تاثیر سرور اختصاصی خارج در سئو سایت

سرور اختصاصی می تواند در دو موقعیت خارج و ایران به فعالیت های خود بپردازد. هدف از راه اندازی یک سایت می تواند دلایل مختلفی باشد ولی به طور تقریبی هر کاربری می خواهد رتبه سایت او در سئو رقم قابل توجهی را به دست بیاورد. حال سوالی که برای بسیاری از کاربران به وجود می آید این است که آیا سرور اختصاصی خارج در سئو سایت تاثیرگذار است یا خیر. اگر بخواهیم جواب کوتاهی را به این مطلب دهیم، می گوییم: بله

به طور حتم تنها جواب بله برای شما کارساز نخواهد بود و برای آگاهی از دلایل آن نیازمند بررسی های بسیار هستید. از این رو برای اینکه بتوانید دلیل های موجود را بدانید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تاثیر سرور اختصاصی خارجی در سئو سایت

صدها عامل مختلف در کنار هم جمع میشوند تا بتوانند سئو یک سایت را بهبود ببخشند. احتمالا بسیاری از افراد از تاثیر سرور اختصاصی خارجی آگاه هستند اما به طور کامل نمی دانند که چه عملکردی را از خود به نمایش می گذارند. به طور کلی اگر می خواهید برای سئو سایت خودتان برنامه ریزی های لازم را انجام دهید، هاست های خارجی یکی از بهترین انتخاب هایی است که در پیش روی شما قرار گرفته است.

نزدیکی خزنده های گوگل به هاست خارجی

خزنده های گوگل نزدیکی بسیاری را به هاست ها و سرورهای خارجی دارند. از این رو می توانند یک ارتباط سریع را برقرار کنند. متاسفانه کشور ایران از وضعیت اینترنتی مناسبی برخوردار نیست و حتی اگر بهترین هاست ها برای آن ها خریداری شوند نیز تاثیر چندانی را مشاهده نخواهید کرد. چرا که مشکل از شبکه و سیستم ارتباط دهی است. حال با کمی بررسی می توانید به این موضوع برسید که اکثریت دیتاسنترهای برتر جهان در کشورهای اروپایی و آمریکایی واقع هستند. همین مورد می تواند باعث دستیابی سریع به وب سایت شما شود.

از آنجایی که سرورهای اختصاصی داخلی ارتباط چندانی را با کراولرها ندارند، نمی توانند تعامل زیادی را با خزنده های گوگل ایجاد کنند، این موضوع دقیقا برعکس هاست های خارجی می باشد. همین مسئله باعث خواهد شد تا فرد با سرعت بالاتری به سایت ورود پیدا کند.

خرید سرور اختصاصی خارج

آپ تایم سرور به دلیل کراول های منظم و زیاد موتورهای جست‌وجو از سایت‌های بزرگ می‌تواند تأثیر بسیار حساسی در سئو داشته باشد. سرور اختصاص خارج از ایران پارس پک به دلیل اینکه، در معتبرترین دیتاسنترهای اروپا میزبانی می‌شود، علاوه بر آپ تایم عالی بخصوص در شرایطی که اینترنت با مشکل مواجه می‌شود، دارای: پینگ تایم کم تا سرورهای گوگل، امنیت مناسب، بروزترین سخت‌افزارها و قیمت خرید مناسب، می‌تواند از بهترین گزینه‌های انتخاب سرور برای سایت‌های پرترافیک باشد.

آپتایم پایین؛ یک از مشکل سازها در برابر سئو خوب سایت

یکی دیگر از مواردی که باعث خواهد شد تا سایت شما نتواند از یک سئو خوب برخوردار شود، آپتایم پایین است که بیشتر وب سایت های ایرانی با آن رو به رو هستند. آپتایم پایین به معنای عدم پاسخ

گویی به سایت است که تحت دلایل مختلفی ایجاد می شود. در حالی که با استفاده از سرور اختصاصی خارجی این مشکلات به ندرت برای سایت ها به وجود خواهند آمد. چرا که از یک شبکه بسیار قدرتمند بهره مند هستند . همین امر باعث خواهد شد تا آپتایم های بسیاری بالایی برای عملکرد سایت های آن ها وجود داشته باشند.

اگر هاست ها و سرورهای شما به طور مداوم قطعی پیدا کنند، نمی توانید نتیجه مطلوبی را در سئو سایت مشاهده کنید. چرا که موتور جستجوگر گوگل سایت شما را خارج از دسترس تصور می کند. همین امر باعث خواهد شد تا رتبه نهایی سایت شما به مرور زمان کاهش پیدا کند. در نهایت بازدیدکنندگان سایت های دیگر را ترجیح خواهند داد.

اگر نمی خواهید از سرورهای اختصاصی خارجی استفاده کنید ولی همچنان رتبه شما در گوگل افزایش داشته باشد، راه حلی پیش روی قرار دارد و آن هم استفاده از سرورهای خارجی به عنوان Node است. این راهکار باعث خواهد شد تا خزنده گوگل به آنها دسترسی ویژه ای را پیدا کند و سپس در جهت بهبود رتبه سایت شما عمل کند.

در اکثر اوقات از این روش سایت های سازمانی و یا دولتی استفاده می کنند که اجازه تهیه سرورهای اختصاصی خارجی را ندارند. برای این روش باید ده ها سرور اختصاصی را تهیه کنید. این کار نیازمند داشتن صدهای میلیون سرمایه اولیه است.

جمع بندی

سرور اختصاصی خارج می تواند انتخاب مناسب برای هر فردی باشد که به دنبال یک سئو سایت ویژه می باشند؛ به خصوص اگر سایت آن ها یک کسب و کار را در جریان دارد. در یک نتیجه گیری کلی می توان اینطور گفت که سرور اختصاصی خارجی گزینه مناسب تری نسبت به نوع داخلی آن می باشد. چرا که ارتباط بسیار نزدیکی را با موتورها جستجو دارند.

البته نکته ای که لازم است در این باره گفته شود این است که دردسری که هاست های ایرانی دارند، بسیار کمتر از میزبانی سرورهای خارجی هستند. در هر صورت این به خود شما بستگی دارد که کدام را برای سایت خود انتخاب کنید.