارت در زبان، تمکن مالی و... به آسانی این پروسه را سپری و پذیرش در دانشگاه مورد نظر را دریافت نمایند.

همچنین در حال حاضر این ویزا به دو صورت ویزای دانشجویی کانادا و ویزای دانش آموزی در اختیاز متقاضیان قرار می گیرد.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ (ازدواج یا تولد فرزند)

ویزای اسپانسرشیپ کانادا نیز از دیگر روش های مهاجرتی است که افراد بالای 18 سال (مقیم یا سیتیزن کانادا) می توانند از این طریق همسر، والدین و افراد درجه یک خود (شامل پدربزرگ یا مادربزرگ و فرزندان) را جهت اقامت به این کشور بیاورند.

البته افراد جهت اسپانسرشیپ باید اثبات کنند که از توانایی ساپورت مالی و تامین نیازهای بستگان خود برخوردارند.

در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید می توانید با مراجعه به گروه مهاجرتی آتلانتیک، براحتی و در کوتاه ترین زمان، پروسه اقامت و اخذ ویزا را سپری نمایید.

مشاوران ما در تمامی مراحل در کنار شما عزیزان خواهند بود

هم اکنون تماس بگیرید...