دکوراسیون بالکن و تراس جدید و زیبا برای خانه‌های متفاوت

اگر شما دارای حیاط یا استخر به دلیل زندگی در آپارتمان کوچک خود نیستید؛ فضای بالکن یا تراس می‌تواند با کمی برنامه‌ریزی و پیش‌بینی به مکان مورد علاقه جدید شما برای گذراندن زمان تبدیل شود. طراحی و دکوراسیون بالکن خانه لزوما مترادف با قرار دادن یک میز و چند صندلی نیست. در حالی که هر سبکی می‌تواند برای دکوراسیون بالکن استفاده شود، قبل از اینکه فضای بیرون خود را تغییر دهید باید چند نکته را به خاطر داشته باشید.

برای شروع، نوع وسایلی که به عنوان اسباب و اثاثیه بالکن انتخاب می‌کنید بسیار مهم هستند و می‌تواند تفاوت انتخاب شما بین یک دکوراسیون شلوغ و نامرتب و یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و دلچسب در فضای باز باشد. موادی مانند حصیرهای رزین، آهن فرفورژه، چوب ساج و پلاستیک می‌توانند در برابر انواع تغییرات طبیعی (مانند باران، برف و غیره) فضای باز بالکن مقاوم باشند. 

هم‌چنین اندازه فضای بالکن نیز مهم است. شما طبیعتا نمی‌خواهید که یک بالکن بسیار کوچک، با یک کاناپه بزرگ پر شود یا یک باغچه بزرگ، پاسیوی شما را تصاحب کند. علاوه بر این، می‌توانید از انواع کاشی یا یک فرش همراه با چراغ‌ها و گیاهان تزئینی برای تزئین بالکن و تراس استفاده کنید و یا حتی یک فضای مختص آشپزی برای آن طراحی کنید.

علاوه بر مبلمان، چند عنصر دیگر وجود دارد که به درخشش بالکن شما کمک می‌کند. به عنوان مثال، گیاهان برای زیبایی فضای بالکن و تقویت جنبه تزئینی دکوراسیون آن ضروری هستند. یک فضای سبز کوچک می‌تواند باعث شود که احساس کنید در طبیعت سبزی غوطه‌ور هستید. در حالی که بسیاری از گیاهان می‌توانند راهی برای رشد، هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه پیدا کنند، بهتر است در انتخاب گیاهان مختص دکوراسیون بالکن در خارج از خانه دقت کنید. به عنوان نمونه، گل‌هایی مانند گل شمعدانی و بگونیا، گیاهان محکمی مانند بامبو و گیاهان علفی تازه، مطمئنا در باغ بالکن شما شکوفا می‌شوند. در این مورد به میزان سختی خاک منطقه و نور بالکن خود توجه داشته باشید.

نورپردازی یک عنصر اساسی دیگر در القا حس خوب به فضای بالکن و تراس است. اگر نمی‌خواهید که با قرار دادن هر نوع روشنایی دائمی، بالکن خود را در شب پر نور کنید، چراغ‌های ایستاده و رشته‌ای جایگزین مناسبی هستند.

رعایت و حفظ حریم خصوصی نیز در نحوه دکوراسیون بالکن اهمیت دارد. اگر در یک آپارتمان زندگی می‌کنید، حفظ حریم خصوصی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. اما روش‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از همسایگان دلسوز خداحافظی کنید و فضای شخصی بیشتری را برای بالکن یا پاسیوی کوچک خود فراهم کنید. کاشت گیاهان بلند، درخت انگور بالا‌رونده و درختچه‌ها از جمله این روش‌ها است. پارچه‌های ضد آب و آویز برای محدود کردن فضای شما و ایجاد سایه بسیار مناسب و عالی هستند. شما حتی می‌توانید برای ایجاد حریم خصوصی از صفحات فلزی یا بامبو به منظور جداسازی استفاده کنید. حتی می‌توانید با شبکه‌بندی و نصب گیاهان خزنده این صفحات را زیباتر کنید.

در واقع با برخورداری از همه مواد اولیه و وسایل کارآمد و مناسب، طراحی و دکوراسیون بالکن بسیار ساده‌تر از آنچه فکر می‌کنید است. در این مطلب، به کمک ایده‌های مطرح شده می‌توانید یاد بگیرید که چگونه یک بالکن یا تراس را مانند یک فرد حرفه‌ای طراحی کنید. با کمی خلاقیت می‌توانید در فضای باز بالکن محلی ایجاد کنید که در عین کارآمدی، از نظر زیبایی‌شناسی نیز از آن احساس رضایت کنید.

دکوراسیون بالکن عمودی

اگر بالکن شما کوچک و مربع شکل است، می‌توانید با نوع چینش وسایل و طراحی یک باغ عمودی به جای پخش گیاهان در سطح زمین، آن را عمودی و مرتفع‌تر نشان دهید. میزهای تو در تو و گلدان‌های آویزان برای صرفه‌جویی در فضا عالی هستند.

 

دکوراسیون بالکن گلچین

ترکیب رنگی و گل‌چین سبک‌های مختلف وسایل، باعث شکل‌گیری این بالکن زیبا و ساده شده است. زمینه رنگ گرمی که توسط صندلی‌های لوسیت ایجاد شده است، یادآور دهه 70 میلادی است. در واقع این نوع انتخاب، ترکیب کاملی از عناصر عجیب، شیک و آرامش‌بخش است.

 

دکوراسیون بالکن جنگل مانند

بالکن شما می‌تواند انعکاس زیبا و گسترده‌ای از سبک داخل خانه شما باشد. طراحی خیره کننده‌ای که در تصویر زیر دیده می‌شود، به اندازه‌ای شیک است که گویا متعلق به فضای داخلی خانه است. اما در واقع برای فضای خارج خانه طراحی شده است. در کنار آرامش‌بخشی گیاهان، آینه دایره‌ای شکل آویزان و کاشی‌های مرمر نارنجی رنگ، انتخاب‌های عالی برای این دکوراسیون هستند.

 

دکوراسیون بالکن مینیمالیستی

از بالکن‌ها می‌توان به عنوان فضایی برای آزاد شدن و آرامش ذهن استفاده کرد. در دکوراسیون بالکن یا تراس کوچک خود از تصاویر مکان‌های مورد علاقه خود به عنوان الهام‌بخش و یادآور گذشته استفاده کنید. به عنوان مثال سادگی دکوراسیون تصویر زیر، رنگ و بویی از سواحل مدیترانه دارد و نوع صندلی‎ها و گلدان‌های آویزان آن باعث می‌شود کمی احساس آرامش کنید.

 

دکوراسیون بالکن شیک ساختگی

حتی اگر خانه شما امکان برخورداری از یک بالکن واقعی را به شما نمی‌دهد، می‌توانید آن را بسازید و فضایی برای بهره‌مندی از نور خورشید و هوای تازه طراحی کنید. همانطور که در اینجا مشاهده می‌کنید، می‌توانید در دیوار یک پنجره مخصوص بزرگ بسازید و در کنار آن دکوراسیون بالکن ساختگی خود را با قرار دادن صندلی، میز و چند گیاه طراحی کنید.

 

دکوراسیون بالکن با کفپوش فوق‌العاده

نوع طرح و رنگ‌بندی کفپوش بالکن بسیار مهم است و یک کفپوش با طراحی و سرامیک‌های سیاه و سفید جلا یافته، عالی به نظر می‌رسد. می‌توانید از کفپوش چوبی به تنهایی و یا به همراه انواع کاشی نیز در کنار انواع وسایل چوبی و گلدان‌های بزرگ استفاده کنید.

 

دکوراسیون بالکن با عناصر عرفانی

همانطور که این تور سفید رنگ در تصویر زیر نشان می‌دهد، سایبان‌ها فقط مختص به اتاق خواب نیستند. در حقیقت، آنها می‌توانند در دکوراسیون بالکن شما در کنار دیگر وسایل، عجیب و غریب و زیبا به نظر برسند.

 

دکوراسیون بالکن دنج

آیا می‌خواهید حس یکسانی در بالکن و دیگر مکان‌های خانه خود داشته باشید؟ با دخالت‌های شخصی می‌توانید این امکان را فراهم کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر، نصب پرده‌های کرکره‌ای در پشت صندلی‌ها و نوع چینش وسایل بالکن، فضایی دنج مشابه داخل خانه فراهم کرده است.

 

دکوراسیون بالکن به منظور صرف غذا

صرف شام فقط مختص به فضای آشپزخانه نیست. می‌توانید با طراحی فضای صرف غذا در بالکن، مثلا با آویزان کردن بشقاب‌های تزیینی بر روی دیوار و قرار دادن میز و صندلی دو نفره، این فضا را تداعی کنید.

 

دکوراسیون بالکن به منظور وقت‌گذرانی و استراحت

با آمدن تابستان، مطمئنا وقت زیادی را در بالکن خود خواهید گذراند. بنابراین مهم است که فضای بیرونی خود را برای وقت‌گذرانی و استراحت طراحی کنید. می‌توانید از تصویر زیر ایده بگیرید.

 

دکوراسیون بالکن چشمگیر و رنگارنگ

از صندلی‌های زرد روشن گرفته تا کوسن‌های دارای طرح موز، همگی در کنار این گیاه خودرو دیواری، دیزاین چشمگیر و هنری برای یک بالکن به نظر می‌رسند. آیا به نظر شما، این دقیقا چیزی جز یک فضای تابستانی نیست؟

 

 

طراحی و دکوراسیون مدرن بالکن یک آپارتمان

دکوراسیون بالکن به منظور برگزاری مهمانی

آیا دوست دارید مهمانی شما در کنار دوستان و خانواده در بالکن یا تراس خانه برگزار شود؟ نصب صندلی یا نیمکت‌های چوبی، فلزی یا مبله می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. در تصویر زیر این نیمکت L شکل با حس و حالی دنج، بیشترین استفاده را از فضای کوچک بالکن کرده است.

 

دکوراسیون بالکن به منظور خواب عصرانه

چه چیزی بهتر از استراحت در روزهای گرم تابستانی در بالکن و حس خنکای نسیم غروب آن است؟ با نصب یک نیمکت یا تخت سبک در کنار دیگر وسایل بالکن، امکان بهره‌مندی از این لذت را برای خود فراهم کنید.

 

دکوراسیون بالکن با انواع پارچه و بافت

لزومی ندارد که سطوح بالکن خود را فقط با پارچه‌های کتان، بافته‌شده و یا ضد آب پوشش دهید. در تصویر زیر به عنوان مثال، از پوست گوسفند برای زیبایی و لطافت بیشتر هنگام نشستن بر روی نیمکت چوبی استفاده شده است. فقط یادتان باشد که حتما پارچه‌های ظریف‌تر را قبل از طوفان و باران به داخل خانه ببرید!

 

دکوراسیون بالکن با یک فرش

لزومی ندارد که حتما برای دیزاین بالکن خود از انواع صندلی یا نیمکت استفاده کنید. یک فرش ساده در کنار یک گلدان، می‌تواند فضای ساده و بی‌آلایشی به بالکن یا تراس شما بدهد.

 

دکوراسیون بالکن ابتدایی

شما برای داشتن یک بالکن زیبا، حتما نیازی به انواع گیاهان یا دکورهای آویزان ندارید. گاهی اوقات، همه آنچه که شما نیاز دارید؛ یک مجموعه صندلی و یک میز کنار کوچک است.

 

به طور کلی، روش‌های بی‌شماری برای استفاده از سبک و سلیقه شخصی شما در ایجاد یک بالکن خیره‌کننده، هر چقدر هم کوچک باشد، وجود دارد. شما می‌توانید در حین طراحی دکوراسیون بالکن خود، با به‌کارگیری نکات و ایده‌های مطرح شده؛ احساس اطمینان بیشتری از دکوراسیون و دیزاین نهایی داشته باشید.