۵ راه برای افزایش فالوور شبکه های اجتماعی با استفاده از بازاریابی اس ام اس

در سال‌های اخیر بازاریابی پیامکی بسیار رایج شده است و بسیار از بیزنس‌ها با روش‌های مختلف از آن در مدل بازاریابی خود استفاده می‌کنند. افزون بر این، کسب و کارها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، سطح جدیدی از ارتباط با مخاطبان و مشتریان را ایجاد نموده‌اند. توقعات جامعه به نحوی است که اگر هر برندی فعالیتی در اینستاگرام یا فیسبوک نداشته باشد، عملا نشانه‌ای از عدم محبوبیت آن برند است.

در سال گذشته بسیاری از بیزنس‌های پیشرو، با ادغام بازاریابی پیامکی و شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی یا مدل تبلیغاتی چندکاناله (multi-channel)، توانستند افزایش چشمگیر و نمایی در آمارهای ‌شبکه‌های اجتماعی برندشان را رقم بزنند.

چرا اس ام اس مارکتینگ؟

پیامک، ابزار جدیدی نیست؛ همه بازاریابان دیجیتال با نحوه کار پنل پیامک و ویژگی‌های آن آشنا هستند. کاربران تلفن همراه نیز به خوبی پیامک و انواع استفاده از آن را شناخته و کاربرد آن را راحت و آسان می‌دانند. ۸۳ درصد پیامک‌ها در ۳ دقیقه اول پس از دریافت، خوانده می‌شوند و در کل ۹۸ درصد پیام‌ها باز و خوانده می‌شوند. از طرف دیگر، پیامک امکان تعامل راحت تر را فراهم می‌آورد. ارسال پیام کوتاه امکان تعامل با مشتری در لحظه، فارغ از موقعیت مکانی و شرایط وی را فراهم کرده است.

برای یک ارتباط پیامکی مناسب، ارسال منظم و عبور از بلک لیست، شما نیازمند دریافت شماره موبایل مشتریان از طریق ثبت‌نام آن‌ها هستید. به راحتی از مخاطبان یا مشتریان خود بخواهید که یک کد یا عدد را به شماره شما پیامک کرده تا در لیست شماره‌ها قرار گیرند و در ازای آن کد تخفیف یا پیشنهاد ویژه به آن‌ها ارایه دهید.

در ادامه به ۵ روش اشاره می‌کنیم که می‌توانید از این دیتابیس ارزشمند برای افزایش ترافیک شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

۱. تخفیف در ازای فالو ارسال کنید.

زمانی که یک کد تخفیف یا پیشنهاد ویژه را به مشتریان ارسال می‌کنید، لینک صفحه اینستاگرام را در آن قرار دهید تا مشتریان پس از فالو کردن شما، کد تخفیف یا لینک اختصاصی را دریافت کنند. برای رصد این مسیر می‌توانید به صورت دستی کاربران را چک کنید یا از طریق دایرکت کد تخفیف بفرستید. یا از طریق داشبوردهای ویژه شبکه‌های اجتماعی این اقدام را میسر کنید.

۲. با پیامک کاربران را دعوت به مسابقه کنید.

شبکه‌های اجتماعی نیازمند تعاملات بیشتر از فالو هستند، با ارسال پیامک به مشتریان یا با امکان ارسال پیامک انبوه  برای مخاطبان وسیع‌تری بفرستید و از این طریق تعداد قابل توجهی از افراد را آگاه کرده و به مسابقه دعوت کنید. از آنجایی که کل فرایند به صورت سریع و در تلفن همراه رخ می‌دهد درصد بالای موفقیت برای این روش قابل تصور است.

۳. مشتری را بقاپید!

لینک صفحه اجتماعی را در کمپین‌های پیام کوتاه خود وارد کنید. به عنوان مثال، زمانی که مشتری یک کافه برای پرداخت صورت حساب به صندوق مراجعه می‌کند از وی خواسته می‌شود که عدد ۱ را به شماره کافه بفرستد و سپس یک پیام تشکر و لینک اکانت اینستاگرام برای وی ارسال می‌شود که در صورت فالو کردن می‌تواند از آخرین اخبار، تخفیف‌ها و ... با خبر شود. این امر باعث افزایش چشمگیر پیروان رسانه های اجتماعی نیز می‌شود.

به همین سادگی!

۴. با پیامک میلیونر شوید.

امکان فوق‌العاده‌ای که می‌توانید از خود پیامک به عنوان یک خدمت درآمد کسب کنید در پنل نمایندگی فراهم شده است. به طوریکه با دریافت این پنل و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به راحتی کسب‌وکار خود را رونق دهید، نماینده و کاربر بگیرید.

به موازات آن با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از امکانات تعاملی به تبلیغ و ارتباط از طریق همان پنل برای خود اقدام کنید. کمپین‌های مشترک با برندها برگزار کنید و از طریق پیامک برای آن‌ها و برای خودتان مخاطب جذب کنید. اگر مشاور یا مدیر بازاریابی هستید، می‌توانید برای خود یک پنل بگیرید و بیزنس‌هایی که با آن‌ها طرف هستید را در زیر مجموعه خود اضافه کنید، از این طریق به ازای هر پیامک آن‌ها درصدی به ما تعلق می‌گیرد.

همین حالا با مراجعه به وب‌سایت www.medianasms.com می‌توانید به سادگی درخواست پنل نمایندگی بدهید و مسیر رویاهای خود را هموارتر کنید.

۵. کد دعوت ارسال کنید.

یک شبکه از طریق بازاریابی اس ام اس برای مشتریان و مخاطبان برند خود بسازید. شما می‌توانید برای هر مشتری یک کد دعوت اختصاصی ارسال کنید و از وی بخواهید تا با دعوت دوستان خود به دانلود، ثبت‌نام یا فالو کردن اکانت شما امتیاز دریافت کنند و در خریدهای بعدی تخفیف یا در قرعه‌کشی هدیه دریافت کنند.

از این طریق شبکه‌ای از مشتریان می‌سازید که برای افزایش امتیاز خود برای شما تبلیغات خواهند کرد و دامنه فروش و بازاریابی برند را افزایش خواهند داد.

شرکت مدیانا، تخصصی‌ترین ارایه دهنده خدمات پیامکی، تمام نیازهای افراد و کسب وکارها به امکانات پیامک را در قالب سامانه جامع خدمات پیامکی ارایه داده است. برای اطلاع بیشتر به سایت مدیانا اس ام اس مراجعه کنید.