نحوه شناخت عطر و ادکلن اصل از تقلبی !

یکی از مشکلاتی که متاسفانه اغلب مردم ایران برای خرید عطر و ادکلن باهاش مواجه هستن عطرهای تقلبی و یا به اصطلاح فیک هست . عطرهایی که به اسم اصل ، با قیمتی بالا و ظاهری کاملاً پر جلا و در فروشگاه هایی در ظاهر بسیار موجه فروخته می شن .

قبل از هر چیز چند نکته که به اشتباه بین مردم جا افتاده است را توضیح می دهم .

1-عطر باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد و یک روز یا بیشتر روی پوست بماند درغیر این صورت تقلبیه !

این حرفیه که به غلط جا افتاده ، با دوام ترین نوع عطر Eau the Perfume ها هستن که نهایت از 5 الی 8 ساعت می توانند دوام بیارن که البته قبلاً هم این مسائل رو توضیح دادم که دوام به نوع رایحه عطر هم بستگی داره  eau the toilette ها حدودا 3 الی 6 ساعت دوام دارن . مواردی بسیار خاص از عطرها هم به ندرت وجود دارن که بیش از این زمان دوام میارن که گاهی مربوط به نوع پوست و شیمی بدن شخص استفاده کننده میشه . در خارج از کشور هم نحوه دوام عطرها تا حدود زیادی به همین صورت هست .

هر ساله بیانیه هایی برای تمام کمپانی های تولید کننده صادر می شه مبنی بر حذف بعضی مواد مضر که در

عطرها به کار برده می شن و همین امر گاهی باعث می شه ماده ای که دوام عطر رو زیاد می کرده اما در حال حاضر مضر هست به دلیل سلامتی مصرف کننده از لیست حذف بشه و ماندگاری پایین بیاد .

2- فقط عطرهای لیبل دار اصل هستن .

خیر . لیبل نشان دهنده عبور عطر یا ادکلن از مرز گمرگ هست و اینکه قاچاق نیومده . عطرهای زیادی هستن که به صورت قاچاق وارد می شن یا از طریق مسافر و … که بسیار قابل اطمینان هم هستن. لیبل ها عموماً باعث می شن قیمت عطر بالاتر بره!

نحوه ی تشخیص عطر تقلبی از اصل :

1- بهتراست پیش از خرید مدل عطر را در اینترنت سرچ کنید و دقیق ظاهر آن رو ببینید .

کوچکترین تفاوت ها گاهی نشون دهنده تقلبی بودنه! البته گاهی و نه همیشه . چون بعضی مواقع کمپانی ها در دوره های زمانی مختلف پکیج عطرهاشون رو تغییر میدن که باید همیشه در جریان این تغییرات باشید .

کدوم تقلبی بود و کدوم اصل ؟ می تونین تشخیص بدین ؟

جابجایی کلمات . کلمه ی GIORGIO به صورت GIORCIO نوشته شده یعنی یکی تقلبی هست و دیگری اصل !

این مورد شاید به نظر ساده بیاد اما وقتی در حال خرید هستید اون قدر غرق در نوع رایحه و انتخاب می شید که متوجه عدم وجود یک دندونه در حرف G نخواهید شد .

2-دومین موردی که باید بهش اشاره کنم ، رنگ شیشه ها هست. در بعضی مدل ها رنگ شیشه عطر تقلبی از اصل متفاوت زده می شه . عطری تقلبی از Clinique Elixir زنانه طراحی شده بود (که همچنان هم موجوده با بویی دقیقاً مثل عطر اصل) که قیمتی حدود 5000 تومان برای فروش داشت ، درحالی که مدل اصلی حدود 55000 تومان قیمت داره و تفاوت اون فقط زمانی مشخص می شد که عطر اصل رو در کنار تقلبی قرار می دادید ، اون موقع متوجه می شدید شیشه اصل کمی روشن تر از مدل تقلبی طراحی شده!

3-سومین مورد فونت یا نوع قلم تایپی به کار رفته روی عطر هست. گاهی هیچ تغییری در مدل شیشه ، رنگ بندی و طراحی ایجاد نمی شه بلکه تغییرات روی فونت به کار رفته روی نام عطر و یا مارک آن اعمال می شه. نوشته روی عطر باریک تر یا ضخیم تر می شه ، پهن تر و کوتاه نوشته می شه یا بلندتر و باریک . لازمه نمونه اصل رو از نزدیک دیده باشید تا توانایی تشخیص داشته باشین برای همین تصاویر رو پیش از خرید سرچ کنید و ببینید.

4- تغییر در لوگوی عطر (آرم عطر). این نمونه رو به خصوص در طرح لوگوی عطر و ادکلن ورساچه زیاد دیدم. چون لوگوی پیچیده ای داره ، با دست کاری به راحتی تشخیص داده نمی شه و کمتر کسی به ریز جزئیات اون دقت می کنه! حاشیه ها پهن تر به کار گرفته می شن یا لوگو کوچکتر از مدل اصل زده می شه .

اینها راهنمایی هایی بود که تا حدود بسیار زیادی بهتون کمک می کنه که بتونید عطر اصل رو از بدل تشخیص بدین .تشخیص اصل از تقلبی، کاری کاملاً عملی و تجربیه ،نیاز به مهارت و دیدن انواع و اقسام عطرهای اصل و بدل داره و دقت بالا، اما بدونید فرمول مشخصی برای تشخیص این موضوع وجود نداره !برخی از عطر ها برای شناسایی سخت تر هستند و برخی از آنها مانند عطر تام فورد شاید برای تشخصیص آسان تر باشند.

این کار ، گاهی به اندازه تشخیص اسکناس، چک یا طلا و جواهرهای های تقلبی سخته ، چون همیشه هستند کسانی که بسیار دقیق و ظریف کار می کنند !

در حال حاضر تخصص بیشتری نسبت به قبل دارید و این دانسته ها کمک زیادی به شما خواهد کرد. اما یک نکته رو فراموش نکنید ، همیشه هم کوچکترین تغییرات رو به منزله تقلبی بودن تلقی نکنید ، تغییرات پکیجینگ کمپانی ها رو همیشه در نظر داشته باشید، وسواس بیش از حد به خرج ندید و از افراد صادق خرید کنید .

 خرید عطر از فروشگاه‌های اینترنتی برای برخی از افراد تعجب‌برانگیز است. اگر فروشگاه مورد نظر با ارائه اطلاعات موثق دانش شما را افزایش دهد و از این گذشته در کنار ارائه اطلاعات محصولات روز را به بهترین شکل ممکن به دست شما برساند، دیگر نیازی به نگرانی نخواهد بود.

 اسپلندور تعهد و اصالت را سرلوحه قرار داده‌است و در راهی قدم بر می‌دارد که پیروان بسیاری را در پی خواهد داشت. با اسپلندور خریدی متفاوت را تجربه می‌کنید. همین امروز با انتخاب ۵ نمونه تست عطر رایگان (مثلا عطر و ادکلن آمواج)را در منزل انجام دهید و در اولین فرصت عطر محبوب خود را به کلکسیون عطرهای شخصی خود بیفزایید.