6 راهکار مناسب برای از بین بردن چاقی صورت

از گذشته تاکنون کاهش وزن یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که افراد با آن روبرو می‌شوند حال فکر کنید که برخی از آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا تنها از شر چربی‌های تجمع شده در ناحیه‌ای خاص از بدنشان را خلاص شوند. مطمئنا این مسئله نه تنها سخت‌تر بلکه به مراتب زمان‌برتر خواهد بود. خصوصا اگر چربی‌های اضافه و تجمع شده کاملا شما را ناامید کرده باشند. خوشبختانه امروزه در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که هر روزه روشی جدید برای رسیدن به خواسته‌هایمان معرفی می‌شود. اگر در نظر دارید که چاقی صورت خود را از بین ببرید نیازی نیست نگران باشید در این مقاله در نظر داریم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که شما را به خواسته‌تان می‌رساند. با ما همراه باشید.

روش‌های از بین بردن چاقی صورت

  • ورزش صورت

از تمرینات صورت می‌توان برای بهبود ظاهر صورت، مبارزه با پیری و بهبود قدرت عضلات استفاده کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که تمرینات روزانه صورت در تقویت عضلات صورت نیز بسیار موثر است و علاوه‌برآن؛ چاقی صورت شما را از بین می‌برد. برخی از محبوب‌ترین این تمرینات عبارتند از؛ پف‌کردن گونه های و فشار هوا از یک طرف به سمت دیگر، ضربه‌زدن لب‌ها به صورت متناوب و لبخندزدن در حالی‌که دندان‌های‌تان را به هم چسبانده‌اید. شواهد محدودی نیز گزارش داده‌اند انجام این تمرینات صداهای ماهیچه‌ای را در صورت ایجاد می‌کنند. مطالعه دیگر نشان داده است که انجام تمرینات عضلات صورت آن هم برای دو بار در روز به مدت هشت هفته ضخامت عضلات و جوانی صورت (3Trusted Source) را برای شما به همراه خواهد داشت.

  • اضافه کردن کاردیو به روتین زندگی

در بسیاری از مواقع چربی‌های اضافه در صورت، در نتیجه وجود چربی‌های اضافه در بدن به وجود می‌آید. و در صورتی که شما وزن‌تان را کاهش دهید آن چربی‌ها نیز به صورت خودکار از بین می‌روند و صورتی لاغر و باریک را برای شما به همراه می‌آورند. کاردیو، که از آن‌ها به عنوان ورزش هوازی نیز یاد می‌شود و یا هر نوع فعالیت بدنی دیگر که منجر به افزایش ضربان قلب شود یکی از موثرترین روش‌هایی‌ست که می‌توانید برای کاهش وزن در پیش گیرید. مطالعات متعددی در این راستا صورت گرفته که نشان می‌هد قلب در تقویب چربی‌سوزی بدن نقش موثری ایفا می‌کند. از همین رو توصیه می‌شود هر هفته 150 تا 300 دقیقه ورزش متوسط و شدید را در دستور کار خود قرار دهید و تقریبا 20 تا 40 دقیقه کاردیو را تجربه کنید.

  • آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب برای سلامتی کلی شما بسیار مهم است و اگر به دنبال رفع چاقی صورت هستید، این روش می‌تواند برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. مطالعات نشان می‌دهد آب احساس آرامش شما را حفظ کرده و کاهش وزن را برای شما به ارمغان می‌آورد. در حقیقت، یک مطالعه کوچک در افراد مسن نشان داده نوشیدن آب همراه با صبحانه تقریباً 13درصد از کالری دریافتی را کاهش داده است. یک مطالعه دیگر نیز نشان داده نوشیدن آب به طور موقت سوخت و ساز بدن را 24 درصد افزایش می‌دهد. با توجه به این مسئله که افزایش تعداد کالری‌هایی که در طول روز می‌سوزانید می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. پس نوشیدن مقدار زیاد آب را در دستور کار خود قرار دهید. نکته قابل توجه این است که نوشیدن آب زیاد می‌تواند احتباس مایعات را کاهش دهد، و از نفخ و پف صورت در صورت شما جلوگیری کند.

  • مصرف الکل را کنار بگذارید

در حالی که لذت بردن از شراب گاه‌به‌گاه شراب به همراه شام خوب است، اما مصرف بیش از حد الکل شما می‌تواند یکی از بزرگترین عوامل افزایش چربی صورت و نفخ صورت باشد. الکل از کالری بسیار بالایی برخوردار بوده و مواد مغذی بسیار کمی دارد که این مسئله می‌تواند خطر افزایش وزن را در شما زیاد کند. از همین‌رو مصرف مشروبات الکی خود را کنترل کنید تا بر روی چاقی صورت و افزایش وزن‌تان نیز کنترل داشته باشید. مطابق دستورالعمل‌های رژیمی دنیا، نوشیدن متوسط الکل به‌طور حداکثر دو لیوان در روز برای آقایان و حداکثر یک لیوان در روز برای زنان تعریف شده است.

  • کربوهیدرات کمتری مصرف کنید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند کوکی‌ها، کراکر و پاستا مقصرهای متداول افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی هستند. رژیم غذایی لاغری مناسب یکی از راه های خوب و مناسب برای رفع چاقی صورت است. این کربوهیدرات‌ها به شدت فرآوری شده و فاقد هرگونه فیبر و مواد مغذی می‌باشند و بجز قند و کالری چیز مثبتی را با خود به همراه ندارند. از آنجا که آن‌ها حاوی فیبر بسیار کمی هستند، به سرعت هضم می‌شوند و پرخوری را برای افراد به بار می‌آورند. طی تحقیقاتی که در این راستا صورت گرفته، بزرگسالان با مصرف مقدار زیادی کربوهیدرات پس از گذشت 5سال با مقداری بیشتری از چربی‌های شکمی روبرو شده اند. اگرچه هیچ مطالعه‌ای به طور مستقیم اثرات کربوهیدرات تصفیه شده بر چربی صورت را بررسی نکرده است، اما مصرف بیشتر غلات نه تنها به کاهش وزن شما کمک می‌کند بلکه می‌تواند چربی‌های صورت را نیز از بین ببرد.

نکته : تمام مواردی که به تغییر برنامه رژیم غذایی شما مربوط است باید حتما زیر نظر متخصص تغذیه انجام پذیرد. از گرفتن رژیم های غذایی غیر اصولی مثل رژیم کانادایی،کتوژنیک، رژیم لاغری شیر و خرما و... جدا خوداری کنید.

2

  • برنامه خواب دقیق

داشتن یک استراتژی منظم برای خواب، می‌تواند منجر به کاهش وزن شده و به شما در از دست دادن چربی صورت نیز کمک کند. کمبود خواب می‌تواند باعث افزایش سطح کورتیزول شود. هورمون استرس که لیست بلند بالا از عوارض را با خود به همراه دارد که افزایش وزن از جمله مهم‌ترین آنهاست. مطالعات نشان داده‌اند که مقادیر بالای کورتیزول می‌تواند اشتها را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را تغییر دهد و در نتیجه منجر به افزایش ذخیره چربی شود. علاوه بر این، فشار در خواب بیشتر ممکن است به شما در از دست دادن چربی‌های اضافی کمک کند. یک مطالعه نشان داده کیفیت بهتر خواب با افزایش احتمال موفقیت در کاهش وزن همراه است. در مقابل، مطالعات نشان می‌دهد که کمبود خواب می‌تواند باعث افزایش مصرف مواد غذایی، باعث افزایش وزن و سوخت و ساز بدن شود. در حالت ایده‌آل، حداقل هشت ساعت خواب در هر شب را برای کنترل وزن و از دست دادن چربی صورت درنظر بگیرید.