هوآوی با پشت سر گذاشتن رقبا رتبه اول پرفروش‌ترین برند گوشی‌ هوشمند دنیا را به دست آورد

هوآوی با پشت سر گذاشتن رقبای نام‌دار خود، تبدیل به پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در ماه آوریل 2020 شد.

با اینکه هوآوی با برخی محدودیت‌های تجاری از سوی ایالات متحده آمریکا روبرو شده، اما این تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند موفق شده با پشت سر گذاشتن سامسونگ، به سازنده شماره یک گوشی موبایل در دنیا تبدیل شود. به این ترتیب در حال حاضر هوآوی محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند در دنیا شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه معتبر Counterpoint Research، هوآوی در ماه آوریل 2020 برای اولین بار کمپانی سامسونگ را پشت سر گذاشته است. با این دستاورد هوآوی توانست دراین ماه 21.4 درصد از کل بازار جهانی گوشی موبایل را به دست بگیرد و سامسونگ را با سهم 19 درصدی پشت سر بگذارد.

در ماه آوریل در مجموع 69.37 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در دنیا به فروش رفت که سهم هوآوی از آن، نزدیک به 15 میلیون دستگاه است.

2

پیش از این نیز هوآوی بالاتر از اپل قرار داشت و دومین برند پرفروش موبایل در دنیا بود. اما در آوریل امسال با پیشی گرفتن از سامسونگ، عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی موبایل در دنیا را از آن خود کرد.

با اینکه ممکن است جایگاه شرکت‌ها در ماه‌های میلادی آینده عوض شود، اما هوآوی ثابت کرده پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین برند گوشی موبایل در سال 2020 را دارد. این کمپانی در چشم‌انداز پنج ساله خود این هدف را دنبال می‌کند و به نظر می‌رسد که حتی تحریم‌های دولت آمریکا نیز نتواند مانعی برای رسیدن به این هدف باشد.