چند نوع بلیط اتوبوس در سامانه های اینترنتی فروش بلیط سفر فروخته می‌شود؟

بلیط اتوبوس نیز همانند بلیط هواپیما در انواع مختلفی به خریداران ارائه می‌شود. از این رو خریدار می‌تواند بسته به بودجه و مقصد سفر خود، بلیطی را انتخاب نماید که خرید آن راحت تر است. البته به طور معمول تفاوت فاحشی میان قیمت انواع بلیط اتوبوس وجود ندارد. با این حال برای آشنایی بیشتر مسافران قصد داریم تا در این مطلب با عنوان " چند نوع بلیط اتوبوس در سامانه های اینترنتی فروش بلیط سفر فروخته می‌شود؟ " به معرفی انواع بلیط اتوبوس بپردازیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

معرفی انواع بلیط اتوبوس در سامانه های اینترنتی فروش بلیط سفر

کاربران سامانه های اینترنتی فروش بلیط سفر می‌توانند دو نوع بلیط اتوبوس https://bit.ly/3e65QKd را به صورت آنلاین خریداری نمایند. یکی از این بلیط ها، بلیط اتوبوس معمولی است که معمولاً در مسیرهای مختلف قیمت کمتری دارد اما در مقابل امکانات محدودتری را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد و در برخی موارد از کیفیت لازم برخوردار نمی‌باشد. بلیط دوم نیز بلیط اتوبوس VIP است که نسبت به بلیط های معمولی، قیمت بالاتری دارد و خدمات بهتری را به مسافران خود ارائه می‌کند. در حال حاضر این دو نوع بلیط توسط اغلب شرکت های اتوبوسرانی موجود در کشور به مسافران ارائه می‌شوند و کاربران می‌توانند آنها را از طریق سامانه های اینترنتی فروش بلیط سفر نظیر قاصدک 24 به صورت آنلاین تهیه کنند. البته خدمات قاصدک 24 تنها به فروش بلیط اتوبوس خلاصه نمی‌شود و این سامانه، مجموعه کاملی از ملزومات سفر را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

به همین جهت مسافران می‌توانند از خدمات این مجموعه هم در سفرهای زمینی خود و هم در مسافرت های هوایی شان بهره بگیرند. برای این کار تنها کافی است تا کاربران با مراجعه به صفحه نخست این سایت بلیط سفر مورد نظر خود را از میان بلیط های هواپیما، قطار و اتوبوس انتخاب نمایند و با جستجوی مسیر مورد نظرشان در کمترین زمان، بلیط دلخواه خود را خریداری کنند. همچنین برای خرید بیمه مسافرتی و رزرو هتل به صورت آنلاین نیز کاربران تنها کافی است تا روی گزینه خدمت مورد نظر کلیک کرده و با پر کردن فیلدهای مربوطه آن را خریداری نمایند.

چه امکاناتی با خرید بلیط اتوبوس وی آی پی از آن مسافران می‌شود؟

همانطور که می‌دانید تعداد صندلی های قرار گرفته در اتوبوس های وی آی پی نسبت به اتوبوس های معمولی کمتر است. در نتیجه این اتوبوس ها حریم شخصی بیشتری را در اختیار هر مسافر قرار می‌دهند. نکته قابل توجه دیگر در خصوص این صندلی ها این است که صندلی های تعبیه شده در اتوبوس های وی آی پی معمولاً تا زاویه 145 درجه خم می‌شوند. در نتیجه مسافر می‌تواند در مسیرهای طولانی از این صندلی ها به عنوان تخت استفاده نماید. البته ناگفته نماند که قبل از این کار باید حتماً هماهنگی های لازم با مسافر صندلی پشتی انجام شود تا مشکلی برای او ایجاد نگردد.

وجود مانیتور شخصی در هر صندلی نیز می‌تواند مسافر را در طول مسیر سرگرم نماید. این مانیتورها به مسافر امکان می‌دهد تا با اتصال فلش مموری، فیلم یا موسیقی مورد علاقه خود را پخش نماید و با هنذفری به آنها گوش دهد. اتوبوس های وی آی پی همچنین دارای سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسبی هستند و از تهویه، یخچال، پرده، آفتاب ‌گیر برقی، جعبه کمک ‌های اولیه و… نیز برخوردار می‌باشند.

11

جالب است بدانید بدنه اغلب اتوبوس های وی آی پی موجود در ایران عایق کاری شده است. از این رو مسافر دیگر صدای موتور را نمی‌شنود و مجبور به تطبیق خود با تکان های شدید این وسیله نقلیه در جاده نیست. حرکت روان این اتوبوس ها در جاده نیز که به جهت  تنظیمات موتور و چرخ های آنها است، مسافر را از حرکت بر روی دست اندازها کلافه نمی‌کند و حس لذت بخش آرامش را در او پدید می‌آورد.

چرا بلیط اتوبوس معمولی بخریم؟

همانطور که گفتیم اغلب اتوبوس هایی که به عنوان یک اتوبوس معمولی تولید می‌شوند تعداد صندلی های بیشتری دارند به گونه ای که 38 تا 50 صندلی در فاصله بسیار کمی از هم در این نوع اتوبوس ها جاسازی می‌شود. این ویژگی موجب می گردد تا فضای محدودتری در اختیار هر مسافر قرار بگیرد و امکان خواباندن صندلی نیز برای افراد مهیا نباشد. در نتیجه به طور کلی می‌توان گفت که خرید بلیط اتوبوس معمولی نسبت به اتوبوس های وی آی پی از نظر امکانات اصلاً به نفع مسافر نیست. مگر اینکه مسیر بسیار کوتاه باشد یا تفاوت قیمت دو بلیط به حدی باشد که مسافر با خرید بلیط اتوبوس معمولی بتواند به مقدار قابل توجهی در هزینه های سفر خود صرفه جویی نماید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع بد نیست مطلبی با عنوان " کدام اتوبوس برای مسافرت بهتر است؟ " را نیز در قاصدک 24 بخوانید.

در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط اتوبوس، بلیط قطار و هواپیما تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک 24 بزنید. در قاصدک 24 شما می‌توانید بلیط سفر دلخواه خود را با مراجعه به بخش مربوط به هر بلیط، انتخاب نموده و آن را در سریع ترین زمان ممکن رزرو کنید. البته لازم به ذکر است که امکان خرید انواع بلیط هم اکنون از طریق نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 نیز مهیا است که برای انجام آن تنها کافی است این برنامه را از کافه بازار دانلود و روی تلفن همراه هوشمند خود نصب نمایید.