چگونه با سیستم ردیاب ماشین کار کنیم و امنیت خودرو را تامین کنیم؟

چگونه با سیستم ردیاب ماشین کار کنیم و امنیت خودرو را تامین کنیم؟ کاربردهای جی پی اس متفاوت است و قطعا برای راه اندازی هر قسمت از آن باید دستورالعمل های لازم را بلد باشید!

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل نحوه کارکرد صفر تا صد جی پی اس های متفاوت را بررسی کنیم و نکات لازم برای راه اندازی و از کار انداختن هر یک را نیز بیان کنیم.

همانطور که می دانید جی پی اس ها انواع مختلفی دارند و قطعا نحوه کار هر یک با نمونه های دیگر کمی متفاوت خواهد بود. هر چند که ماهیت و چیستی همه آن ها یکسان است و یک هدف را دنبال می کنند اما تفاوت های خاصی نیز دارند.

به طور مثال نحوه نصب gps خودرو، یکی از مواردی است که در مدل های مختلف، فرق دارد. بهترین راه برای اطلاع از روش ها و نکات هر مدل جی پی اس، مطالعه دفترچه راهنمای آن است. اما مسئله ای که وجود دارد یکپارچگی دستور العمل کلی برای استفاده از انواع جی پی اس است که در این مقاله به آن می پردازیم.

 

درک ماهیت جی پی اس و مطلع شدن از باید و نبایدهای آن

اگر می خواهید به خوبی از هر وسیله ای استفاده کنید، در مرحله اول باید نحوه استفاده و خط قرمزهای آن را بشناسید. قطعا جی پی اس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به صورت کلی انواع جی پی اس به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • ردیاب خودرو
  • ردیاب شخصی
  • ردیاب حیوانات

همه ی مدل هایی که در این سه دسته قرار میگیرند با یک سیمکارت کار می کنند! ردیاب ها به واسطه سیم کارتی که درون آن قرار میدهیم مواردی که باید را اطلاع رسانی می کنند. در اصل شرایط متفاوتی برای هر ردیاب تعریف شده است که در صورت قرارگیری در این شرایط، مالک از طریق پیامک متوجه خواهد شد. شرایطی مانند روشن شدن خودرو، رانندگی با سرعت غیر مجاز و موارد دیگر.

نکته ای که در این قسمت باید به آن توجه داشته باشید، این است که سیمکارت را شارژ کنید سپس درون ردیاب قرار دهید.

41

نحوه کارکردن با انواع جی پی اس خودرو

جی پی اس های خودرو نیز مدل های متفاوتی دارند که از نمونه های آن می توان به جی پی اس دیاگ، مغناطیسی یا همان آهنربایی، فندکی و کابل شارژی اشاره کرد. برخی از این مدل ها به عنوان جی پی اس موتور سیکلت نیز انتخاب می شوند.

تمامی این نمونه ها مانند جی پی اس شخصی، به یک سیمکارت نیاز دارند. با توجه به نوع جی پی اس خودرو، نصب آن نیز متفاوت است. به طور مثال جی پی اس های مغناطیسی دارای یک باتری هستند که ظرفیت های مختلفی دارند و به قسمت های مختلف ماشین می چسبند. جی پی اس های دیاگ نیز برای سارقین غیر قابل تشخیص هستند و مانند قطعه ای از ماشین در قسمت موتور قرار می گیرند.

برخی دیگر نیز دارای سیم هستند و باید از یک قسمت ماشین، برق مورد نیاز برای کار جی پی اس را فراهم کنید. اگر به دنبال محصولی مانند ردیاب افراد هستید که نیاز به نصب و سیم کشی نداشته باشد، انواع ردیاب کابل شارژ مناسب شما هستند. این دسته از ردیاب ها به سادگی توسط سارقین شناسایی نمی شوند و نیاز به هیچگونه سیم کشی ندارند.

42

مهم ترین مسئله در ایجاد امنیت خودرو به وسیله جی پی اس

نصب و راه اندازی انواع جی پی اس خودرو، کار سخت و طاقت فرسایی نیست و به سادگی انجام می شود اما مسئله ای که اهمیت بالایی دارد این است که شرایط را به بهترین شکل فراهم کنید. گاهی اوقات تنها یک انتخاب اشتباه (حتی با پرداخت هزینه های سنگین) امنیتی که می خواستید لحاظ کنید را کاملا بی معنی می کند.

به طور مثال افرادی که مدام در سفرهای کاری هستند یا ماشین های سنگین باربری دارند و می خواهند جی پی اس خودرو نصب کنند، باید به وضعیت های احتمالی که در آن قرار می گیرند نیز فکر کنند و برنامه ریزی دقیقی برای این شرایط داشته باشند. برای این ماشین ها استفاده از ردیاب های نظامی با باتری های قدرتمند بهترین انتخاب است.

به صورت کلی، آنچه در نظر داریم تا بگوییم این است که نحوه استفاده و نصب ردیاب خودرو کار خیلی سختی نیست، چه بسا بسیاری از ردیاب های ماشین نیاز به نصب ندارند! آنچه مهم است، انتخاب یک ردیاب مناسب با شرایط شماست.

از این رو پیشنهاد می کنیم قبل از خرید جی پی اس به خوبی تحقیقات خود را انجام دهید و یک انتخاب مناسب داشته باشید. تنوع و مدل های انواع ردیاب ماشین بسیار بالاست و شاید این مسئله باعث شود که شما احساس سردرگمی کنید.

پیشنهاد ما این است که به سایت جی پی اس خودرو، سر بزنید و از دسته بندی های متفاوت، محصولاتی که با بودجه شما همخوانی دارند را بررسی کنید.