دلایل استفاده ما از تکنولوژی هر روز بیشتر و وابستگی ما به آن عمیق تر می شود. فناوری های جدیدی که در عرصه سیستم های نظارتی وارد بازار می شوند با هدف راحت تر کردن کار های ما، در اختیار قرار دادن امکانات بیشتر به ما و بالا بردن امنیت هستند. اپاکو سعی دارد در این زمینه و معرفی بیشتر تکنولوژی های روز دنیا  به کاربران خود قدم بردارد. کیونپ از محصولات نسبتا جدیدی است که وارد بازار شده  و با ارائه امکانات بالایی که دارد جای خود را در عرصه سیستم های نظارتی باز کرده است.

کیونپ

QNAP کیونپ چیست؟

کیونپ یک شرکت تایوانی است که متخصص در لوازم ذخیره سازی شبکه (NAS) است که برای برنامه های به اشتراک گذاری پرونده، مجازی سازی، مدیریت ذخیره سازی و همچنین برنامه های نظارت برای خانه ها و مشاغل استفاده می شود. در سال 2004 شرکت QNAP Systems به یک شرکت جداگانه واگذار شد. در حال حاضر دفتر کیونپ در شهر جدید تایپه مستقر است، در 16 کشور در جهان نمایندگی دارد و بیش از 1000 نفر را از سرتاسر جهان استخدام می کند و نمایندگی کیونپ QNAP د ر ایران آپاکو ست. کیونپ NAS یا Network Attached Storage، سیستمی است که از یک یا چند هارد دیسک تشکیل شده است و به طور مداوم به اینترنت متصل است. کیونپ می تواند به مرکز پشتیبانی شما یا واحد ذخیره سازی اطلاعات تان تبدیل شود که تمام پرونده ها و رسانه های مهم شما مانند عکس، فیلم و موسیقی را ذخیره می کند. تصور کنید که این دستگاه هارد اکسترنال شماست، اما به گونه ای که  بتوان آن را هر جایی گذاشت و در هر مکان و زمانی در دسترس شما و خانواده تان باشد.

 

این فناوری توسط سیستم عامل QTS NAS طراحی شده است و به منظور ارائه برنامه ها و خدمات با کارایی بالا و نیاز های کاربران در زمینه اشتراک فایل، مدیریت ذخیره سازی، تهیه نسخه پشتیبان، محیط های مجازی، چند رسانه ای و موارد دیگر طراحی شده است. با استفاده از مرکز برنامه کیونپ QNAP، کاربران به راحتی می توانند از برنامه های قدرتمند تجاری و سرگرمی خانگی لذت ببرند.

QNAP

اهمیت استفاده از QNAP کیونپ چیست؟

به احتمال بالا ذخیره سازی اطلاعات خیلی ذهن شما را مشغول نکرده است. اما این مسئله بسیار مهمی است که توجه به آن و پیدا کردن راه حلی مناسب برایش بسیاری از مشکلات را گره گشایی می کند. بنابراین راه حلی برای آن طراحی شده است و آن ذخیره سازی اطلاعات با کیونپ است. این کار نحوه ذخیره سازی داده و نحوه استفاده مجدد را برای شما بسیار راحت می کند.

ویژگی های ذخیره ساز کیونپ

تهیه نسخه پشتیبان از پرونده

دیگر هرگزیک پرونده را با کیونپ NAS از دست نمی دهید. در صورت بروز هرگونه اتفاق از جمله خرابی هارد دیسک یا حتی کامپیوتر و لب تاپ گم شده شما، به عنوان یک راه حل پشتیبانی کننده از اطلاعات شما عمل می کند.

سازماندهی و متمرکز کردن پرونده ها

آیا تا به حال یرای شما پیش آمده که بخواهید به پرونده ای که در دستگاه دیگرتان ذخیره شده است دسترسی پیدا کنید؟ متمرکز کردن پرونده ها با کیونپ، دسترسی به پرونده ها را در هر زمان و هر مکانی برای شما، دوستان، خانواده و یا همکارانتان آسان می کند.

اشتراک گذاری پرونده

"به چه صورت می خواهید من آن را ارسال کنم؟"، این همان جمله ایست که من و شما هر روز هنگام کار با همکاران یا هم تیمی ها می شنویم. بجای انتظار کشیدن برای بارگذاری پرونده ها یا پیوست کردن به ایمیل خود، می توانید به راحتی با به اشتراک گذاشتن یک لینک منحصر به فرد برای پرونده های پروژه، آلبوم ها، فیلم ها و همچنین اطلاعات ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته، آن ها را ارسال کنید.

قابلیت ذخیره سازی بالا تر

اطلاعات و پرونده های ما با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می شوند و به همان نسبت ما به فضای بیشتری برای ذخیره سازی آن ها نیاز داریم و گاهی به علت نداشتن این فضا ناچاریم انتخاب کنیم که کدام اطلاعات خود را نگه داریم و ما بقی را حذف کنیم. کیونپ برای رفع این مشکل نقش مهمی را در متمرکز کردن اطلاعات شما که هرگز نمی خواهید آن ها را از دست بدهید ایفا می کند وفضای زیادی را در اختیارتان قرار می دهد.

نگهداری ایمن اطلاعات

کیونپ اطلاعات را در ابر عمومی ذخیره نمی کند، بلکه به عنوان ابر شخصی شما عمل می کند که مخصوص شما است و دیگران فقط در صورت اجازه شما می توانند به آن اطلاعات دسترسی داشته باشند بنابراین یک فضای قابل اعتماد برای حریم شخصی و یا اطلاعات امنیتی شما نیز می باشد.

دسترسی از راه دور

کیونپ به دستگاه پشتیبان خارجی شما تبدیل می شود و چه بسا قوی تر از آن، زیرا می توان به واسطه آن به وب متصل شد و در هر زمان و هر مکان به محتوای آن دسترسی داشت. QNAPبرای این منظور بسیاری از برنامه های نرم افزاری اختصاصی برای دسترسی از طریق تلفن همراه را جهت بهره گیری و استفاده کاربران فراهم کرده است.

ضبط کننده ویدئویی

از آن جا که سیستم های NAS از قابلیت ذخیره سازی با سرعت و حجم بالا برخوردار هستند. ظرفیت واحد ها می تواند آن ها را برای سرور های رسانه ای قدرتمند مناسب سازد تا بتوانند به سرعت ویدئو های 4K را کد گذاری و به چندین کاربر منتقل کنند. یا از آن به عنوان ضبط کننده ویدئو های شبکه ای که در یک سیستم نظارت و مدیریت از چندین دوربین برخوردار هستند استفاده کرد.

مزیت های محصولات کیونپ

این محصولات به طور موثر کارایی خود را در کسب و کار ها، به اشتراک گذاری پرونده ها، برنامه های مجازی سازی، مدیریت ذخیره سازی و نظارت در محیط های تجاری و بسیاری موارد دیگر نشان داده اند. از مزیت های این راه حل سهولت استفاده ، عملکرد قوی، ظرفیت ذخیره سازی بالا و امنیت بالای آن است. این قابلیت ها کاربران را به سمت سویی می کشاند تا از فناوری جدید کیونپ استقبال بالایی داشته باشند.

کیونپ طیف وسیعی از دستگاه های NAS را برای کمک به تکمیل کردن دنیای دیجیتال و راحت شما تولید کرده است. برای آشنایی بیشتر با انواع محصولات کیونپ و گرفتن مشاوره رایگان می توانید به اپاکو مراجعه کنید.

مقالات بیشتر در مورد کیونپ در سایت این کمپانی https://www.qnap.com/en/