در شرکت تبلیغاتی رسابنیان چه خدماتی ارائه می‌شود؟

در دنیای تبلیغات امروز ، حوزه فعالیت و ارائه خدمات یک شرکت تبلیغاتی می‌تواند بسیار گسترده و وسیع باشد. از انجام امور تبلیغاتی در فضای محیطی و شهری و کانون‌های جمعیت گرفته تا فضای مجازی تماما پر است از فضاهایی برای انجام تبلیغات که هر بخش آن می‌تواند به یک زمینه فعالیت برای هر شرکت تبلیغاتی تبدیل شود. در همین راستا به معرفی برخی از قسمت‌های کوچک در فضای تبلیغات ایران خواهیم پرداخت تا ضمن آشنایی با زمینه‌های تبلیغاتی هر شرکت تبلیغاتی به نوع اجرا و ماهیت هر کدام از این خدمات نگاه بیاندازیم. در ادامه این نوشتار به تحلیل خدمات شرکت تبلیغاتی رسابنیان می‌پردازیم. شرکت تبلیغاتی را دیگر نام ها نظیر آژانس تبلیغاتی و کانون تبلیغاتی در ایران شناخته می‌شود که تمام آنها برای اشاره به یک مجموعه با حوزه کاری و فعالیتی تبلیغات استفاده می‌شوند.

چرا گفته میشوند که مبنای تبلیغات عکاسی صنعتی است؟

در مارکت تبلیغات حال حاضر دنیا عکاسی صنعتی یکی یا شاید تنها بخش مهم مارکت تبلیغات است. این بخش از خدمات تبلیغاتی ابتدایی‌ترین بخش آغاز هر حرکت تبلیغاتی است. عکاسی صنعتی را شاید بتوان آغاز و اساس هر حرکت بازاریابی چه در فضای محیطی چه در فضای آنلاین و دیجیتال به حساب آورد. تا تصویری نباشد معرفی از محصولی نیست و طبیعتا به فروش هم منجر نخواهد شد. پس عکاسی صنعتی نیاز اولیه هر کسب و کاری است تا بتواند محصول یا خدمت خود را به صورت آنلاین به فروش رساند. خود را به جای مشتری بگذارید در نگاه اول چه چیزی غیر از تصویر محصول یا بیان تصویری از خدمت را انتظار دارید که ببینید؟ یا تصور کنید می‌خواهید خرید اینترنتی کنید و تصویر محصول مورد نظر شما بسیار بی کیفیت و تار میبینید چقدر احتمال دارد از خرید آن محصول منصرف نشوید؟ به احتمال زیاد صفر درصد. چون تصویر محصول برای شما که قصد خرید آنلاین دارید مساوی با خود محصول است. چون تنها وجه بیرونی قابل مشاهده برای شما تصویر آن محصول خواهد بود.

در عکاسی صنعتی نوع و مهارت تصویربرداری، ویرایش عکس و بسیاری از موارد بسیار کوچک دیگر بسیار مهم است. چون مجموع این موارد است که عکس صنعتی را به تصویری جذاب و قابل اعتماد برای مشتری تبدیل می‌کند. برای یک عکس صنعتی باید به موارد بیشماری از جمله نور و نوع دوربین عکاسی توجه بسیار کرد چون برای عکاسی تبلیغاتی تجهیزات به کسب نتیجه با کیفیت بسیار کمک خواهند کرد.

در دنیای تبلیغات امروز عکس تبلیغاتی یکی از خدمات پر مصرف و پایه ‌ای شرکت‌های تبلیغاتی است که در کنار سایر خدمات فضای مجازی که این شرکت ‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهند بسیار سفارش داده می‌شود. شرکت‌های تبلیغاتی این خدمت را می‌توانند به تمامی مشتریان خود ارائه دهند و این یک خدمت بنیادی در دنیای تبلیغات است.

2
   

طراحی کاتالوگ چیست و در دنیای تبلیغات چه جایگاهی دارد؟

طراحی کاتالوگ یکی از متداول ترین انواع تبلیغات در بخش معرفی خدمات و محصولات است که در انتقال پیام مستقیم میان مشتری و کسب و کار بسیار موثر و تاثیرگذار است. از طراحی کاتالوگ در دنیای تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد در اواسط قرن بیستم جامعه صنعتی با جامعه سرمایه داری آن زمان، لحظه ای توانست از طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور تبلیغاتی به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کند که دیگر ابزارها و فکرهای گذشته چون اطلاعیه ها و تراکت های تک رنگ و معرفی های حضوری و لفظی جوابگوی نیاز تولید کنندگان نبودند.

  • طراحی کاتالوگ کاتالوگ یعنی کالانما، کارنما، یعنی دفتر راهنمای کالاها و فعالیت ها و مشاغل مختلف
  • یعنی فهرست و صورت کالاها یا خدمات - یعنی اطلاعات ارائه شده جزئی و ریزتر و حاوی شرح مختصات و ظرایف کالاها و یا خدمات مورد نظر
  • کاتالوگ در واقع راهنمای کالا و کالانامه محسوب می شود و حاوی فهرست کالاهای تولیدی توسط یک موسسه و کارخانه است و می تواند حاوی معرفی مشاغل و موسسه های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی نیز باشد.
  •  در یک کاتالوگ نام هر کالا، مدل، شماره یا شکل و تصویر مشخصات فنی و توضیحات ضروری آن کالا یا خدمات درج میگردد تا به خریدار در انتخاب بهتر کمک کند.
  •  بعضی کاتالوگها برای سفارش خرید در دسترس مردم قرار داده می شوند تا اجناس مورد نیاز خود را مطابق لیست کاتالوگ از فروشگاههای مورد نظر درخواست کنند.

به ناچار برای به وجود آوردن انگیزه،‌رغبت و معرفی بازار تولید و محصولات عرضه شده به بازار، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده های گرافیک کردند تا «مخاطبان» بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود با تولیدات و خدمات عرضه شده آن مرکز آشنا شوند. به وجود آمدن تنوع در تولیدات برای جامعه مصرفی و شکوفایی صنعت نو پای بعد از جنگ جهانی دوم، عرصه تبلیغات را چنان تحت تاثیر قرار داد که دیگر محصول تولید شده بدون تبلیغات وسیع، جایی در بازار آن زمان نداشت.

طراحی لوگو کلید ورود به دنیای تبلیغات

طراحی لوگو فراتر از گذاشتن یک نماد یا تایپوگرافی در یک قاب است. لوگو اغلب در برگیرنده درک و احساس مشتری از شرکت و همچنین تصمیم‌گیری او برای خریداری محصول آن شرکت است. لوگو را می‌توان نماینده درک و احساس مشتری از آن کسب و کار دانست در دنیای امروز که با لوگوهای متفاوتی رنگ‌آمیزی شده‌اند حتی کودکانی که توانایی بستن بند کفش خود را ندارند تنها بادیدن لوگوی هر شرکت قادر هستند تشخیص دهند هر شرکتی در چه بازاری فعالیت می‌کنند.

نکته بسیار مهم در انتخاب شمایل لوگو این است که در عین سادگی جذاب هم باشد. شما می خواهید لوگویی جذاب داشته باشید اما هدف شما این نیست که مخاطبین بنشینند و خیره لوگوی شما را تحلیل کنند. در عصر تکنولوژی و دیجیتال که لوگو ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف دیده میشوند، لوگوی شما باید بر روی کاغذ طراحی شود که به گونه‌ای که بر روی هر پس زمینه‌ای جذاب و زیبا دیده شود. باید سایز و اندازه قابل انعطافی داشته باشد تا بر روی APPها و آیکن‌های مختلف قابل استفاده و قابل پرینت باشد. در دوره ای که نمی دانیم تکنولوژی به کدام سمت می رود و چه اتفاقات دیگری در وب رخ خواهد داد انتخاب لوگویی که مربوط به محصول شرکت باشد و در عین حال در طی سال ها و حتی ماه‌ها از رده خارج نشود چالش بسیار بزرگی است. شما انتظار دارید که لوگویی داشته باشید که برای سالهای متمادی قابل بازگو شدن باشد. بیشتر برندها و کمپانی ها سبک و سیاق و راهکارهای خاص خود را خلق میکنند تا شرکت‌شان بتواند خود را در وب به نمایش بگذارد.

اهمیت مدیریت اینستاگرام در دنیای تبلیغات امروز چگونه است؟

امروزه به قدری نقش شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام در معرفی یک کسب و کار پر رنگ شده است که اختصاص زمان یکی از کارکنان کسب و کار به مدیریت این فضا رفته رفته ناگزیر شده است. به این دلیل که مدیریت پیج اینستاگرام همانطور که بسیار پر بازده و مستقیم است اما نیازمند یک فعالیت مستمر است. در مدیریت پیج اینستاگرام حفظ زبان ارتباط با مخاطب در صفحه اینستاگرام، تحقیق و استفاده از هشتگ های مناسب و پاسخگو بودن به مخاطب در دایرکت و کامنت بسیار مهم و ضروری است. همچنین فردی که بتواند برنامه ریزی و تقویم محتوایی که برای صفحه اینستاگرام تدوین شده است را پیاده سازی کند باعث حفظ استمرار و نظم صفحه اینستاگرام آن کسب و کار خواهد شد.

محتوا به هر آن چیزی که به صورت متن، تصویر و ویدئو در رابطه با موضوع آن کسب و کار تهیه می شود اطلاق می گردد. محتوا سرآغاز هر فعالیت تبلیغاتی است و در مدیریت پیج اینستاگرام همانطور که توصیه می کنیم به تمامی کسب و کارها که محتوای خودشان را تولید و منتشر نمایند زیرا بازخورد مخاطبان بسیار بهتر خواهد بود.

همانطوریکه به مرور زمان شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام اهمیت پیدا می کنند ضرورت تحلیل و بررسی بازخورد و عملکرد نیز در این شبکه های اجتماعی اهمیت پیدا می کنند. در کانون تبلیغاتی رسابنیان به صورت هفتگی گزارشات عملکرد و بازخورد صفحه اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌گیرد تا ضمن مقایسه عملکرد هر هفته  میزان رشد و موفقیت صفحه اینستاگرام خود را بررسی نمایید.