چطور یک طراح حرفه ای با درآمد عالی شویم؟

حدودا 5 سال پیش بود که می‌خواسم وارد فعالیت طراحی گرافیکی و همینطور طراحی تیزرهای تبلیغاتی شوم. خب مثل همه افراد به عنوان اولین قدم، سری به سایت‌هایی زدم که در این زمینه کار می‌کردند و به مشتریان خدمات می‌دادند. اما می‌دانید بعد از دیدن چند تیزر، ویدیو و طرح گرافیکی، چه اتفاقی افتاد؟ کاملا نا امید شدم! چرا؟

چون نمونه کارهای سایت‌هایی که به سراغشان رفته بودم خیلی حرفه‌ای بود و واقعا من را می‌ترساند. با خودم فکر می‌کردم که چطور قرار است آنقدر حرفه‌ای شوم که بتوانم چنین تیزرها، انیمیشن‌ها و تصاویر گرافیکی درست کنم؟ در هر حال و با تمام ناامیدی کارم را شروع کردم اما جالب است بدانید که در کمتر از یک سال توانستم مشابه همان نمونه کارها و حتی گاها بهتر از آنها را بسازم. چطور؟ شاید فکر کنید به کمک آموزش‌های حرفه‌ای اما نه!

درست است که آموزش دیدن نقش زیادی در موفقیت من داشت (و برای شما هم همینطور است) اما موضوع اینجاست که من در میانه کار متوجه شدم برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای، لزوما نباید خودم از صفر یک تیزر یا تصویر را پیاده سازی کنم، بلکه می‌توانم از طرح‌های آماده کمک بگیرم. یعنی چه؟ با مطالعه ادامه این مقاله به خوبی متوجه صحبت‌های من می‌شوید و می‌فهمید که چطور مثل خیلی از طراحان دیگر در زمان کم، درآمد خوبی داشته باشید.

پروژه آماده افترافکت

1

اگر کمی در زمینه طراحی ویدیو و ادیت فیلم فعالیت کرده باشید، می‌دانید که در این حیطه یک نرم افزار به شدت قدرتمند و کارا، به نام افترافکت وجود دارد. خب اگر می‌خواهید از طریق کار با این ابزار رایگان درآمد داشته باشید، باید به شما مژده دهم که با دانلود پروژه آماده افترافکت می‌توانید مسیر روبرویتان را به شدت هموار کنید.

این یعنی لازم نیست برای ساخت یک تیزر ویدیویی 10 ثانیه‌ای-که احتمالا دستمزد خوبی هم بابت آن می‌گیرید- خیلی خودتان را به زحمت انداخته و ساعت‌های زیادی را صرف ساختن یک پروژه کنید. بلکه می‌توانید به راحتی سراغ یک وب سایت معتبر ارائه دهنده پروژه‌های آماده افترافکت رفته و بعد از مشاهده طرح‌های آماده، یک یا چند تای آنها را خریداری کنید.

در ادامه و با توجه به اینکه فایل خریداری شده یک فایل لایه باز است، می‌توانید آن را در نرم افزار افترافکت باز کرده و تغییرات دلخواه مشتری را رویش اعمال کنید. حالا به راحتی و با کمترین زمان ممکن، پروژه مورد نظرتان را ساخته‌اید. اگر به دنبال یک وب سایت معتبر و البته دارای آرشیو جامع و کامل برای دانلود پروژه آماده افترافکت هستید، khalajfx را به شما پیشنهاد می‌کنم.

دانلود فوتیج ویدیویی یا استوک فوتیج

یکی دیگر از انواع پروژه‌هایی که امروزه مشتریان زیادی دارد، ویدیوهای تبلیغاتی کوتاه هستند. مثلا ویدیویی کوتاه از عبور یک هواپیما که قرار است در میان پروژه مشتری شما قرار گرفته یا اصلا کل پروژه باشد. در حالت عادی شما باید برای ساختن چنین تیزر و ویدیویی زمان زیادی را صرف کرده و خب در مقابل هزینه زیادی را هم به عنوان دستمزد به مشتری پیشنهاد دهید.

اما بار دیگر پروژه‌های آماده می‌توانند به شما کمک کنند. می‌توانید به راحتی با دانلود فوتیج ویدیویی یا استوک فوتیج ‌ها، پروژه‌های خودتان را جلو برده به خوبی در این بازار محبوب کار کنید. اگر می‌خواهید از این روش درآمدی استفاده کرده و به عنوان یک طراح ویدیو حرفه‌ای فعالیت کنید، بعد از یادگیری کار با نرم افزارهایی مثل افترافکت یا پریمیر، نیاز به یک مرجع مناسب دانلود فوتیج ویدیویی دارید.

بار دیگر به عنوان یک آرشیو کامل و همه چیز تمام، وب سایت خلج اف ایکس را به شما پیشنهاد می‌کنم. در این سایت می‌توانید از بین ده‌ها فوتیج ویدیویی آماده و با قیمت مناسب، پروژه‌های دلخواه را انتخاب کنید. همینطور می‌توانید در صورت نیاز، به صورت کامل همه فوتیج ها را با قیمت بسیار پایین و به صرفه خریداری کنید.

دانلود موکاپ فتوشاپ

2

احتمالا بارها در اینستاگرام یا وب سایت‌های فروشگاهی، تصاویری از محصولات را مشاهده کرده‌اید که پس زمینه بسیار متفاوت و خاصی دارند. خب ممکن است در نگاه اول با خودتان فکر کنید که این وب سایت چقدر برای ساخت چنین بک گراندهایی هزینه صرف کرده یا این پیج اینستاگرام، مطمئنا با یک گرافیست خیلی حرفه‌ای و کاربلد همکاری می‌کند. اما بهتر است بدانید که تمامی این تصاویر محصولات زیبا، صرفا به کمک موکاپ های آماده شکل گرفته‌اند.

موکاپ ها، طرح های لایه بازی هستند که در برنامه فتوشاپ قابلیت ایجاد تغییرات روی آنها را دارید. مثلا می‌توانید رنگ پس زمینه را در آنها عوض کنید، یک محصول را در مکان دلخواه قرار داده و تغییرات بی نهایتی را رویشان اعمال کنید. بنابراین برای ساخت یک پست اینستاگرامی یا تصویر یک محصول فروشگاهی و... باید روی کمک موکاپ ها حساب باز کنید.

در حال حاضر سایت khalajfx یک آرشیو کامل و البته باکیفیت از موکاپ های برتر فتوشاپی را در اختیار افرادی که نیاز به آنها دارند قرار داده. شما هم اگر قرار است مثل یک طراح حرفه‌ای کار کنید، باید سری به این آرشیو بزرگ بزنید.

کلام آخر؛ حوصله طراحی ندارید؟!

3

یکی از شغل‌های دوست داشتنی و بی‌دردسر در هر بازاری، واسطه‌گری است! ممکن است شما به عنوان یک آژانس تبلیغاتی فعالیت کنید یا حتی به عنوان یک گرافیست به مشتریان خدمات دهید. در حین فروش خدمات، شاید بعضی از مشتریان شما نیاز به یک سری پروژه‌های تبلیغاتی مثل ساخت تیزر و... داشته باشند.

خب در چنین شرایطی برای اینکه مشتریان را از دست ندهید، باید خدمات گفته شده را به آنها ارائه کنید. اما چطور؟ وقتی که نه حوصله کار با نرم افزارهای ویدیویی را دارید و نه اصلا زمان آن را؟ خب بهترین پاسخ و پیشنهاد، خرید خدمات تبلیغاتی و ویدیویی است.

به عنوان نمونه اگر نیاز به طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام دارید یا اگر برای مشتری خود یک استوری ویدیویی جذاب می‌خواهید و باید با یک شرکت معتبر برای خدمات طراحی تیزر همکاری کنید، می‌توانید به سراغ خلج اف ایکس بروید. در این وب سایت علاوه بر فروش پروژه‌های آماده و البته آموزش، خدمات طراحی تیزر تبلیغاتی، طراحی تیزر اینستاگرام و... هم با کیفیت بالا انجام می‌شود. پیشنهاد می‌کنم برای مشاهده نمونه کارها، به صفحه تیزر تبلیغاتی اینستاگرام مراجعه کنید.

امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده و بتوانید به کمک راهکارهای ارائه شده، مثل یک طراح حرفه ای کسب درآمد کنید. با آرزوی موفقیت.