8 عاملی که بر قیمت هتل­ها تأثیر می­گذارند

قیمت یا به عبارت دیگر هزینه نخستین چیزی است که رفتار اقتصادی ما را شکل می­دهد. چه هنگام خرید یک محصول باشد و چه موقع رزرو یک هتل. هیچ کس دوست ندارد برای یک هتل بی کیفیت پول زیادی هزینه کند. از سوی دیگر انتظار پیدا کردن یک هتل همه چی تمام با قیمت­های پایین هم چندان منطقی نیست. اما تا به حال این سئوال برایتان پیش آمده که ارزش یک هتل چطور تعیین می­شود؟ در مقاله “8 عاملی که بر قیمت هتل ها تأثیر می گذارند”، ما به دنبال پاسخ پرسش شما رفته­ایم.

1. فراز و نشیب­های اقتصادی

خیلی ساده است! بالا و پایین شدن­های اقتصاد داخلی و نیز اقتصاد جهان نقش عمده­ای در قیمت هتل­ها دارد. به این صورت که اگر اوضاع اقتصادی خوب باشد، هتل­ها هم می­توانند به سراغ قیمت­های بالاتر بروند. در چنین شرایطی مشتریان هم پول بیشتری برای خرج کردن دارند. ضمن اینکه تعداد گردشگران خارجی نیز بیشتر خواهد شد. به عبارت دیگر هتل­هایی که بیشتر پذیرای گردشگران خارجی هستند، شانس دوچندانی برای قیمت­های بالاتر دارند. شاید مثال مشهود در این زمینه، شیوع ویروس کرونا باشد که هتل­ها را در دوره پساکرونا دستخوش تغییرات مهمی خواهد کرد.

2. موقعیت مکانی هتل

شکی نیست که لوکیشن هتل نقش مهمی در قیمت آن دارد. اگر یک هتل به جاذبه­های دیدنی، مراکز خرید یا مرکز شهر نزدیک باشد؛ ارزش آن چند برابر است. اما اگر یک هتل مجهز با تمام امکانات دور از شهر و جاذبه­های آن باشد، مجبور است برای جذب مشتری قیمت­های خود را پایین بیاورد. به طور مثال برای آنهایی که به دنبال رزرو هتل مشهد  هستند، نزدیک بودن هتل به حرم یک اولویت مهم است؛ بنابراین اگه شما نیز جز افرادی باشین که بخواهید از نظر موقعیت مکانی بهترین و مناسب­ترین هتل را در مشهد انتخاب کنید پیشنهاد ما آسان­ترین روش برای رزرو هتل مشهد مراجعه به سامانه رزرو هتل جااینجاس می­باشد.

3. رقابت بین هتل­های داخلی بر سر قیمت گذاری

رقابت چیزی است که هتل­ها تلاش می­کنند آن را با دیگر هتل­های نزدیک خود، حفظ کنند. در حقیقت تلاش هتل­ها بر این است که قیمتشان با هتل­های اطراف خود که خدمات و سرویس مشابه ارائه می­دهند، منطبق باشد. بد نیست این قاعده را بدانید که هتل­های رقیبی که در نزدیکی یک هتل وجود دارند، حکم رفیق را هم برای آن دارند. چطور؟ حضور آنها باعث افزایش تقاضا و اندازه بازار در آن منطقه می­شود.

4. ساختمان هتل و تمیزی اتاق­ها

مسافران فکر می­کنند اگر مجبور به کوتاه آمدن در مورد نظافت اتاق­ها باشند، هتل­ها هم باید یک قدم پیش بگذارند. این قدم می­تواند پایین آوردن قیمت­ها باشد. اما اگر یک هتل هر روز به خدمه برای تمیز کردن اتاق­ها پول پرداخت کرده و اتاق­ها عاری از هر گونه حشرات موذی باشند، وضعیت متفاوت خواهد بود. در واقع هر چه ساختمان هتل و اتاق­های آن تمیز به نظر برسند، مهمان­ها هم از قیمت رضایت خواهند داشت.

5. نوع اتاق­های هتل

پس از رزرو هتل یکی از نکاتی که مورد توجه قرار میگیرد نوع واحدهای اقامتی یک هتل است و نقش مهمی در این موضوع دارد که مهمان­ها چقدر باید برای اقامت خود پول خرج کنند. برای مثال قیمت یک باب سوئیت پرزیدنتال با اتاق یک تخته برابری نمی­کند؛ به هر حال اولی فضا و خدمات بیشتر و متفاوتی در اختیار شما قرار می­دهد. بهتر است بدانید که وجود امکاناتی مانند تختخواب، تلویزیون، یخچال، مینی بار، وای فای رایگان، چای یا قهوه ساز می­تواند نرخ اتاق­های هتل را بالا و پایین کند.

6. دسترسی یا عدم دسترسی به روم سرویس

قبل از هر چیز باید بدانید که روم سرویس یکی از خدمات رفاهی هتل­ها است و لزوما یک امکانات ضروری نیست. بنابراین اگر اتاقی روم سرویس داشته باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود. به هر حال در چنین شرایطی هتل­ها باید ساعت کار رستوران و پرسنل خود را افزایش دهند و بدون شک هزینه آن محاسبه خواهد شد.

31

7.حضور تکنولوژی در هتل

تکنولوژی به سرعت در حال رشد است. صنعت هتلداری هم حالا یاد گرفته چگونه از فناوری برای بهبود اقامت مهمان­ها و ارزش هتل­ها استفاده کند. فناوری­هایی مثل چک این یا چک اوت آنلاین و کلیدهای دیجیتالی می­توانند توقعات مشتریان را تا حد زیادی برآورده کرده و این یعنی یک بازی برد-برد! برای مسافران دیگر از پروسه­های زمان بر و خسته کننده خبری نیست و برای هتل­ها هم از هزینه­های نیروی کار.

این مطالب را هم بخوانید:

چرا قیمت هتل­ها در بازه­های زمانی مختلف نوسان دارد؟

فناوری هایی که صنعت هتلداری را متحول کردند؟

6 مورد از ویژگی های شگفت انگیز هتل های هوشمند

8. نظرات منفی و مثبت کاربران

هیچ هتلی دوست ندارد که بازخورد منفی از مشتریان خود دریافت کند. اما واقعیت این است که کامنت­های منفی کاربران تأثیرگذار است؛ به ویژه روی آنهایی که قرار است برای اولین بار یک هتل را تجربه کنند. شاید جالب باشد بدانید که بر اساس یک مطالعه صورت گرفته؛ 95 درصد مسافران قبل از رزرو هتل نظرات دیگر کاربران را در مورد آن می­خوانند.

رزرو هتل در جااینجاس و 8 عامل بالا

8 عاملی که به آنها اشاره کردیم، ارزش یک هتل را تعیین می کنند. شما هم می­توانید هنگام رزرو هتل خود در جااینجاس به سادگی این عوامل را مورد بررسی قرار دهید. مثلا اگر بخواهید یکی از هتل­های کیش را رزرو کنید، می­توانید به موقعیت مکانی، دوری و نزدیکی آن به جاذبه­های تفریحی و تجاری دقت کنید؛ و حتی اینکه هتل تا اسکله تفریحی کیش یا مراکز خرید پردیس چقدر فاصله داشته باشد را هم می­توانید به آسانی در صفحه هتل­های کیش مشاهده کنید.

برآورد نظرات کاربران در مورد هتل هم می­تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. چرا که ما تجربیات مثبت و منفی کاربران را در مورد همه هتل­ها انعکاس داده­ایم. از درون این کامنت­ها شما می­توانید به موضوعات دیگری مانند تمیزی اتاق­ها، خدمات آنها و فاصله تا مکان­های مهم پی ببرید.