سایه تنش بر اخبار سیاسی هفته

به گزارش روابط عمومی شهر خبر، مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توییتر درباره فشار های خارجی با عاملان داخلی نوشت: «ماه‍‌های آینده پرحادثه خواهد بود. اما تاریخ ایران، خصوصا یک دهه اخیر، به ما می‌گوید همیشه وقتی فشار خارجی تشدید می‌شود، باید به دنبال عامل داخلی گشت.»

دومین خبر پربازدید به احتمال درگیری نظامی آمریکا علیه ایران اختصاص داشت. به گفته برخی از تحلیل‌گران بیماری کرونا عامل تاخیر این درگیری بوده است. در این خصوص روزنامه گاردین نوشت که اگر ایران و آمریکا  واقعاً تمایلی به درگیری ناخواسته با یکدیگر ندارند باید هر چه سریع‌تر یک خط تماس اضطراری بین هم ایجاد کنند.در گزارش این روزنامه انگلیسی با اشاره به ماجرای نزدیکی قایق‌های تندرو سپاه به ناو امریکایی در خلیج فارس آمده است: این تنش‌ها برای نخستین بار نیست که رخ می‌دهد، اما در شرایط فعلی که دو کشور درگیر مبارزه با کووید۱۹ هستند اگر واقعاً تمایلی به درگیری ناخواسته با یکدیگر ندارند باید هر چه سریع‌تر یک خط تماس اضطراری بین هم ایجاد کنند.

طبق اخبار باشگاه خبرنگاران نیز در گزارشی به ماجرای شهادت مجید شریف واقفی پرداخته است که کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. در این خبر تشریح شده که چگونه این شهید توسط همسرش که گرایشات مارکسیستی داشته، به منافقان تحویل داده شده و به شهادت می‌رسد. شهید شریف واقفی ابتدا در لیست سازمان مجاهدان خلق بود و پس از آنکه این گروه منحرف شد و بین اعضای آن فاصله افتاد از آنها جدا شد و در نهایت توسط همین گروه نیز به شهادت رسید.

دیگر خبر پربازدید به دستور فرمانده کل ارتش به نیرویهایش جهت آمادگی در برابر زلزله مربوط می‌شود. این دستور در پی زلزله اخیر استان تهران و برخی استان‌های همجوار به فرماندهان ارتش داده شد.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبارایران واخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار سیاسی به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.