مشاوره آنلاین پزشکی چیست؟

پیشرفت تکنولوژی آنقدر سریع و همه جانبه است که نقش پر رنگ آن در زندگی بشر امروز را نمی توان نادیده گرفت، یکی از مهم ترین استفاده ها از کاربردی ترین تکنولوژی روز دنیا، یعنی اینترنت، استفاده از آن در حوزه پزشکی است. حتما شما هم امروزه اصطلاح " مشاوره پزشکی آنلاین" را شنیده اید، اگر این سوالات در ذهن شما شکل می گیرد که اصلا این سبک از مشاوره چگونه است، چه سوالاتی را می توان از این طریق با پزشکان در میان گذاشت، در کدام زمینه های پزشکی می توان از مشاوره آنلاین بهره مند شد و مزایای این گونه مشاوره پزشکی چیست بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چگونگی مشاوره آنلاین پزشکی

همان طور که ذکر کردیم استفاده از اینترنت ابعاد گوناگونی دارد که بسیاری از آنها جهت رفاه حال بشر امروزی و با توجه به سبک زندگی امروز طراحی می شود، زندگی در شهر های شلوغ و پرترافیک، مشغله های کاری بی شمار، عدم دسترسی عده ای از افراد به پزشکان با تجربه، شرایط سخت سفرهای درون شهری و برون شهری و امثال آن سبب شده است تا فعالان حوزه اینترنت و پزشکی با تلفیق این دو زمینه پرکاربرد، سبک خاصی از مشاوره را با عنوان " مشاوره آنلاین پزشکی" ابداع کنند.

در این سبک از مشاوره ما بدون نیاز به صرف زمان و هزینه برای مراجعه به مطب پزشک، بدون این که مجبور باشیم ساعت های متوالی در ترافیک و مطب به انتظار دریافت نوبت و یا نوبت ویزیت شدن بنشینیم، می توانیم به راحتی مشکل خود را به صورت آنلاین با پزشک در میان گذاشته و از او مشاوره بگیریم، در این نوع مشاوره می توان از روش های مکملی چون ارتباط تصویری، تلفنی و حتی در صورت لزوم مراجعه حضوری نیز بهره مند شد.  در مشاوره آنلاین، تنها در صورت نیاز به ویزیت حضوری، پزشک آنلاین، ما را به پزشک متخصص دیگری ارجاع داده و یا نوبت ویزیت حضوری جهت مراجعه به مطب در اختیار ما قرار می دهد.

در حال حاضر سایت دکتر ساینا را می توان معتبرترین وبسایت مشاوره آنلاین پزشکی ( www.drsaina.com ) در ایران دانست، که با ارائه خدمات با کیفیت به جامعه، ما را از صرف هزینه و هدر رفتن وقت و حوصله بی نیاز می کند. این استارتاپ تا به حال بیش از 1.000.000 مشاوره داده است.

3

راجع به چه مشکلاتی می توانیم به صورت مشاوره آنلاین با متخصصین صحبت کنیم؟

شاید این سوال بسیاری از ما باشد که چه زمانی می توانیم از مشاوره آنلاین بهره مند شویم؛ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، ما جهت مشاوره آنلاین با هر پزشک و در هر تخصصی نیاز به شرایط خاص نداریم، حتما برای هر یک از ما این مسئله پیش آمده است که برای یک پرسش کوتاه در خصوص بیماری، نحوه و میزان مصرف دارو، علائمی که نیاز به مشاوره جهت تشخیص بیماری دارد و یا حتی نشان دادن یک برگه آزمایش ساعت ها در مطب پزشک معطل مانده باشیم. در حقیقت مشاوره آنلاین امکانی را برای ما فراهم می سازد تا جز در موارد واقعا ضروری نیازی به حضور در مطب پزشک نداشته باشیم، بنابراین می توان گفت برای هر نوع مشکلی می توان از این سبک مشاوره استفاده کرد.

چه کسانی به مشاوره آنلاین نیاز دارند

بسیار پیش آمده است که دچار بیماری یا شرایطی شده ایم و از صحبت کردن حضوری در خصوص مشکلمان با پزشک دچار خجالت شده باشیم، مشکلاتی نظیر اختلال در روابط زناشویی، مشکلات جنسی، اختلالات دستگاه تناسلی، حتی در مواردی حادتر مثلا داشتن روابط پر خطر جنسی و احتمال ابتلا به ایدز و بیماری های مقاربتی و یا حتی مشکلات روانی و عاطفی که از بازگو کردن آنها در حضور دیگران معذوریم، در تمام این موارد ذکر شده می توان با آسودگی خیال از ناشناس ماندن و قضاوت شدن، از مشاوره آنلاین پزشکی در حوزه تخصصی مورد نظر بهره مند شویم.

گاهی دسترسی به یک پزشک متخصص با تجربه برای ما امکان پذیر نیست، یا مثلا برخی از ما که در مناطق محروم دور از شهرهای بزرگ زندگی می کنیم، خانم های باردار یا مادران تازه زایمان کرده که امکان خروج از منزل به سختی برای مان فراهم می شود، سالمندان، معلولین، افراد افسرده و صدها نمونه دیگر از ما که مشکل داریم اما توان مالی یا امکان صرف وقت کافی برای حل مشکل پزشکی و بهداشتی خود نداریم، در هر زمینه ای که دچار مشکل یا بیماری هستیم، می توانیم با متخصصین آن حوزه به صورت آنلاین مشورت کرده و به بیان مشکل خود بپردازیم.

یکی از شرایطی که لزوم استفاده از مشاوره آنلاین پزشکی را بیش از هر زمان به رخ کشید، روزهای قرنطینه و شیوع کرونا بود، برای آن دسته از ما که در این دوران دچار مشکل و بیماری بودیم و یا احساس می کردیم ممکن است به بیماری مبتلا شده باشیم و نیاز به مشاوره با پزشک داشتیم، اما شرایط اجازه حضور در مراکز شلوغی چون درمانگاه ها و اورژانس های مراکز پزشکی نمی داد، بیش از دیگران به لزوم یک مرجع جامع برای دریافت مشاوره آنلاین و غیر حضوری را درک کردیم.

استفاده از مشاوره آنلاین پزشکی دکتر ساینا چه مزایایی برایمان به دنبال دارد؟

در این بخش به برخی از مزایای این سبک از مشاوره می پردازیم تا اگر تا کنون در ارتباط با این گونه مشاوره های آنلاین دچار تردید بوده اید بتوانید به درستی تصمیم گیری کنید.

2

- مهمترین مزیت استفاده از خدمات پزشکی آنلاین صرفه جویی در وقت و هزینه است. در هر زمان و مکانی که نیاز به مشاوره پزشکی داشته باشیم تنها یک کلیک تا مشاوره با برترین های تخصص های مختلف پزشکی فاصله داریم.

- با وجود منابع معتبر جهت معرفی و استفاده از تخصص پزشکان آنلاین، نیاز به سفرهای طولانی و خسته کننده برای ملاقات با پزشکان متخصص وجود ندارد و عملا محدودیت مکانی با این سبک از مشاوره معنایی نخواهد داشت. این امر به خصوص برای عزیزانی که در مناطق محروم کشور زندگی می کنند بسیار یاری دهنده است.

- بسیاری از ما به محض مشاهده علائم بیماری با یک جستجو ساده در اینترنت می توانیم اطلاعاتی را در خصوص بیماری احتمالی  به دست آوریم اما اکثر وبسایت ها راجع به موضوعات پزشکی بسیار کلی صحبت کرده اند و برای تشخیص درست نیازمند مشاوره با یک متخصص هستیم، مشاوره آنلاین به ما کمک می کند تا بتوانیم بدون خروج از منزل با یک پزشک متخصص در مورد تشخیص بیماری مشورت کنیم.

- گاهی با یک مشاوره آنلاین، متوجه می شویم که نیازی به صرف هزینه های گزاف در مطب پزشکان متخصص برای ملاقات حضوری نداریم.

- ارتباط با این روش انعطاف بیشتری نسبت به ملاقات حضوری با پزشک در زمان برگزاری جلسات و ساعات مشاوره دارد.

- در مورد برخی مسائل و مشکلات بدون ترس از بی آبرویی ، قضاوت شدن و یا خجالت کشیدن می توانیم به راحتی مشکل خود را با یک متخصص آگاه در میان بگذاریم.

3

چرا باید دکتر ساینا را انتخاب کنیم؟

در استارتاپ دکتر ساینا، بیش از 450 پزشک متخصص و فوق تخصص در 44 حوزه تخصصی پزشکی و درمانی آماده ارائه خدمات مشاوره آنلاین پزشکی هستند. می توانیم با مراجعه به پروفایل هر پزشکی که به تخصص او نیاز داریم، اطلاعات مربوط به آن پزشک را مطالعه کرده و حتی نظرات کاربران دیگر در خصوص کیفیت مشاوره پزشک مورد نظر را به صورت آنلاین مشاهده کنیم. همچنین می توانیم به دو صورت آنلاین یا تلفنی با دکتر ارتباط برقرار کنیم.

در دکتر ساینا این امکان برای ما فراهم شده است که در صورت عدم رضایت از مشاوره پزشک وجه پرداختی  خود را به صورت کامل دریافت کنیم.

با دانلود اپلیکیشن دکتر ساینا نیز در هر زمان و مکانی که نیاز به استفاده از راهنمایی های پزشکی داشته باشیم این امکان برای ما فراهم خواهد بود.