چند کمک ساده برای حفظ آرامش در فرود اضطراری

فرود اضطراری شاید چیزی نباشد که شما در هر سفر هوایی خود و پس از هر بار خرید بلیط هواپیما آن را تجربه کنید. اما ممکن است روزی در یکی از سفرها، هواپیمایی که شما در آن نشسته ­اید، مجبور به فرود اضطراری شود. فرودی که ممکن است موارد متعددی چون نقص فنی، نامساعد بودن آب و هوا و حتی بد حالی یکی از مسافران دلیل آن باشد. اما با اینکه بسیاری از دلایلی که منجر به فرود اضطراری یک هواپیما می‌شوند ابداً به خطر یا چیزی شبیه به سقوط هواپیما نزدیک هم نیستند، با این حال اغلب مسافران باز دچار ترس و وحشت شده و حس و حالی نا آرام را تجربه می‌کنند. به همین دلیل سعی داریم تا در این مطلب با عنوان " چند کمک ساده برای حفظ آرامش در فرود اضطراری" به شما بگوییم که وقتی در شرایط فرود اضطراری قرار می‌گیرید، چطور باید خود و سایر همسفرانتان را آرام کنید؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

به حرف­های مهمانداران و خلبان پرواز توجه کنید

اگر هواپیما در شرایطی قرار بگیرد که مجبور به فرود اضطراری باشد، این شرایط توسط خلبان به شما اعلام می‌شود. مهمانداران نیز با توجه به دلیلی که به جهت آن هواپیما مجبور به فرود است، دستور العمل­هایی را به مسافران گوشزد می‌کنند که همه باید به آنها توجه کنند. بنابراین اگر در شرایط فرود اضطراری هستید پیش از اینکه نگران شوید، سعی کنید تا با دقت به صحبت­های خدمه پرواز توجه کنید تا بتوانید به عنوان یک مسافر بهترین عملکرد را از خود نشان دهید.

از جای خود بلند نشوید

فراموش نکنید که شما شرایط عادی ای را تجربه نمی‌کنید بنابراین نباید به هیچ عنوان از جای خود بلند شوید. حتی ممکن است در مواقعی از شما خواسته شود که به نحو خاصی روی صندلی بنشینید و حتی با دست از سر خود محافظت نمایید. بنابراین بهتر است صندلی خود را به حالت ایستاده برگردانید، به درستی در جای خود بنشینید، کمربندتان را ببندید و اگر با فرزند خود سفر می‌کنید او را جایی در نزدیکی خود نگاه دارید. بدین ترتیب می‌توانید هم به فرزندتان آرامش بدهید و هم خود تا به زمین نشستن هواپیما، آرام­تر بمانید.

2

کفش­های پاشنه دار خود را از پا درآورید

بد نیست بدانید تفاوت زیادی ندارد که شما برای سفر خود یک بلیط قطار را خریداری کرده­اید یا یک بلیط اتوبوس و یا حتی اینکه قرار است با خرید بلیط هواپیما  به سفر بروید. چرا که در هر صورت کارشناسان سفر به شما توصیه می‌کنند که راحت­ ترین لباس ­های خود را برای نشستن در وسایل نقلیه عمومی، در فاصله میان مبدا و مقصد به تن کنید. بنابراین بهتر است از پوشیدن کفش ­های پاشنه بلند خودداری نمایید اما اگر این موضوع را فراموش کرده­اید و در این سفر هوایی یک کفش پاشنه بلند به پا دارید، حتماً به محض قرارگیری در شرایط فرود اضطراری آن را از پا خارج کنید. فراموش نکنید که شما برای اینکه مجاز به استفاده از سرسره نجات باشید، نباید هیچ کفش پاشنه بلندی به پا کنید چرا که ممکن است تیزی پاشنه شما سرسره را سوراخ کرده و یا حتی این پاشنه، در تکان خوردن­ های هواپیما به هنگام فرود، به شما آسیب برساند.  بنابراین بهتر است برای اینکه از اتلاف وقت جلوگیری کرده و آرامش خود و دیگران را بر هم نزنید، زودتر این کار را به انجام برسانید.

از ماسک و جلیقه نجات خود استفاده نمایید

فراموش نکنید که تعداد ماسک­ های اکسیژن و جلیقه ­های نجات موجود در هواپیما به اندازه صندلی ­های آن است. بنابراین اگر شما به عنوان یک مسافر بر روی یک صندلی نشسته ­اید، به آسانی به جلیقه ­ای دسترسی دارید که در زیر صندلی شما قرار گرفته است. همچنین اگر شرایط به نحوی باشد که خلبان با کاهش ناگهانی ارتفاع مواجه شود ماسک­ های اکسیژن آزاد می‌شوند و شما می‌توانید از آنها استفاده نمایید. بنابراین به هیچ وجه با برداشتن جلیقه یا ماسک دیگران، آرامش آنها را بر هم نزنید و تنها از وسایل تعبیه شده در فضای صندلی خود استفاده نمایید.

3

حفظ جان را به مال ارجح بدانید

اگر در شرایطی قرار دارید که از شما خواسته شده تا در جای خود بنشینید و یا با حفظ فاصله و با آرامش، هواپیما را ترک کنید به دنبال برداشتن چمدان­های خود نباشید. فراموش نکنید که در این شرایط اولویت با حفظ جان شما و سایر مسافران است پس شما نیز حفظ جان را به مال ارجح بدانید و حتی اگر شی ارزشمندی درون چمدان خود دارید، آرامش خود را حفظ کرده و سعی کنید تا در ابتدا جانتان را نجات دهید. توصیه می‌کنیم برای بررسی شرایط مشابه مقاله ­ای با عنوان " نجات یافته­ ی یک سانحه­ ی هوایی باشیم! " را نیز در وبلاگ قاصدک 24 مطالعه نمایید.

4

در پایان یادآور می‌شویم که با اینکه کم یا زیاد، درصدی از احتمال وقوع سوانح در تمامی وسایل نقلیه وجود دارد. اما به طور مطلق نمی‌توان گفت که آیا با خرید یک بلیط هواپیما بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرید یا یک بلیط اتوبوس، بنابراین بهتر است پس از خرید انواع بلیط سفر از مجموعه ­های معتبری نظیر قاصدک 24 با خاطری آسوده به استقبال سفر بروید و اگر در شرایط نامساعدی قرار گرفتید، در اولین گام فقط و فقط آرامش خود را حفظ کنید. فراموش نکنید که در قاصدک 24 علاوه بر انواع بلیط سفر می‌توانید بیمه مسافرتی دلخواه خود را نیز به صورت آنلاین خریداری نمایید و حتی هتل مورد نظرتان را هم در سراسر ایران رزرو نمایید. نکته جالب توجه اینجا است که با دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 نیز می‌توانید به تمامی این خدمات در زمانی کوتاه دست یابید، پس همین حالا این اپلیکیشن را از کافه بازار دانلود نمایید.